Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-15, 22:19
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xleet
Wow är du född på 50-60 talet?
För mig så är cannabisrökare dom enda som kommit nånstans i livet om man jämnför med dom som ängnat sig åt alkohol och tyngre droger.

Men jag ska inte störa dig när du sitter och kollar reefer madness och försöker bilda dig en uppfattning om cannabis.
Jag är 25 år.

Ska kolla reefer madness nu tillsammans med holken.
Citera
2024-03-16, 03:18
  #218
Medlem
Känner till en snubbe som brukade vara cool, såg bra ut, hade flickvän och tog livet med en klackspark. Sedan började han röka på, började glamorisera brass och svamp, det blev mer och mer, han började odla, började langa, hade inget jobb, tjejen fick nog och stack. Polisen fick eventuellt nys om odlingen, gjorde beslag på allt, han hamnade i fängelse, kom ut, började odla och langa igen, åkte fast igen, o.s.v...
Idag är han i 30-årsåldern utan några framtidsutsikter, fortsätter att åka in och ut ur fängelset, nästan alla tycker att han är en jävla loser och han har inga erfarenheter från något arbetsliv.

...Men om det bara hade varit lagligt så hade han kanske tjänat pengar som en framgångsrik odlare idag. Vem vet?
Citera
2024-03-19, 12:26
  #219
Avstängd
PilotKillen77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Jag röker cannabis själv men det är bara att konstatera att grabbarna man växte upp med vi började kicka holkar när vi var cirka 15 allihop och många gick det åt helvete för vissa blev kriminella hamna på kåken, andra började med tyngre och är fast i den skiten, alla har psykiska problem av olika karaktär, någon har fått psykos, andra sitter på ett skitjobb dom hatar inga livsmål ingen ambition på förändring men kickar zutt på kvällarna för att inte dyka ner i depressionen. Känner inte en framgångsrik cannabisrökare bara losers i olika grad vet alkoholister som vunnit här i livet gällande pengar brudar etc även laddtorskar, tjackisar, benzoproppare men cannabisrökare lyser med sin frånvaro.

Vad tror ni det beror på? Är cannabis verkligen en så harmlös drog så som propagandan vill propagera att den är? Jag tvekar från att ha varit pro-ganja.

Nja, kan vara en inkörsport till andra droger och annan kriminalitet, inte alltid, men kan.

I mitt fall så började man med cannabis o sen blev man lite nyfiken på annat, o sen blanda. Men har nog mycket med personen att göra också. Vissa kan ta sig ur och liksom få en realitet check o kanske bara hålla sig till weed, medans andra bara kör på tyvärr
Citera
2024-04-01, 10:05
  #220
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=fYoW...=AFPNewsAgency

Idioternas julafton. Tyskland, men i synnerhet Berlin kommer att bli ett nästan outhärdligt ställe med alla amerikanska backpackers som ska sitta och röka överallt. I detta korta reportage synns endast bortskämda snorungar som hade suttit i något av DDRs fängelser och tillverkat Ikeamöbler.
Citera
2024-04-13, 12:01
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
https://www.youtube.com/watch?v=fYoW...=AFPNewsAgency

Idioternas julafton. Tyskland, men i synnerhet Berlin kommer att bli ett nästan outhärdligt ställe med alla amerikanska backpackers som ska sitta och röka överallt. I detta korta reportage synns endast bortskämda snorungar som hade suttit i något av DDRs fängelser och tillverkat Ikeamöbler.

Ja visst är det synd att inte DDR finns kvar?
Citera
2024-04-13, 14:06
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ja visst är det synd att inte DDR finns kvar?

Ur vissa aspekter i alla fall. 🤪
Citera
2024-04-13, 14:53
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Jag röker cannabis själv men det är bara att konstatera att grabbarna man växte upp med vi började kicka holkar när vi var cirka 15 allihop och många gick det åt helvete för vissa blev kriminella hamna på kåken, andra började med tyngre och är fast i den skiten, alla har psykiska problem av olika karaktär, någon har fått psykos, andra sitter på ett skitjobb dom hatar inga livsmål ingen ambition på förändring men kickar zutt på kvällarna för att inte dyka ner i depressionen. Känner inte en framgångsrik cannabisrökare bara losers i olika grad vet alkoholister som vunnit här i livet gällande pengar brudar etc även laddtorskar, tjackisar, benzoproppare men cannabisrökare lyser med sin frånvaro.

Vad tror ni det beror på? Är cannabis verkligen en så harmlös drog så som propagandan vill propagera att den är? Jag tvekar från att ha varit pro-ganja.

Tycker inte det är särskilt konstigt med tanke på hur repressiv politik som bedrivs här i Sverige. Detta är resultatet från det. Politiken maximerar alla dessa negativa bieffekter och det är en stor anledning till varför politiken är så pass kontraproduktiv som den är och varför vi bör ändra politik snarast. En annan anledning är att repressionen leder till att produkter blir giftiga och okontrollerade och det i sin tur leder också till mer negativa bieffekter
Citera
2024-04-29, 15:04
  #224
Medlem
Kapuffs avatar
Det gick värre för dom som drack alkohol. Fyfan hur vissa har det, hur dom ser ut, som feta buksvin. En kille högg ihjäl sin egen polare på fyllan.
Citera
2024-05-01, 23:09
  #225
Medlem
Man blir bara lat å folkskygg. Klart det går åt helvete då 😄. Nämen det ligger väl oftast på individ nivå. Är man driven männsika rent allmänt så kan man nog röka å samtidigt lyckas i livet. Men är man lat från start, så blire inget bra av det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback