Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 19:02
  #361
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Går det att tyda om ett kuvert är äkta? Tex genom att slå "frankeringsservicenummer" som står till höger längs upp på kuvertets framsida. Varför står det Polisen 106 75 Stockholm och enhetskod för GBG på kuvertet jag fått?

Kan det inte vara så enkelt att din försändelse är beslaget i Göteborg men det är Stockholmspolisen som skickar ut brevet för att förundersökningen bedrivs där, eller tvärtom?

Jag har inte sett ett enda foto av ett polisbrev som jag inte tycker ser äkta ut, att det varierar i hur dom ser ut tror jag beror på den mänskliga faktorn. Kan du tänka dig att lägga upp en bild på brevet? (Sudda ut namn)

Hur som helst borde du tillslut bli uppringd eller kallad till förhör, men jag gissar att det kan dröja då dom gjort många stora beslag och därför har mycket att göra. När fick du hem brevet?
Citera
2024-04-30, 19:24
  #362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldovic
Okej, men det finns ju tex städare på dom olika kontoren som tex kanske "råkat" få hem kuvert i nån låda som baxats i flempan. Jag bor inte i Flemingsberg varför är kuvertet därifrån? Och beslaget gjorts i enhetskod 5313UJUJ2 ?

Om det skulle vara så enkelt hade de kuverten garanterat använts i vanlig stealth men det har aldrig förekommit. Vartifrån kuvertet kommer ifrån saknar betydelse. Florerar mycket konspirationsteorier angående fejkades polisbrev men tror knappt det finns någon substans i dom

(FB) Vad är egentligen taktiken med polisens amatörmässiga knarkbrev?

Tror de kan finnas viss sanning i denna teori
__________________
Senast redigerad av bongx 2024-04-30 kl. 19:28.
Citera
2024-04-30, 20:01
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Om det skulle vara så enkelt hade de kuverten garanterat använts i vanlig stealth men det har aldrig förekommit. Vartifrån kuvertet kommer ifrån saknar betydelse. Florerar mycket konspirationsteorier angående fejkades polisbrev men tror knappt det finns någon substans i dom

(FB) Vad är egentligen taktiken med polisens amatörmässiga knarkbrev?

Tror de kan finnas viss sanning i denna teori

Har hört och läst om den teorin också, men det låter högst orimligt att den är trovärdig. I vilket syfte skulle dom tillämpa det här arbetssättet? Vad resulterar det i? Är det en vinst att störa verksamheterna tillfälligt tills alla har löst gåtan och ändå kommer fortsätta köpa/sälja droger som vanligt. Nä, tror inte på den teorin. Men inget är uteslutet. Det återstår att se.
__________________
Senast redigerad av guldovic 2024-04-30 kl. 20:06.
Citera
2024-04-30, 20:04
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Kan det inte vara så enkelt att din försändelse är beslaget i Göteborg men det är Stockholmspolisen som skickar ut brevet för att förundersökningen bedrivs där, eller tvärtom?

Jag har inte sett ett enda foto av ett polisbrev som jag inte tycker ser äkta ut, att det varierar i hur dom ser ut tror jag beror på den mänskliga faktorn. Kan du tänka dig att lägga upp en bild på brevet? (Sudda ut namn)

Hur som helst borde du tillslut bli uppringd eller kallad till förhör, men jag gissar att det kan dröja då dom gjort många stora beslag och därför har mycket att göra. När fick du hem brevet?

Så kan det mycket väl vara, att det diarieförs i Sthlm som du säger. Det finns bilder uppladdade i granntråden. (FB) Har posten riktade insatser emot knarkbrev just nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback