Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-13, 15:47
  #1
Medlem
Jag har gått igenom cirka 30 olika program nu och ingen av dessa uppfyller mina krav som TeamViewer gjorde.

Min kravlista.

1. Gratis.
2. Fungerar trots skärm är avslagen. (Kan dock fixas med hdmi dummy)
3. Skalar ner upplösningen automatiskt till den skärm du använder.
4. Snabbt, säkert och med one click login.
5. Möjligt att ladda upp/ner filer
6. Fungerar på både Linux och Windows.
7. Port forwarding ska ej behövas.
8. Enkelt gränssnitt.

Det som kom närmast var AnyDesk och även dem har blockerat mig. Fast där gick det inte att få full skärm över hela och samtidigt behålla kvalitén, så det spelar ingen roll.
Citera
2024-03-13, 16:07
  #2
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag har gått igenom cirka 30 olika program nu och ingen av dessa uppfyller mina krav som TeamViewer gjorde.

Min kravlista.

1. Gratis.
2. Fungerar trots skärm är avslagen. (Kan dock fixas med hdmi dummy)
3. Skalar ner upplösningen automatiskt till den skärm du använder.
4. Snabbt, säkert och med one click login.
5. Möjligt att ladda upp/ner filer
6. Fungerar på både Linux och Windows.
7. Port forwarding ska ej behövas.
8. Enkelt gränssnitt.

Det som kom närmast var AnyDesk och även dem har blockerat mig. Fast där gick det inte att få full skärm över hela och samtidigt behålla kvalitén, så det spelar ingen roll.

Vad ska du ha det till?
Citera
2024-03-13, 16:34
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
https://www.nomachine.com/
Citera
2024-03-13, 16:49
  #4
Medlem
Permafloxs avatar
Vad menar du med att du är blockerad?
Citera
2024-03-13, 17:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
https://www.nomachine.com/

Nope. Den kräver port-öppning.

Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vad ska du ha det till?

Det spelar väl för fan ingen roll?


Citat:
Ursprungligen postat av Permaflox
Vad menar du med att du är blockerad?


https://www.reddit.com/r/teamviewer/...as_gone_rogue/
__________________
Senast redigerad av Robeloto 2024-03-13 kl. 17:18.
Citera
2024-03-13, 18:21
  #6
Medlem
fizzles avatar
Parsec helt klart, stark rekommendation.

https://parsec.app/
Citera
2024-03-13, 19:17
  #7
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag har gått igenom cirka 30 olika program nu och ingen av dessa uppfyller mina krav som TeamViewer gjorde.

Min kravlista.

1. Gratis.
2. Fungerar trots skärm är avslagen. (Kan dock fixas med hdmi dummy)
3. Skalar ner upplösningen automatiskt till den skärm du använder.
4. Snabbt, säkert och med one click login.
5. Möjligt att ladda upp/ner filer
6. Fungerar på både Linux och Windows.
7. Port forwarding ska ej behövas.
8. Enkelt gränssnitt.

Det som kom närmast var AnyDesk och även dem har blockerat mig. Fast där gick det inte att få full skärm över hela och samtidigt behålla kvalitén, så det spelar ingen roll.

Jag vet inte vad du menar med one click login, och hur det skulle vara önskvärt. Jag vill helst ha det så krångligt som möjligt att komma in i system.

Tittat på RustDesk? Har du tillgång till infrastruktur på Internet någonstans så kan du sätta upp en egen RustDesk-server, typ gratis. Då kanske du slipper bli portad också. Ja, du måste göra forwards där du kör RustDesk-servern. Men sedan behövs inga forwards där de olika datorerna du delar skärm mellan befinner sig.
Citera
2024-03-13, 19:28
  #8
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Nope. Den kräver port-öppning.



Det spelar väl för fan ingen roll?





https://www.reddit.com/r/teamviewer/...as_gone_rogue/
På vilken/vilka punkt(er) brister Chrome Remote Desktop?
Citera
2024-03-14, 00:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag vet inte vad du menar med one click login, och hur det skulle vara önskvärt. Jag vill helst ha det så krångligt som möjligt att komma in i system.

Tittat på RustDesk? Har du tillgång till infrastruktur på Internet någonstans så kan du sätta upp en egen RustDesk-server, typ gratis. Då kanske du slipper bli portad också. Ja, du måste göra forwards där du kör RustDesk-servern. Men sedan behövs inga forwards där de olika datorerna du delar skärm mellan befinner sig.

RustDesk suger apröv. Sämsta jävla programmet jag någonsin använt. Säkerheten brister också. Är det så svårt att följa min kravlista?

Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Parsec helt klart, stark rekommendation.

https://parsec.app/

Parsec är bara bra för gaming, annars är det rätt så värdelöst. Kan inte ens tanka och ladda upp filer. Fan kan du inte läsa trådstarten eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På vilken/vilka punkt(er) brister Chrome Remote Desktop?

För att man måste ha google chrome browser. Öhhh, nej tack.
Citera
2024-03-14, 00:36
  #10
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Parsec är bara bra för gaming, annars är det rätt så värdelöst. Kan inte ens tanka och ladda upp filer. Fan kan du inte läsa trådstarten eller?

Parsec är toppen utanför spel för det är så jag har använt det, men nä jag antog inte alls det saknade filöverföring så jag är förvånad!

Om du inte har jättestora filer kan du dropbox:a eller kanske gdrive.
Har du mycket större filer kan du använda torrents, tex qbitorrent (som finns på linux) har embeded tracker.

Visst det kräver lite förståelse och blir inte allt i ett lösning, men definitivt inte knepigt heller och setup är enbart en gång.
Citera
2024-03-14, 03:38
  #11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
RustDesk suger apröv.

Kände på mig att du skulle svara något otrevligt. Nu vet jag.

Rätt dålig stil, tycker jag, när man försöker hjälpa till.

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Sämsta jävla programmet jag någonsin använt.

Så det är inte bara sämre än de 30 program du provat nu, utan faktiskt sämst alla kategorier, genom alla tider. Ok.

Jag har testat det, och det har fungerat för mig. Så min slutsats är snarare att det är något fel på dig. Förmodligen har du fått utbrott och slagit på tangentbordet, och programmet har då ändå inte gjort som du hade hoppats.

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Säkerheten brister också.

Normalt hade jag ställt en följdfråga på detta. Men bedömer att du har för mycket damp för att ens orka sätta dig in i ett så komplext ämne som säkerhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Är det så svårt att följa min kravlista?

Ja. Det var kanske därför jag ställde en fråga om den punkten jag inte förstod.

Men... Jag har inte betalat en krona för att köra det, jag kan skala bildstorleken, jag kan föra över filer, jag kan köra mellan Windows och under Linux-baserade operativ-system, och allt utan några portforwards i de nät där datorerna som delar skärm med varande befinner sig. Allt detta i ett gränssnitt som jag överhuvudtaget inte haft svårt att utan skärmdelning guida normalt kontorsfolk att få igång.

Kanske har du missat något, som vi nu kunde ha diskuterat, om du hade varit ute efter att diskutera. Men när du nu bara är ute efter att bajsa ut ditt gnäll i tråden, så tänker jag inte bidra med några tips.

Du kan dra åt... Alltså inte konstigt om du blir bannad här och där som du beter dig.

Du ska få hjälp med en sak. Ställ dig frågan om du vill att andra behandlar dig som du behandlar andra.
Citera
2024-03-14, 06:36
  #12
Medlem
Hur har anydesk blockerat dig och varför skulle de?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback