Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-03, 23:22
Medlem
Jag är ingen klimataktivist,men blir det inte extremt motsägelsefullt när skidvärlden tycker flourförbud är bra eftersom det påverkar miljon eller att dom tänker på att resa klimatsmart, men samtidigt får ett stort oljebolag som Preem sponsra världens största skidtävling?

Att man gör reklam för Preem leder ju till att företaget växer och förmodligen att dom kommer kunna ta upp mer olja och släppa ut mer växthusgaser.

Jag tänkte inte så mycket på det först men nu tycker jag det är helt sjukt.
Citera
2024-03-03, 23:26
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Jag är ingen klimataktivist,men blir det inte extremt motsägelsefullt när skidvärlden tycker flourförbud är bra eftersom det påverkar miljon eller att dom tänker på att resa klimatsmart, men samtidigt får ett stort oljebolag som Preem sponsra världens största skidtävling?

Att man gör reklam för Preem leder ju till att företaget växer och förmodligen att dom kommer kunna ta upp mer olja och släppa ut mer växthusgaser.

Jag tänkte inte så mycket på det först men nu tycker jag det är helt sjukt.

Preem producerar väl massor av fossilfritt bränsle?

Sedan är väl stöd för folkmotion bra, oavsett vem som skjuter till slantarna? Jag tror inte att någon väljer att tanka MER för att Preem blir marknadsfört, möjligen förlorar någon konkurrent någon marknadsandel.
Citera
2024-03-03, 23:31
Medlem
Xandas avatar
Citat:
Det är väl bra? Olja makes the world go round, oavsett om klimatfolket tycker om det eller inte. Allt du äger har på ett eller annat sätt kommit ur olja eller med olja.
Citera
2024-03-03, 23:35
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Så om Putin eller Kim jong un vill sponsra Vasaloppet, är det också bra?
Där sköt du hela meningen med din egen trådstart i sank. Den blev bara trams nu...
Citera
2024-03-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Det är väl bra? Olja makes the world go round, oavsett om klimatfolket tycker om det eller inte. Allt du äger har på ett eller annat sätt kommit ur olja eller med olja.

Det är hyckleri på allra högsta nivå ju.

Tänk dig Miljöpartiet skulle sponsras av Preem, på den nivån är det ungefär.
Citera
2024-03-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Där sköt du hela meningen med din egen trådstart i sank. Den blev bara trams nu...

Han sa det inte spelade nån roll varifrån pengarna kom ifrån.
Citera
2024-03-03, 23:38
Medlem
Citat:

Indirekt gjordes väl det när MP gav deras tillstånd om dom producerade fossilfritt?
Citera
2024-03-03, 23:38
Medlem
Xandas avatar
Citat:

Varför är det hyckleri? Var Gustaf Vasa miljöpartist? Är det hyckleri att en idrottstävling sponsras av ett oljebolag? Vad är mer olämpligt? Att ett bryggeri sponsrar? Ett spelbolag? Ska allting vägas på moralens våg numera?
Citera
2024-03-04, 07:19
Medlem
borrizs avatar
Du har helt rätt ts!
Vad som behövs är en politisk kommissarie, som med fast hand reglerar vad man får tycka och tro.
Citera
2024-03-04, 07:21
Avstängd
Citat:
Att man gör reklam för Preem leder ju till att företaget växer.

Gör det? Jag själv har nog aldrig sett en reklam någonsin och tänkt "där var dom där jävlarna igen... Nu måste jag dra dit och tanka bilen.."

Det är bra att dom skickar in en massa pengar på reklam så man kan fortsätta hålla i det.
Citera
2024-03-04, 07:39
Medlem
Ska man resonera på det sättet så är det väl bara Stadium som är den enda värdiga huvudsponsorn. De ska ju åka skidor och inte bil så varför ska Volvo sponsra? De släpar inte med sig datorer så vad gör IBM där? Och Ahlsell sen?

Preem gör tydligen en hel del för hållbara energikällor som inte stavas vindkraft eller vattenkraft så jag ser inte varför de skulle uteslutas bara på fördomar om deras verksamhet. Uppenbarligen har arrangörerna tyckt att det är okej och jag tror de skulle ha sagt nej om de hade känt att det var fel.
Citera
2024-03-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump

Snubben verkar ju mentalt efterbliven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in