Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-18, 16:19
  #13
Medlem
Silfverryggs avatar
Kult och Eon. Det var för ett halvt liv sedan.
Citera
2024-03-18, 22:16
  #14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Drakar och Demoner. Tror det var julen -84, och en kompis hade fått nya upplagan i julklapp. Hela idén var så otroligt annorlunda, inspirerande och bara mind blowing. Fantisera var ungefär det enda jag var bra på, och plötsligen kunde man få användning för det, utan att någon himlade med ögonen och tyckte att man skulle "Växa upp och sluta leka" (jag var spelledare förstås).

Något år senare fick jag tag i Dungeons & Dragons, och efter det kändes alltid de svenska spelen lite billiga.
Citera
2024-03-21, 14:01
  #15
Medlem
RadiationSantas avatar
Dungeons & Dragons, 1982.
Storasyrran som hade en polare hon spelade med och fick med mig.
Och liksom ovanstående var det "mind blowing" och fantisera är det enda jag alls någonsin varit bra på så hobbyn passade mig som "fist i minister" (för att citera Onkel Kånkel).
Har inte ångrat det för en endaste sekund.
__________________
Senast redigerad av RadiationSanta 2024-03-21 kl. 14:07.
Citera
2024-03-28, 20:23
  #16
Medlem
Började spela Pathfinder tillsammans med mina kompisar på gymnasiet och det höll på i flera år. Sen trillade man in lite på D&D 5e och nu på senare åren har Warhammer Fantasy 4e helt dominerat. Alltid varit stort fan av just Warhammer överlag och Fantasy i synnerhet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback