Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 22:05
  #1
Medlem
Babajis avatar
Efter 10 år i trogen tjänst har min gamla stationära enhet till slut gett upp för gott. Dom senaste åren har jag uteslutande spelat Leauge of Legends, och eftersom jag numera är småbarnsförälder och inte har så mycket tid till att spela (någon kväll i veckan kanske) så känns det mycket osannolikt att jag skulle spela något annat spel, möjligen cs2.

Hade egenligen velat ha en stationär dator, men behöver en laptop ibland i jobbet också, samt att rummet som tidigare var mitt spelrum kommer bli sonens sovrum tids nog, så med dom premisserna känns en laptop som det bästa alternativet.

Budget då. Ja gärna så billig som möjligt utan att det kompromissar på spelupplevelsen. Jag kan ingenting om grafikkort eller teknik, men är / var rätt duktigt på lol , så vill ändå inte begränsas av datorn på något vis så att säga. Har försökt kika lite själv, men gaming-laptops känns hutlöst dyra, och jag har en känsla av att jag kanske inte behöver det bästa med tanke på att lol inte är ett särskilt krävande spel. Utöver lol kommer jag typ bara surfa på den.

Datorn kommer i första hand att användas just för spel. Mycket sällan jag har behov av dator i jobbet. Så det gör inget om den är tung / stor osv.

Kom med förslag!
Citera
2024-03-12, 22:43
  #2
Medlem
Aha... Ny? Begagnat? Över 5k?
Så länge grafikkortet är bättre än ett "GTX 1060 Mobile" så lär du iaf få 60 FPS.
Bara att googla jämförelserna mellan det och det du tittar på
Citera
2024-03-12, 22:52
  #3
Medlem
Babajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Aha... Ny? Begagnat? Över 5k?
Så länge grafikkortet är bättre än ett "GTX 1060 Mobile" så lär du iaf få 60 FPS.
Bara att googla jämförelserna mellan det och det du tittar på

Nytt helst, men beg funkar såklart om det är en kanonbra deal. Över 5k funkar om det är vad som krävs. Jag har råd, tycker mest att det känns onödigt att betala för mycket för en dator när en billig dator klarar uppgiften lika bra om du förstår vad jag menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback