Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Idag påstås att det visserligen är vetenskapligt bevisat att det inte finns någon som helst viktig skillnad mellan två kön. Samtidigt som man påstår att det är så pass enorm skillnad till ett tredje kön att det är ovetenskapligt att misstro att det finns fler kön än två.
För mig är detta rappakalja och krockar med vad jag upplever i verkligheten på daglig basis.
Om jag inte kan lita på vad vetenskapliga institutioner och deras professorer samt forskare säger i detta fall: Hur kan jag då lita på någon vetenskap dessa producerar utöver den jag redan kan verifiera själv?
Kan de ljuga mig rätt upp i ansiktet om hur många kön det finns kan de ju rimligen ljuga mig rätt upp i ansiktet om hur många dimensioner det finns etc.
Hur förhåller man sig till det här?
Egentligen handlar det om vad man kan bevisa. Bevisa att det finns mentala och fysiska skillnader mellan män och kvinnor är relativt enkelt. Man behöver bara använda ögonen faktiskt. Men det finns överväldigande forskning inom biologi och andra områden som visar det klart. Inte ens hjärnorna fungerar lika mellan könen, generellt Alltså är hypotesen falsifierad.
Problemet anser jag är att resten av vetenskapen inte går till attack och dömer ut dem som framför de här åsikterna. Där handlar det om två saker. Ideologi och rädsla. Många, även naturvetare, är klart vänster och stöder dessa lögner, för man tror på att man kan skapa någon fantasivärld genom att faktiskt ljuga. Man anser att man ljuger för en god sak och då är det ok. Det andra problemet är speciellt inom samhällskunskapen, är att många som har de här åsikterna, har makt och kan förstöra en forskarkarriär om man sticker upp. Man vågar inte. Vänstern reagerar och styr åsikterna.
Egentligen kan man säga att forskare som för fram de här teorierna är falska och ohederliga människor och borde förstås bli av med sina anslag.
Man bildar även studenter i det här postmoderna lögnerna och framstället dem som sanningar, vilket gör att lögnerna sprids i samhället. Det finns alltså kurser byggda på marxistiska teorier som ses som vetenskapliga och framställs som vetenskap. En totalt kunskapskorrupt och ideologiskt polariserad bildningsinstitution helt enkelt. Påminner om hur det är i totalitära samhällen faktiskt. Men påhitten är fast förankrade i samhället och lärs ut i skolorna som sanningar och förhindrar all öppen kritik.
Naturvetenskapen lider av andra problem. Psykedeliska droger och en brist på nya idéer. Det är nästan en epidemi. Man tar droger som får dem att få nya insikter och de upplever det som de sett sanningen som de skapar hypoteser som är mer eller mindre verklighetsfrämmande, som de sen försöker bevisa. Finns hur mycket sånt som helst. Problemet med drogerna de använder, är att de även ger rent religiösa upplevelser, vilket påverkar forskningen och förnuftet. Man skapar religion av naturvetenskap, men kan inte förklara dem rent fysiskt. Man har även sina religiösa följare som tilltalas av dem känslomässigt. Även en övertro på matematiken. Man tar hypoteser och stoppar in i beräkningar och framställer resultaten som sanningar, utan att kunna bevisa dem. Man skapar en sorts fantasivärld.
Kan ta upp olika multiverse som de talar om, som de inte förklara varifrån energin och materian kommer från som skapar dessa olika universum,. Materia bara uppstår ur ingenting rent magiskt. Man har ersatt fysiken med matematik och menar att det är matematiken som bestämmer verkligheten. Ingen reagerar över det orimliga i det.
Jag kan ta en annan sak som de inte kan visa vetenskapligt, som eternalismen som ses som en vetenskaplig sanning idag, där man menar att allt och alla existerar överallt i tiden, som de inte kan visa stämmer experimentellt, inte heller hur det går till rent fysiskt, att man kan existera i sitt förflutna, sitt nu och i framtiden samtidigt. Det är en tro skapad av matematik och ses som en sanning. Evigt liv.
Man har stora problem. Ett vetenskapligt förfall menar jag.