Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-07, 22:37
  #1
Medlem
flashmaners avatar
Kunde inte se att de fanns någon tråd om detta programmet med människor som lever minst sagt, med dagens mått mätt, udda liv. Så jag startar en.

Min fundering går framförallt till kvinnan som verkar ha ett helt eget lite camp med maskiner och grejer och som flyger in allt som hon behöver, som tusentals liter diesel. Det måste ju bli enorma kostnader med alla dessa flygresor, det är ju typ minst en i varje program. Och sedan köpte hon någon specialbyggd snövessla. Någon som vet hur hon försörjer sig? Har hon ärvt någon förmögenhet, vunnit på lotto, eller var får hon pengar till detta leverne ifrån, för billigt kan det omöjligen vara.
Citera
2024-03-07, 23:05
  #2
Medlem
Susan Aikens har väl flyttat nu, men hon drev Kavik River Camp. Och hon fick ju betalt for TV showen.
Citera
2024-03-07, 23:10
  #3
Medlem
Jag läser hon dog 2023. Kan det stämma?
Citera
2024-03-07, 23:17
  #4
Medlem
drinksareonmes avatar
Det var ju ett flygfält där piloter landade för att tanka hon skötte om.
Citera
2024-03-07, 23:31
  #5
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Susan Aikens har väl flyttat nu, men hon drev Kavik River Camp. Och hon fick ju betalt for TV showen.

Ja, vid en närmare kontroll visar det sig väl att hon är ganska långt ifrån den ensamvarg hon försöker ge sig ut för att vara i den är programserien.

Här fanns en del att läsa om henne. Hon tjänar tydligen i runda slängar 45 papp per avsnitt för programserien, som tydligen rullat sedan 2013.

https://briefly.co.za/97983-sue-aike...en-career.html
Citera
2024-03-07, 23:43
  #6
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Jag läser hon dog 2023. Kan det stämma?


Det hittar jag ingen info om. Hennes ålder var uppdaterad till 2024 på någon hemsida, så i så fall borde hon avlidit väldigt nyligen.
Citera
2024-03-08, 00:05
  #7
Medlem
Flyg är inte så dyrt i USA som i Sverige. Ett j-vla liv de lever där i kylan. Är det inte typ samma serie som även går på andra kanaler under annat namn med annan årgång? Tycker jag känner igen vissa personer.
Citera
2024-03-08, 00:31
  #8
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Flyg är inte så dyrt i USA som i Sverige. Ett j-vla liv de lever där i kylan. Är det inte typ samma serie som även går på andra kanaler under annat namn med annan årgång? Tycker jag känner igen vissa personer.

Life below zero
Citera
2024-03-08, 02:19
  #9
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Flyg är inte så dyrt i USA som i Sverige. Ett j-vla liv de lever där i kylan. Är det inte typ samma serie som även går på andra kanaler under annat namn med annan årgång? Tycker jag känner igen vissa personer.
Flygplan måste också vara billigare. Robert Hansen (Butcher Baker) som hade ett bageri i Alaska använde pengarna han fick ut på försäkringen efter att ha anmält några jakttrofféer stulna för att köpa sitt privatplan.
Citera
2024-04-08, 17:39
  #10
Medlem
Jag tittar på programmet
Spännande
Men jag skulle aldrig klara snön
Kylan ja
Men all jävla snö
Citera
2024-04-08, 18:14
  #11
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Jag läser hon dog 2023. Kan det stämma?
Ja det stämmer att hon gick bort 2023, mars månad, 57 år gammal.
Citera
2024-04-08, 18:30
  #12
Medlem
Men enligt Internet lever hon
Jag läser att hon hade en hjärtattack 2023
Men inte att hon dog
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback