Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-06, 23:21
  #1
Medlem
Har sett att det finns ett gäng spelmaskiner som är kloner av Game Boys (handheld på engelska) där man kan spela retro-spel på. Ambernic, Powkiddy och Miyoo Mini är några av de som finns. Vissa med minneskort i andra med inbyggda spel från start. Exempelvis kan man köpa en sådan på cdon. Jag har sett på Youtube att det kan vara lite varierande kvalitet på produkterna. Är det några som har testat dessa? Själv är jag sugen lite på en Ambernic RG35 som finns att köpa för 6-900 kr på nätet beroende på näthandlare.
Citera
2024-03-07, 02:16
  #2
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Har sett att det finns ett gäng spelmaskiner som är kloner av Game Boys (handheld på engelska) där man kan spela retro-spel på. Ambernic, Powkiddy och Miyoo Mini är några av de som finns. Vissa med minneskort i andra med inbyggda spel från start. Exempelvis kan man köpa en sådan på cdon. Jag har sett på Youtube att det kan vara lite varierande kvalitet på produkterna. Är det några som har testat dessa? Själv är jag sugen lite på en Ambernic RG35 som finns att köpa för 6-900 kr på nätet beroende på näthandlare.



Jo har testat lite olika varianter, en som jag verkligen gillar är denna,


https://www.amazon.in/s?k=MICROMINI+...f=nb_sb_noss_2
Citera
2024-03-07, 07:26
  #3
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Har miyoo plus, väldigt smidig och bra.
Citera
2024-03-07, 08:50
  #4
Medlem
Anbernic 35xx eller vad den heter har jag också tittat på, köper du eget sd kort och nytt operativsystem så ska dom vara helt okej, kanske kommit bättre modeller nu, längesen jag kollade. Tänker iaf att om man lägger 600kr så lär det åtminstone vara värt det.
Hur funkar gameboy spel som hade inbyggda klockor i sina spelkasetter?
Citera
2024-03-07, 09:25
  #5
Medlem
Mitt tips är att hitta ett billigt 3DS och modda.
Sen har man lite mer budget så är ju typ Steam deck, Rog ally, även vissa Switch-versioner fyllda med möjligheter. Visst det jag skrivit kommer med lite jobb men kvaliteten är högre. Hade en tidigare variant av Retroid pocket, man fick allt serverat men kändes sådär. Men av de jag ser på youtube går utveckling framåt gällande kvalitet på alla den sortens maskiner, så dom konkurrera säkert men de jag nämnt, jag är ej kunnig nog.
Citera
2024-03-07, 21:58
  #6
Medlem
Elementarts avatar
Jag har testat någon av Anbernic-konsolerna. Det kan ha varit 35-XX, ser likadant ut i alla fall, men jag vet inte om det är skillnad på dem. Bra, skarp bild och skön att hålla i, fast det kan vara värt att köpa en 3DS och softmodda den. Det beror lite på vad du vill spela för retro-spel.
Citera
2024-03-07, 23:11
  #7
Moderator
memymos avatar
Dator- och konsolspel --> Spelkonsoler
/Moderator
Citera
2024-03-08, 18:54
  #8
Medlem
ElectroSwings avatar
Har en rg35xx vertikal en rg405v och en rg353vs och dom har olika os alla 3 men rg35xx är nog fan mest prisvärd och smidig för retro spel. Riktigt roliga och smidiga att ha på typ väntrummet på vårdcentralen och typ bussen. Grymt najs. Olika ändamål för dom.
Citera
2024-03-29, 16:15
  #9
Medlem
annanmedlemss avatar
Har en 351P (några år på nacken) som jag tycker är väldigt bra. ArkOS-build med 19k spel (alla arkadspelen med TATE/vertikala + vertikal styrning och ett par hemmagjorda builds på AmberElec. Går att använda till mer än spel (bl.a. som synt och/eller mediaspelare med mer "klassisk" look).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback