• 2
  • 3
2024-10-03, 17:51
Avstängd
Greatgargamels avatar
Har precis börjat en liten cannabis odling på balkongen hemma 🍀🌻 Solen skiner och plantorna växer för varje dag. Det är så härligt att se livet gro och utvecklas samt att resultat blir gött att röka i vattenpipa👌
Citera
2024-10-04, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orrhelvete
Aha! Då får det bli fröer från butik nästa år. Jag testar körsbärstomaterna och hoppas på det bästa.
Vitlök planterar jag också ibland (inomhus), de växer upp och vissnar ner. Det gör jag bara för att det är roligt, där har jag inget intresse av att äta det.

Däremot trivs mitt sockerrör hyfsat. Det vissnar efter ett tag och sen kommer det ett nytt, ungefär som en evighetsmaskin haha..
Sockerrör låter intressant. Gör du något med det?
Citera
2024-10-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Sockerrör låter intressant. Gör du något med det?
Nja, jag testade att smaka den i somras, men det var ganska beskt. Antar att det behövs mer sol. Däremot sjukt lättodlat. Fick en liten bit av en kompis i vintras, han skickade det med posten, så den verkar dels tåla kyla och även uttorkning.
Bara att sätta i kruka, vattna och sen växer det! Hade iofs i äggskal i krukan sedan innan, eftersom jag har vispstarr där också. Vispstarr är kalkgynnad, men vet inte om sockerrör är det också!
Citera
2025-02-02, 11:39
Medlem
Gothenburgers avatar
Jag håller på detta nu och förgror 10-talet olika chilisorter (48 frän) och två sorters tomater.
Jag sådde i onsdags och ett tomatfrö har börjat gro och tittat upp. De flesta fröna har jag satt i pluggar, de andra är sådda i såjord. Bägge varianterna har ett lager av näringsrik jord i botten

Odlingstråget står på en värmematta och har en ljusramp över sig. Vattnar med sprayflarra några ggr/dygn.
Vi får väl se vad det kan bli av det hela då jag har Europas ogrönaste fingrar.

Ska plantera batch#2 av chili idag. Chilin kommer jag använda till matlagning och en del kommer jag att torka, en del kommer jag att förhoppningsvis röka (chipotle)

Initialt så har det här kalaset kostat runt 3 loppor hitills, -3 värmemattor, 2 ljusramper (ytterligare 2 är på väg i nästa vecka, 3st odlingstråg (kan bli en batch till om jag pallar)
Citera
2025-02-20, 08:05
Medlem
Katarina1991s avatar
Försöker att odla cyklamen från frön. Man säger att det är nog svårt men är möjligt i alla fall. Någon som har erfarenhet med cyklamen?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in