• 1
  • 2
2024-03-10, 08:44
Medlem
Orbizs avatar
Jag funderar på att köpa en iMac. Jag spelar mest på konsol, men vissa genrer är att föredra att spela på PC. Jag förstår såklart att en Windows PC är att föredra om man ska spela spel, men jag har inte tänkt spela alla de senaste spelen på min Apple PC. Jag ser det mer som en bonus ifall en iMac M3 har ett par bra FPS spel samt något strategispel, och om den klarar av att spela dem med rimlig framerate och grafik.
Citera
2024-03-10, 08:47
Medlem
Du betalar minst 3x pengarna för samma prestanda som en pc har

Länk hade underlättat
Citera
2024-03-10, 08:48
Avstängd
Parallels funkar på alla Mac
Citera
2024-03-10, 08:51
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toddenxd
Du betalar minst 3x pengarna för samma prestanda som en pc har

Länk hade underlättat

Det är svårt att jämföra då iMac har en ARM-processor. Här är en länk: https://www.elgiganten.se/brand/appl...0aAmP5EALw_wcB
Citera
2024-03-10, 08:51
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbiz
Jag funderar på att köpa en iMac. Jag spelar mest på konsol, men vissa genrer är att föredra att spela på PC. Jag förstår såklart att en Windows PC är att föredra om man ska spela spel, men jag har inte tänkt spela alla de senaste spelen på min Apple PC. Jag ser det mer som en bonus ifall en iMac M3 har ett par bra FPS spel samt något strategispel, och om den klarar av att spela dem med rimlig framerate och grafik.

Du har nog ganska mycket svarat på din egen fråga. Det verkar också som att du spelar datorspel hyfsat mycket och då är det konsol (casual gaming) eller Windows PC (devoted gaming) som gäller.

Söker man på fps spel för mac så verkar utbudet inte vara överdrivet bra:

https://www.thegamer.com/best-fps-ga...mac/#half-life

Dessutom får du rejält mycket Windows PC för det groteska priset som Apple tar för en iMac M3.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Parallels funkar på alla Mac

Parallels funkar dock uruselt med spel, inget att tänka på om man ens är en bråkdel seriös med sitt spelande.
Senast redigerad av konstapel 2024-03-10 kl. 08:54.
Citera
2024-03-10, 09:01
Medlem
systems avatar
Mac är inte förstahandsvalet om man avser att spela. Man KAN såklart spela, men det är liksom inte själva grejen, då utbudet av spel på plattformen är väldigt begränsat.
Citera
2024-03-10, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av system
Mac är inte förstahandsvalet om man avser att spela. Man KAN såklart spela, men det är liksom inte själva grejen, då utbudet av spel på plattformen är väldigt begränsat.

Nu verkar ts inte vara så intresserad av att delta i sin egen tråd men så är det. Det finns ingen som helst poäng att köpa en snordyr macdator som inte alls är avsedd för att spela datorspel på när man kan få en bra Windows PC för halva priset eller en biffig Xbox Series X för en fjärdedel av vad en snålt utrustad iMac kostar.
Citera
2024-03-10, 11:01
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Nu verkar ts inte vara så intresserad av att delta i sin egen tråd men så är det. Det finns ingen som helst poäng att köpa en snordyr macdator som inte alls är avsedd för att spela datorspel på när man kan få en bra Windows PC för halva priset eller en biffig Xbox Series X för en fjärdedel av vad en snålt utrustad iMac kostar.

Det är du som inte deltar i tråden, då du enbart skriver, och läser inte vad andra skrivit. Min fråga var inte om en iMac M3 var ett bra val av PC för att spela med, min fråga var ifall om jag köper en iMac M3, om det då finns ett fåtal bra spel som kör bra på denna PC.
Citera
2024-03-10, 11:30
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det är du som inte deltar i tråden, då du enbart skriver, och läser inte vad andra skrivit. Min fråga var inte om en iMac M3 var ett bra val av PC för att spela med, min fråga var ifall om jag köper en iMac M3, om det då finns ett fåtal bra spel som kör bra på denna PC.
https://www.tomsguide.com/news/5-bes...our-new-m3-mac
Citera
2024-03-10, 11:50
Avstängd
Citat:

Alla vi i tråden "skriver enbart" ......

För övrigt har du fått flera svar på din fråga så du kan börja med att vara lite tacksam för den hjälp som du fått.
Citera
2024-03-10, 11:59
Medlem
Orbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
https://www.tomsguide.com/news/5-bes...our-new-m3-mac

Äntligen en bra länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Alla vi i tråden "skriver enbart" ......

För övrigt har du fått flera svar på din fråga så du kan börja med att vara lite tacksam för den hjälp som du fått.

Verkligen inte. Tills Enterprise svarade så var där bara en massa inlägg om hur man fick mer för pengarna om man köpte en Windows PC. Poängen med min tråd är att jag vill ha Mac på grund av massor av andra anledningar, men undrade om en iMac M3 också kunde spela några bra spel, vilket jag klart och tydligt skrev i trådstarten.
Citera
2024-03-10, 13:30
Medlem
Kantarellgudens avatar
M3 är inte Apples flaggskepp av ingen anledning.

Med den klockrena prestenda chippet levererar kommer du självklart kunna njuta av gamla som de senaste spelen i minst 1080p och stabila 60fps.

En nyhet med M3 generationen är att de nu även kommer med hårdvaru-accelererad ray tracing som gör spel på Mac mer visuellt tillfredsställande än vad som tidigare varit möjligt.

Mac har tagit stora kliv de senaste åren för att göra plattformen till en bättre plats för spel-entusiaster och förtjänar inte det dåliga ryktet.

Trots PCs självklara fördel här, så tror jag ändå att du inte kommer bli besviken. Skit i pessimisterna i den här tråden, kör på det du föredrar, oavsett så kommer det bli grymt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in