Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-27, 15:50
  #1
Medlem
Husdjur är oftast människans allra bästa vän och så har det varit i flera år. Det går inte att ens möta i pengar över hur mycket som hunden eller katten skänker i ens liv.

Om någon bestämmer sig för att döda din hund eller katt och du vet vem djurplågaren är, vad skulle du göra?
2024-02-27, 16:13
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Husdjur är oftast människans allra bästa vän och så har det varit i flera år. Det går inte att ens möta i pengar över hur mycket som hunden eller katten skänker i ens liv.

Om någon bestämmer sig för att döda din hund eller katt och du vet vem djurplågaren är, vad skulle du göra?
Du får skilja på att döda mitt djur och plåga det. Men jag känner på något sätt att du vill ha svaret att man ska döda den den som gör det, men ett människoliv värderar jag högre än min hunds liv. Jämställer man ett djurs liv med en människas blir det ett stökigt samhälle. I slutändan kan det föra med sig att någon i en olycka väljer att hjälpa sitt trafikskadade husdjur före mitt trafikskadade barn, därför att den tycker att husdjuret är viktigare. Det skulle jag inte gilla.
2024-02-27, 16:26
  #3
Medlem
Ja inte skulle det bli roligt för den som MEDVETET dödar min hund, det kan jag försäkra.
2024-02-27, 16:41
  #4
Medlem
FB-Wannabes avatar
Katter är rovdjur. Grannarnas katter plockar mina småfåglar och ekorrungar.
Har flera gånger funderat på att pumpa upp Hatsan .35 CAL

Ända som hållit mig tillbaka är möjligheten att jag missar och kattfan springer hem med 2 gram
bly i magen.
2024-02-27, 18:57
  #5
Moderator
Allaballawallas avatar
Även om de hypotetiska offren är husdjur, så har egentligen inte denna trådens diskussionen med husdjur att göra. TS efterfrågar ägarnas reaktioner och inte så mycket mer. Diskussionsunderlaget bjuder dessutom mest in till upprapning av olika fiktiva scenarier som och inte så mycket till någon diskussion.

Därför låser jag tråden.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback