Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-27, 00:42
  #1
Medlem
Hej,

Har börjat med ett system där jag lyckas jämna ut oddsen och tjäna pengar på bettingsidorna genom att använda bekanta/vänners konton. Har inte gjort detta alltför mycket utan vill kolla mig för innan. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Min fråga är hur banken reagerar på att man swishar summor fram och tillbaks. Det kan ju handla om en del tusenlappar vilket förstås kan se skumt ut om man ser på transaktionerna. Men alla dessa transaktioner har ju belägg och vinsterna är beskattade. Hur tror ni att banken reagerar? Reagerar de överhuvudtaget?

Om de skulle reagera, köper de min förklaring att allt faktiskt är legitimt?

Vill varken sätta mig eller någon annan i skiten.
Citera
2024-02-27, 02:55
  #2
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jekkepontare
Hej,

Har börjat med ett system där jag lyckas jämna ut oddsen och tjäna pengar på bettingsidorna genom att använda bekanta/vänners konton. Har inte gjort detta alltför mycket utan vill kolla mig för innan. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Min fråga är hur banken reagerar på att man swishar summor fram och tillbaks. Det kan ju handla om en del tusenlappar vilket förstås kan se skumt ut om man ser på transaktionerna. Men alla dessa transaktioner har ju belägg och vinsterna är beskattade. Hur tror ni att banken reagerar? Reagerar de överhuvudtaget?

Om de skulle reagera, köper de min förklaring att allt faktiskt är legitimt?

Vill varken sätta mig eller någon annan i skiten.

Du kan bli misstänklt för penningtvättsbrott, men sedan läggs ju åtalet ner när du bevisat att allt är skattad.
Citera
2024-02-27, 04:50
  #3
Medlem
Ja de kan kolla dig. Men de kan inte sätta dit dig då inget är olagligt. Sen kommer du naturligtvis gå back på spelet i längden i alla fall.
Citera
2024-02-27, 06:24
  #4
Medlem
Det som förmodligen en dag kommer hända är att din bank ber dig förklara och komma in med underlag för de senaste två årens svishar.

Åka dit för penningtvätt behöver du nog inte oroa dig för, men köper inte banken dina förklaringar kan de stänga ner dina konton och sparka ut dig som kund.
Citera
2024-02-27, 07:03
  #5
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tror att jag kan hjälpa dig lite på traven och säga att du kommer att få problem efter ett tag. Du säger att du använder kompisars konton och öppnat nya konton.
Det innebär att jag tror att det kommer att bli problem på sikt med bettingföretag.
Det brukar inte vara en bra kombination att öppna nya konton på olika kompisars namn.
Kan alltid bli problem med utbetalningar och verifieringar.
Citera
2024-02-27, 09:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tror att jag kan hjälpa dig lite på traven och säga att du kommer att få problem efter ett tag. Du säger att du använder kompisars konton och öppnat nya konton.
Det innebär att jag tror att det kommer att bli problem på sikt med bettingföretag.
Det brukar inte vara en bra kombination att öppna nya konton på olika kompisars namn.
Kan alltid bli problem med utbetalningar och verifieringar.

Den biten är nog lugn om man inte fuckar upp det med IP-adresser och dylikt. På rak arm är enda gången jag vet nån misslyckats med detta var när spelbolaget ringde upp den riktige kontoinnehavaren och frågade om några lagda spel, han hade naturligtvis ingen aning om vad som hade spelats öht.
Citera
2024-02-27, 18:24
  #7
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jekkepontare
Hej,

Har börjat med ett system där jag lyckas jämna ut oddsen och tjäna pengar på bettingsidorna genom att använda bekanta/vänners konton. Har inte gjort detta alltför mycket utan vill kolla mig för innan. Är det någon som har erfarenhet av detta?

Min fråga är hur banken reagerar på att man swishar summor fram och tillbaks. Det kan ju handla om en del tusenlappar vilket förstås kan se skumt ut om man ser på transaktionerna. Men alla dessa transaktioner har ju belägg och vinsterna är beskattade. Hur tror ni att banken reagerar? Reagerar de överhuvudtaget?

Om de skulle reagera, köper de min förklaring att allt faktiskt är legitimt?

Vill varken sätta mig eller någon annan i skiten.
Ge dom en liten extra peng för o ta ut vinsterna i kontanter istället. Har pratat med flera pro bettors som fått otroligt med problem genom o låna konton, det är därför jag försöker spela på så många konton i eget namn som möjligt. Och om du ska låna så se till o spara ner all info du har ang insättningar o uttag innan du går vidare till nästa konto.. detta är dokumentation som SKV kommer potentiellt kunna fråga om. speciellt om det gäller större summor. Men som sagt, be vännerna ta ut i kontanter.. det är det allra bästa. Och swisha inte fram o tillbaka. ska du långa flera konton från en o samma person så använd vinsterna på det första kontot för o finansiera nästa osv, planera lite i förväg.
Citera
2024-02-27, 19:41
  #8
Avstängd
Om du har Swedbank så har dom börjat med en sak, det är att man kan kategorisera överföringar.. Gör detta så slipper du kanske massa frågor..
Citera
2024-02-27, 21:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Ge dom en liten extra peng för o ta ut vinsterna i kontanter istället. Har pratat med flera pro bettors som fått otroligt med problem genom o låna konton, det är därför jag försöker spela på så många konton i eget namn som möjligt. Och om du ska låna så se till o spara ner all info du har ang insättningar o uttag innan du går vidare till nästa konto.. detta är dokumentation som SKV kommer potentiellt kunna fråga om. speciellt om det gäller större summor. Men som sagt, be vännerna ta ut i kontanter.. det är det allra bästa. Och swisha inte fram o tillbaka. ska du långa flera konton från en o samma person så använd vinsterna på det första kontot för o finansiera nästa osv, planera lite i förväg.

Jag använder mig av bonusarna för att göra vinsten, så låt oss säga att jag swishar person A, där sätter vi sedan in ca 10 lax på diverse sidor. Sedan får han plocka ut vinsten och kan t ex swisha person B.

Detta i det långa loppet kan ju se väldigt suspekt ut vilket jag förstår. Däremot har jag kalkylark där alla insättningar samt uttag är dokumenterade. Själva kalkylen bör väl räcka om man blir ifrågasatt?

Sitter just nu på 46000kr på flickvännens konto som jag skulle behöva få till mig. Men en enstaka swish bör väl inte få något låst? Skulle det bli ifrågasatt så kan jag ju visa allt svart på vitt

Sen ni som säger att jag kommer förlora på det i långa loppet med verifieringar etc. Är medveten om riskerna och allt detta. Det enda jag vill är att inte sätta någon annan i skiten.
Skulle banken ifrågasätta MIG och eventuellt sparka ut mig så är det saker som får stå i isåfall.
__________________
Senast redigerad av jekkepontare 2024-02-27 kl. 21:36.
Citera
2024-02-28, 13:45
  #10
Medlem
Jag körde en liknande grej för ett antal år sedan. Vissa banker var hårdare än andra så behövde byta ett par gånger. Grundregeln är att köra allt med banköverföring då bankerna är mycket snabbare med att ställa frågor och krångla vid Swish.
Citera
2024-03-09, 06:37
  #11
Medlem
Kolla om det finns andra insättningsmetoder hos spelbolagen du spelar på. Du behöver inte föra över från bank till bank. Om vi ska ta Bet365 som exempel så accepterar de PayPal som insättningsmetod.
För över medel genom PayPal istället så slipper banken se alla transaktioner mellan dig och de du lånar konto av. På det här sättet så slipper även de du lånar konto av bli involverade om banken skulle ha frågor.

Jag har själv fått förfrågan av banken och fick bevisa alla transaktioner/spelvinster och det var inte kul. Med detta sagt så är det absolut inget olagligt och man gör egentligen inget fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback