Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-06, 18:46
  #1
Medlem
Hej har tidigare gått på trt för lågt testosteron genom privat klinik för 2-3 år sedan. Men valde att avsluta, nu till sak så har bestämt mig att börja igen så tog ett test via rewell och visade sig att jag låg på 9,2 och det ska vara s-testosteron prov. Men vill slippa alla kostnader så valde att gå till vårdcentralen. Dom tog prover och då visade det sig svaret vara P—Testosteron
Resultat: 11.7 nmol/L. Nu till en fråga jag har är P—testosteron samma som S-testosteron? Som jag har förstått är det två olika saker? Sjukvården påstår att P—testosteron är serum testosteron prov stämmer det?

Fick svar ifrån endokrinlogen att dom vill ta nya prover om 2 månader för se hur jag ligger till då,

Proverna är:

T4
TSH
LH
PROLAK
FSH
TESTOS
KORTI

Men nu till sak kan man ta testo gel som är 1 år efter utgånget datum i typ 3-4 veckor och lägga av 1 veckan innan provtagning för att sänka testot lite så det är säkert att man får hjälp.

Hur mycket kommer det synas på LH för en sådan mild kur på bara trt dos? Syns det på något andra provet att man kan ha tagit testo


Hur mycket kan man sänka det tro? Skulle vilja komma ner till P—testosteron till 10 kanske lite under så man får hjälp säkert.

Är lite orolig för infertilitet men har hoppas om att det kan fixas men Clomid eller Hcg när det är dags.

Alla svar uppskattas!!
Citera
2024-03-06, 19:07
  #2
Medlem
Vill du ha upp eller ner på testo, du experimenterar redan?
Citera
2024-03-06, 19:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vill du ha upp eller ner på testo, du experimenterar redan?

Vill ha ner, experimenterar inte just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback