Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-07, 13:02
  #1
Medlem
Plötsligt idag så får jag följande meddelande på Marketplace:
"Marketplace är inte tillgängligt för dig
Du kanske ser det här meddelandet om du nyligen gick med i Facebook, om Marketplace inte har startats i ditt land eller om ditt konto inte uppfyller våra kvalificeringskrav. Ta reda på mer genom att besöka vårt hjälpcenter."
Har använt Facebook och Marketplace i flera år utan problem. Nu plötsligt dyker detta upp. Och jag kan inte heller komma in på flera av de grupper jag är med i, utan då får jag samma meddelande...
Har följt alla trådar om vad man kan göra med rensning av cacheminne och annat, men inget hjälper. Och att komma i kontakt med Facebook för att få hjälp är bara att glömma. I sådana här lägen hatar man Meta och deras Facebook!
Vad kan man göra i detta läge? Någon som vet? Tacksam för tips.
Citera
2024-03-07, 13:18
  #2
Medlem
kontextuells avatar
Jag har fortfarande lite problem av och till med internet sen driftstörningen igår, speciellt Facebook och Instagram och en hel del andra sidor också för den delen, blev ju utkastad från Facebook mm. Kan det ha nåt med det att göra kanske och att problemet inte ligger hos dig.
Citera
2024-03-07, 19:31
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Plötsligt idag så får jag följande meddelande på Marketplace:
"Marketplace är inte tillgängligt för dig
Du kanske ser det här meddelandet om du nyligen gick med i Facebook, om Marketplace inte har startats i ditt land eller om ditt konto inte uppfyller våra kvalificeringskrav. Ta reda på mer genom att besöka vårt hjälpcenter."
Har använt Facebook och Marketplace i flera år utan problem. Nu plötsligt dyker detta upp. Och jag kan inte heller komma in på flera av de grupper jag är med i, utan då får jag samma meddelande...
Har följt alla trådar om vad man kan göra med rensning av cacheminne och annat, men inget hjälper. Och att komma i kontakt med Facebook för att få hjälp är bara att glömma. I sådana här lägen hatar man Meta och deras Facebook!
Vad kan man göra i detta läge? Någon som vet? Tacksam för tips.
Bara för att veta, testar jag om jag kommer in, inge problem här!
Kan du använda appen i telefonen?
__________________
Senast redigerad av sommarlov 2024-03-07 kl. 19:35.
Citera
2024-03-07, 20:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Bara för att veta, testar jag om jag kommer in, inge problem här!
Kan du använda appen i telefonen?

Jag kommer in på Facebook och jag kan se flödet där. Men vissa grupper kommer jag inte in på och vissa andra kommer jag in på... Har försökt dra slutsatser av detta. Det jag kommer fram till är att jag lagt ut en del annonser i olika Facebookgrupper igår och i samband med det har jag kryssat i att de ska komma med på Marketplace också. Det verkar som att det är de grupper som klickade i att aktuella annonser skulle komma i är de som jag nu inte kan öppna upp. Och som sagt så är jag helt utestängd från Marketplace...
Har inte fått någon förklaring till varför detta skett. Och jag har aldrig hållit på med några dumheter där heller. Förbaskat frustrerande!
Citera
2024-03-09, 07:14
  #5
Medlem
Jag ska sälja en Nike-tröja, men blir blockad av facebook, då annonsen strider mot deras regler. Vad gör jag för fel? Äkta vara och allt.
Citera
2024-03-09, 07:31
  #6
Medlem
Enklast är att hålla sig borta från Facebook helt.
Citera
2024-03-09, 10:45
  #7
Medlem
Jag har aldrig varit någon beundrare av Facebook och gick med där först för ca. 3 år sedan, mest i syfte att kunna annonsera ut saker där och att kunna hitta några grupper kring mina hobbys. Facebook är dock i stora delar en samling av massa skit och konstigt folk som måste visa upp sina liv där. Men sådant intresserar mig inte alls. Jag vill i alla fall komma åt Marketplace igen, men så fort jag ska öppna det så får jag meddelandet "Marketplace är inte tillgängligt för dig". Är det någon som begriper vad det beror på och vad man kan göra åt det? Kommer man få tillbaka det per automatik, eller? Blir f-n ta mig trött på sådant här, i synnerhet när det inte finns någon kontaktmöjlighet till Facebook för att få hjälp och en förklaring.
Citera
2024-03-10, 20:52
  #8
Medlem
Ingen här som har en aning om vad som hänt med mitt Marketplace och Facebook, eller vad jag kan göra för att få igång det på nytt?
Citera
2024-03-19, 09:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Ingen här som har en aning om vad som hänt med mitt Marketplace och Facebook, eller vad jag kan göra för att få igång det på nytt?


Hittat någon lösning på ditt problem? Blev samma för mig igårkväll...
Citera
2024-03-19, 18:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMuffinMan
Hittat någon lösning på ditt problem? Blev samma för mig igårkväll...

Nej, jag har inte hittat någon lösning på det här. Har pratat med andra Facebookanvändare men ingen har råkat ut för något liknande. Jag blir tokig på det här då det inte verkar finnas något man kan göra för att få igång det igen. Har tidigare läst om folk som har blivit utkastade ur Facebook på grund av något dumt dom gjort och sedan efter någon eller några månader så har dom kommit in igen. Men det finns inga uppgifter någonstans som säger vad man kan vänta sig, så nu går man bara här och kollar dagligen om det plötsligt skulle fungera... Jag kommer som sagt in på Facebook, men Marketplace och alla grupper som är kopplade till Marketplace kommer jag inte åt. Försökte registrera mig på en ny grupp och blev godkänd, men sedan kunde jag ändå inte öppna gruppen. F-n också!
Citera
2024-03-19, 19:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
Nej, jag har inte hittat någon lösning på det här. Har pratat med andra Facebookanvändare men ingen har råkat ut för något liknande. Jag blir tokig på det här då det inte verkar finnas något man kan göra för att få igång det igen. Har tidigare läst om folk som har blivit utkastade ur Facebook på grund av något dumt dom gjort och sedan efter någon eller några månader så har dom kommit in igen. Men det finns inga uppgifter någonstans som säger vad man kan vänta sig, så nu går man bara här och kollar dagligen om det plötsligt skulle fungera... Jag kommer som sagt in på Facebook, men Marketplace och alla grupper som är kopplade till Marketplace kommer jag inte åt. Försökte registrera mig på en ny grupp och blev godkänd, men sedan kunde jag ändå inte öppna gruppen. F-n också!

Är exakt samma för mig. Blev så igår från ingenstans. Sjukt irriterande då jag köper mycket via grupperna och även marketplace..
Citera
2024-03-19, 22:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMuffinMan
Är exakt samma för mig. Blev så igår från ingenstans. Sjukt irriterande då jag köper mycket via grupperna och även marketplace..

Det jäkliga är ju att det är fullständigt omöjligt att komma i kontakt med Facebook för att få hjälp, eller en förklaring till varför man blivit utestängd. Ett jä--a skitföretag!
Önskar att det fanns någon här som hade vetskap om hur man löser detta...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback