Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-25, 13:54
  #1
Medlem
Sitter och äter och fäster blicken på ett mikrostrå som hamnat på tallriken. Har en ylletröja mig ocj ser ut som ett sånt strå.
Men det rör sig med maskliknande rörelser emellanåt. Något jag märkte för att min blick fästes där ett par minuter och dessa rörelser är koordinerade som fick mig att reagera.

Vad fan är detta?
Citera
2024-02-25, 13:56
  #2
Medlem
auruns avatar
Du kanske andas på det?
Citera
2024-02-25, 14:00
  #3
Medlem
Trodde först det. Men rörelserna sker utan art jag andas. Rörelserna beter sig på ett annat sätt än om blåst hade kommit på det. Koordinerade och kontrollerade rörelser. Så jäkla vidrigt
Citera
2024-02-25, 14:34
  #4
Medlem
SmegmaFris avatar
Filma och posta.
Citera
2024-02-25, 14:45
  #5
Medlem
Morrar det är det ett morrhår, kom ihåg det.

Nu var det en ylletröja och det är inte helt ovanligt att får har mask. Ta ett förstoringsglas för att se om den vinkar med kardan, om inte får vi spinna vidare på en annan tråd.

Kvalster i din ylletröja?

Att det korta hårstrået som för att bli en tråd är tvinnad och nu tvinnar upp sig?
Citera
2024-02-25, 14:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Filma och posta.
Var kan jag ladda upp?
Citera
2024-02-25, 15:06
  #7
Medlem
Rebiselles avatar
Wuää! En mask av nåt slag 🤔
Citera
2024-02-25, 15:10
  #8
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är väl någon typ av nematod. Ett av de vanligaste djuren på vår planet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nematode
Citera
2024-02-25, 16:37
  #9
Medlem
Vad fan gjorde den isåfall vid min tacos? Och jag åt upp den. Är det en maskfylld taco jag åt? Äcklas så jag spyr
Citera
2024-02-25, 21:40
  #10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Vad fan gjorde den isåfall vid min tacos? Och jag åt upp den. Är det en maskfylld taco jag åt? Äcklas så jag spyr

Nematoder finns överallt. Om du tycker det är äckligt så blir det jobbigt för dig... Om du visste hur många såna du råkar äta och andas in varje dag...

De flesta är så små att de knappt syns eller inte alls syns. Men vissa är lite längre.
Citera
2024-02-25, 21:50
  #11
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leoszz
Vad fan gjorde den isåfall vid min tacos? Och jag åt upp den. Är det en maskfylld taco jag åt? Äcklas så jag spyr

Jag med å var det inte ens jag som åt..

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nematoder finns överallt. Om du tycker det är äckligt så blir det jobbigt för dig... Om du visste hur många såna du råkar äta och andas in varje dag...

De flesta är så små att de knappt syns eller inte alls syns. Men vissa är lite längre.

Men vafan! Det där ville inte jag veta å låtsas om som att jag inte ens sett din post 😅

Det är väl klart att det är äckligt, kryp i maten.. Tycker inte du det?
Citera
2024-02-25, 22:19
  #12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Det är väl klart att det är äckligt, kryp i maten.. Tycker inte du det?

Nä det tycker jag inte. Jag vet att hela min omgivning är full av kryp man inte kan se eller bara kan se om man tittar jävligt noga... Helt normalt.

Detta har varit känt för mänskligheten i 200 år. Jag förstår att folk tyckte det var äckligt i början när den kunskapen var ny och många ville väl inte tro på det ens. Men nu år 2023 så förstår jag inte hur man kan tycka det är äckligt...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback