• 5
  • 6
2024-03-12, 01:28
Medlem
Pungsvings avatar
De kan passa tider men vill inte vara där. Ju kortare desto bättre.
Citera
2024-03-13, 18:18
Medlem
Beror nog på helt från fall till fall, vissa skjuter ju på allting till sista sekunden, städning, skolarbete, jobb, att de skjuter på när dem ska gå ner till bussen (och därför missar den) känns rätt naturligt.

Sen finns det en annan typ som vill få dig att känna dig mindre värd, dem visar att dem inte stressar och skiter i att du står och väntar på dem.
Som någon skrev innan, deras tid är mer värd än din.
Citera
2024-03-15, 19:29
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag bryr mig inte så mycket. Om jag bestämmer med en polare att han ska komma över klockan 12 så spelar det ingen roll om han kommer vid 10 eller 14. Dörren är upplåst så det är bara att gå in.

Bestämda tider för middagar eller att träffas på allmän plats och sånt försöker jag att undvika så mycket jag kan av den anledningen. Ibland kommer man inte undan och får försöka komma i tid och genomlida den kvällen.

Jag tycker det är märkligt att folk envisas med att bjuda mig på saker och ting när jag ofta är sen, dyker upp i T-shirt på fester osv. Jag skulle gärna ha permanent tillstånd för att slippa gå på middagar, bröllop och sånt.
Senast redigerad av Jagaresamlaren 2024-03-15 kl. 19:31.
Citera
2024-03-26, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvtolv
Många verkar ha "svårt" att passa tider. Bestämda tider till tex vänner eller vårdcentraler kan förskjutas utan att meddelas eller förklaras mer än till att "jag inte hann".
Om man hade tagit dåliga "tidpassare" och om det hade gällt att komma i tid till Nobelfesten för att hämta Nobelpriset eller inbjudan till Kungen, hade de då också haft svårt att passa tider?

Vad beror det på att många har svårt att passa tider som man har bestämt?
Om har jag sagt klockan halv tolv så kommer jag fem i halv tolv oavsett om det gäller en hemlös luffare på gatan eller att träffa Xi Jinping i Beijing eller FNs generalförsamling, annars bestämmer jag inga tider. Hur är ni och varför?

Är ett tecken på makt och det är ohövligt att bara låta någon står och väntar!
Citera
2024-03-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Är ett tecken på makt och det är ohövligt att bara låta någon står och väntar!
Håller med om att det är ohövligt, men snarare än makt, skulle jag kalla det missbruk av makt. Dvs. signalerande för någon ej bör ges någon makt.
Citera
2024-03-31, 14:23
Medlem
Vissa har igångsättningsproblem, det mesta tar emot. Kombinerat med sömnproblem (ständigt sliten) så blir det än värre.
Så behöver inte bero på dålig attityd.
Citera
2024-03-31, 14:34
Medlem
zombie-nations avatar
Jag hade en tidsblind kompis. Han hade en regel istället. Han gick alltid fem minuter innan. Jag antar att det kanske var något som funkade om han bott nära en busshållplats och det fastnat. Han trodde att det tog fem minuter från hans hem till stan, det tog 10. Och till bussen som vi båda skulle med tog det 15. Jag lyckades hålla bussen och han kom springande. Han och jag skulle gå på mässa 20 minuter bort och jag var i hans lägenhet. Han vägrade lämna lägenheten innan det var fem minuter kvar till öppning. Han trodde det tog fem minuter från honom till mig, det tog 30 minuter. Han fick sparken för han gick hem på lunchen varje dag. Han hade en timmas lunch, och det tog 30 minuter att gå hem. Så han var alltid sen tillbaka. Han fattade inte varför för det tar ju bara fem minuter att gå. Det gick inte att övertala honom.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in