Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-04-07, 14:30
  #25
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Kan man få hiv av att bli avsugen av en hora utan kondom, samt slicka lita på murran i 69an. Råkade göra detta full som en kastrull, dock inget vaginalt eller analt.

Mvh
Citera
2024-04-07, 16:14
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Kan man få hiv av att bli avsugen av en hora utan kondom, samt slicka lita på murran i 69an. Råkade göra detta full som en kastrull, dock inget vaginalt eller analt.

Mvh
Med största sannolikhet. Gå och testa dig.
Citera
2024-04-07, 23:30
  #27
Medlem
Honeybaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Kan man få hiv av att bli avsugen av en hora utan kondom, samt slicka lita på murran i 69an. Råkade göra detta full som en kastrull, dock inget vaginalt eller analt.

Mvh

Mja, vettetusan. Skulle vara om hon hade blödande sår i munnen eller om du fick henne att blöda om fittan av ditt vassa skägg typ. Men klamydia mm kan man ju få såklart. Testa dig för vanliga STIs nu och för hiv om 6 månader.
Citera
2024-04-08, 07:13
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Så skulle jag också gjort. Med tillägg att det skedde utomlands så vårdpersonalen absolut inte orkade engagera sig mer i frågan.

Vad tror du det är för skillnad på att man haft ett one night stan utomlands eller i Sverige? Om man säger att man haft sex med någon man inte hade namn på vare sig innan eller efter sexet så suckar de bara och frågar om man inte vet var personen bor, känner någon vän till personen osv. Svarar man då nej så suckar de och säger OK.

Jag har varit där 2 gånger och båda gångerna samma sak. Den ena gången ljög jag inte utan visste verkligen inte vem personen var. Den andra gången hade jag andra skäl att inte säga namn och adress.
Citera
2024-04-08, 07:17
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Kan man få hiv av att bli avsugen av en hora utan kondom, samt slicka lita på murran i 69an. Råkade göra detta full som en kastrull, dock inget vaginalt eller analt.

Mvh

Googla vetja.

"Vid oralsex utan kondom eller slicklapp finns en liten risk för hiv för den personen som får sperma, försats eller slidsekret i munnen."

"Svaret är ja, könssjukdomar kan överföras genom oralsex, även om risken varierar beroende på könssjukdomstyp och beteende. Klamydia, gonorré, syfilis, herpes och HPV är exempel på könssjukdomar som kan överföras via oralsex."

Vad gäller det första citatet skulle jag ju lägga till att även om man får blod i munnen så finns en viss risk. HIV smittar ju via alla kroppsvätskor så vitt jag vet, möjligen inte via svett och tårar...
Citera
2024-04-08, 07:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viadan
Som han säger där, hur skulle de kunna tvinga? Genom tortyr?

Det är poängen. De kan säga "du är skyldig att" men de gör inget om man inte säger något.

Och om vi ska tala om faktiska erfarenheter, inte bara teorier, så var det en kille som skrev på ett annat forum att han helt enkelt sade till dem att "jag kommer inte ihåg numret," och de ryckte bara på axlarna åt det.

Och vem har någonsin läst något om att någon skulle bli straffad för att inte uppge namn i smittspårning?

Bara att säga "Det var på Finlandsfärjan". Eller utomlands.

Och om de vill ha namn på fler sexkontakter så gäller det bara ett halvår tillbaka i tiden. Bara att säga att man inte har haft sex med någon annan på ett halvår.

Jo, det händer lite saker om man inte säger något. Det som däremot gör att man "går fri" är om man ljuger, t ex säger som du skriver att man haft sex med någon man inte känner. Men gör man inte det utan säger att man minsann inte tänker berätta vem man haft sex med, så kan man straffas. F ö är det nog 12 månader. Så här står det på 1177:

"Det görs en så kallad smittspårning om om du har någon eller några av könssjukdomarna som finns med i smittskyddslagen. Det innebär att du måste berätta vem eller vilka du har haft sex med de senaste tolv månaderna. Det gäller även om ni har använt någon typ av skydd.

För syfilis, hepatit B och hiv behöver du ibland berätta vilka du har haft sex med ännu längre tillbaka.

Ibland kanske du inte vet så mycket om personen som du har haft sex med. Berätta det du vet så blir det lättare för personalen att hitta personen."
Citera
2024-04-08, 17:47
  #31
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Googla vetja.

"Vid oralsex utan kondom eller slicklapp finns en liten risk för hiv för den personen som får sperma, försats eller slidsekret i munnen."

"Svaret är ja, könssjukdomar kan överföras genom oralsex, även om risken varierar beroende på könssjukdomstyp och beteende. Klamydia, gonorré, syfilis, herpes och HPV är exempel på könssjukdomar som kan överföras via oralsex."

Vad gäller det första citatet skulle jag ju lägga till att även om man får blod i munnen så finns en viss risk. HIV smittar ju via alla kroppsvätskor så vitt jag vet, möjligen inte via svett och tårar...


Googlade detta från ”sexperterna” någon slags homo sida:

Att bli avsugen utan kondom innebär ingen risk för överföring av hiv. Vad det gäller könssjukdomar kan de överföras från mun/svalg till kuk.

Att suga av någon utan kondom innebär en liten risk för överföring av hiv. Försatsen kan, precis som sperma, innehålla hiv-virus. Har du sår i munnen, nyligen borstat tänder eller använt tandtråd bör du vara försiktig med att suga kuk. Dessa saker kan underlätta för en eventuell överföring av hiv-virus. Glöm inte att de flesta som får hiv får det av någon som inte vet att den bär på viruset.


Även hittat samma info på amerikanska sidor.

saxat från aidsmap.com

Very few cases of transmission through oral sex have been reported amongst gay men despite the continued practice of oral sex (often with ejaculation into the mouth) by large numbers of men over many years.

Infection via receptive fellatio (‘doing it’) is biologically plausible and may happen occasionally. However, infection via insertive fellatio (‘having it done to you’) is probably exceedingly low risk. There are no reliable reports of HIV being transmitted from the mouth to the genitals.

Cases of transmission via cunnilingus are extremely rare, and the reliability of these reports is questionable.

There are no reported cases of HIV transmission through kissing.




Slutats att jag skulle ha fått hiv av detta snedsteg är i princip omöjligt.


Kommer ändå testa mig i augusti när det gått 6 månader bara för att utesluta den microskopiska risken.

Jag skulle i princip vara den första som åkt på det denna väg isf..
Citera
2024-04-08, 18:22
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Googlade detta från ”sexperterna” någon slags homo sida:

Att bli avsugen utan kondom innebär ingen risk för överföring av hiv. Vad det gäller könssjukdomar kan de överföras från mun/svalg till kuk.

Att suga av någon utan kondom innebär en liten risk för överföring av hiv. Försatsen kan, precis som sperma, innehålla hiv-virus. Har du sår i munnen, nyligen borstat tänder eller använt tandtråd bör du vara försiktig med att suga kuk. Dessa saker kan underlätta för en eventuell överföring av hiv-virus. Glöm inte att de flesta som får hiv får det av någon som inte vet att den bär på viruset.


Även hittat samma info på amerikanska sidor.

saxat från aidsmap.com

Very few cases of transmission through oral sex have been reported amongst gay men despite the continued practice of oral sex (often with ejaculation into the mouth) by large numbers of men over many years.

Infection via receptive fellatio (‘doing it’) is biologically plausible and may happen occasionally. However, infection via insertive fellatio (‘having it done to you’) is probably exceedingly low risk. There are no reliable reports of HIV being transmitted from the mouth to the genitals.

Cases of transmission via cunnilingus are extremely rare, and the reliability of these reports is questionable.

There are no reported cases of HIV transmission through kissing.




Slutats att jag skulle ha fått hiv av detta snedsteg är i princip omöjligt.


Kommer ändå testa mig i augusti när det gått 6 månader bara för att utesluta den microskopiska risken.

Jag skulle i princip vara den första som åkt på det denna väg isf..

någon måste vara först. En kul grej i det hela skulle vara att alla skulle fatta att det var Fritjofandersson det handlade om när media kablar ut sensationen.
Citera
2024-04-08, 18:33
  #33
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
någon måste vara först. En kul grej i det hela skulle vara att alla skulle fatta att det var Fritjofandersson det handlade om när media kablar ut sensationen.


Haha, jo visst, alla ska vi ha våra 15 minutes….


Men seriöst så verkar det vara noll risk, kollat flera källor nu.

Verkar som att de fall där det smittar via oralsex har varit när den som suger av får sperma i munnen som innehåller hiv, OCH även då är risken minimal.

https://i-base.info/guides/testing/oral-sex


Men men.


God kväll
Citera
2024-04-08, 18:37
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Haha, jo visst, alla ska vi ha våra 15 minutes….


Men seriöst så verkar det vara noll risk, kollat flera källor nu.

Verkar som att de fall där det smittar via oralsex har varit när den som suger av får sperma i munnen som innehåller hiv, OCH även då är risken minimal.

https://i-base.info/guides/testing/oral-sex


Men men.


God kväll

Precis, risken är närmast obefintlig. Och faktiskt är ju inte heller risken för en man som har vaginalt sex med en smittad kvinna, särskilt stor den heller. Och de män som är givare löper mindre risk än de som tar emot när det kommer till homosexuella killar. Att så att säga bli smittad via snorren är helt enkelt väldigt ovanligt, oavsett var man stoppar den. :-)
Citera
2024-04-08, 18:46
  #35
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Precis, risken är närmast obefintlig. Och faktiskt är ju inte heller risken för en man som har vaginalt sex med en smittad kvinna, särskilt stor den heller. Och de män som är givare löper mindre risk än de som tar emot när det kommer till homosexuella killar. Att så att säga bli smittad via snorren är helt enkelt väldigt ovanligt, oavsett var man stoppar den. :-)


Haha precis. Och via att slicka fitta så finns det ett fåtal rapporterade fall världen över där man inte ens kan vara hundra på att det var det som orsakade smittan, då ska även mensblod varit inblandat.

Det står: cunnilingus extremely rare and the very few cases reported are questionable”


Och detta är om personen har detekterbara mängder hiv i blodet. Är man behandlad mot hiv så smittar man i regel inte alls för att nivåerna är så låga.


Verkar som oskyddat analsex är det som är värst och då ännu värre som mottagaren av penetrationen.


Förresten hiv är knappast det värsta man kan få i sjukdomsväg nuförtiden även om man såklart INTE vill åka på det…..
Citera
2024-04-10, 07:49
  #36
Medlem
majaparonpajs avatar
Är väl bara att säga att du haft sex med någon från krogen och minns inte namnet på.

Är själv sexarbetare och råkat på könssjukdomar. Har fått uppge deras användarnamn på kik då det varit det enda jag haft tillgång till, vissa adresser och telefonnummer. Man har en skyldighet oavseet vem man haft sex med. Det är såna som du som gör att skönsjukdomar är vanligt även i Sverige.

I USA har ca 17% av alla sexarbetare HIV enligt: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5114707/ , var försiktig där ute och använd kondom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback