• 1
  • 2
2024-03-14, 15:40
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Jag tror att jag har ett udda förhållande till våld. Jag gillar det på ett sätt som inte är normalt (?)

Jag går inte igång på att vara våldsam själv utan det är när jag själv blir utsatt för det. Vad är för psykologisk jävla defekt?
Svårt att definiera känslan men det är en blandning av ett rus och ett lugn.
Jag är själv kille, 31 och välgymmad, skulle kunna ta fighten med dom flesta men låter alltid personen vinna övertaget, OM det är just den här känslan jag vill åt. För det finns några kriterier.
Det gäller bara om det är nån jag gillar eller respekterar på nåt sätt. Och hittills har det bara funkat om det varit en kille. Svårt att känner sig övermannad av en tjej.
Har haft nån flickvän som slog mig med några löjliga slag på käften nån gång, det var bara irriterande!

Det var ett annat ex som tog upp det här för ett tag sen. Han sa att jag verkar gå igång på våld och undrade vad det handlar om. Kunde inte svara för jag har ingen aning.
Jag började redan tidigt i vårat förhållande att provocera fram våld ur honom när jag märkte att han hade såna tendenser.

Och igår blev det halvt våldsamt mellan mig och min bror. Då kände jag det igen.

Nån som vet vad det är för jävla störning jag har? 😆

Eller känner du igen dig? (förmodligen inte)..
Citera
2024-03-14, 16:45
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Du är en undergiven masochist?
Citera
2024-03-14, 17:04
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Du är en undergiven masochist?

Det är inte sexuellt. I sängen är det tvärt om.
Citera
2024-03-14, 17:08
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det är inte sexuellt
Syftade inte på sex, mer att du har sidor som är socialt/psykiskt undergivna och fysiskt masochistiska?
Citera
2024-03-14, 18:33
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Syftade inte på sex, mer att du har sidor som är socialt/psykiskt undergivna och fysiskt masochistiska?

Har aldrig hört det i nåt annat sammanhang än sexuellt. Men i övrigt är jag inte sån. Och som sagt är inte såhär med vem som helst.
Du får gärna förklara bättre vad du menar..
Citera
2024-03-15, 12:32
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Två storebröder som behandlade en med en del våld när man var barn/tonår. Kan det ha nåt med saken att göra? ..
Citera
2024-03-16, 20:14
Bannlyst
Masochistisk personlighet. Behöver inte gälla enbart sex eller sex alls men går ändock under denna kategori.

Du har utsatts för ett våld så högt att du fått vända på det och försöka tycka om det för att överleva/stå ut. Risk föreligger att du hamnar med en psykopat dom utövar våld emot dig, fysiskt som psykiskt pga sitt kontrollbehov.
Citera
2024-03-16, 23:21
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Masochistisk personlighet. Behöver inte gälla enbart sex eller sex alls men går ändock under denna kategori.

Du har utsatts för ett våld så högt att du fått vända på det och försöka tycka om det för att överleva/stå ut. Risk föreligger att du hamnar med en psykopat dom utövar våld emot dig, fysiskt som psykiskt pga sitt kontrollbehov.

Okej hade ingen aning att det va så. Har bara kopplat det där begreppet sexuellt förut. Och där är jag inte ett dugg undergiven.
Men då har jag lärt mig nåt nytt då 😆
Risk för att jag hannar med en psykopat mmm mycket möjligt. Tycker störda människor är spännande.
Citera
2024-03-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Okej hade ingen aning att det va så. Har bara kopplat det där begreppet sexuellt förut. Och där är jag inte ett dugg undergiven.
Men då har jag lärt mig nåt nytt då 😆
Risk för att jag hannar med en psykopat mmm mycket möjligt. Tycker störda människor är spännande.
Definitivt en varningssignal särskilt med tanke på det våld de kan leverera som du kan självskada dig med. I say.. terapiiiii, innan något illa händer. Ta det från en som vet.
Citera
2024-03-17, 02:10
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Definitivt en varningssignal särskilt med tanke på det våld de kan leverera som du kan självskada dig med. I say.. terapiiiii, innan något illa händer. Ta det från en som vet.

Jaså är du likadan eller menar du "bara" att du utsats för en psykopat? Fast med en annan ingång? Jag gissar att du inte har sökt dig till såna personer för att du gillar störda personer som jag utan för att du tyckte att personen var charmig i början men visade sig vara nåt annat senare? Klassiker?
Så jag tänker att det är lite skillnad på situation och situation. Du är tjej eller hur?
Jag är kille och är definitivt inte underlägsen egentligen. Jag kan lätt ta en fight med alla mina polare osv. Men jag väljer att inte ta ett övertag pga att jag gillar att bli övermannad av vissa människor.
En skillnad till är väl också att det är bara det fysiska jag gillar. Om nån försöker ta ett mentalt eller verbalt övertag över mig så slingrar jag mig ur det direkt eller hugger tillbaka. Visst en psykopat är svår på ett sånt sätt men jag skulle definitivt inte gilla det. Som sagt det är det fysiska som är grejen.
Citera
2024-03-17, 02:32
Bannlyst
Citat:
Jaså är du likadan eller menar du "bara" att du utsats för en psykopat? Fast med en annan ingång? Jag gissar att du inte har sökt dig till såna personer för att du gillar störda personer som jag utan för att du tyckte att personen var charmig i början men visade sig vara nåt annat senare? Klassiker?
Så jag tänker att det är lite skillnad på situation och situation. Du är tjej eller hur?
Jag är kille och är definitivt inte underlägsen egentligen. Jag kan lätt ta en fight med alla mina polare osv. Men jag väljer att inte ta ett övertag pga att jag gillar att bli övermannad av vissa människor.
En skillnad till är väl också att det är bara det fysiska jag gillar. Om nån försöker ta ett mentalt eller verbalt övertag över mig så slingrar jag mig ur det direkt eller hugger tillbaka. Visst en psykopat är svår på ett sånt sätt men jag skulle definitivt inte gilla det. Som sagt det är det fysiska som är grejen.
Förvisso allt du säger, JA men still same shit. Blivit lurad av ett städat yttre och fått saftiga käftsmällar som kostat mig allting. Jag gick definitivt inte in i det för att åka på stryk, nej. Du gör vilket är värre. Du gör det medvetet, jag var bara ensam. Så du kan råka rejält illa ut här vilket är varför jag varnar dig. Särskilt att lägga ut detta här, där de typerna faktiskt sitter är att be om att bli swipead. Förr eller senare kontaktas du av dem..

Frågan är varför du vill vara med om detta, vad ligger bakom detta? Har du någon aning? Börja där och lös för fan detta innan du blir ihjälslagen. Du trampar djupt vatten.
Citera
2024-03-17, 03:28
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Förvisso allt du säger, JA men still same shit. Blivit lurad av ett städat yttre och fått saftiga käftsmällar som kostat mig allting. Jag gick definitivt inte in i det för att åka på stryk, nej. Du gör vilket är värre. Du gör det medvetet, jag var bara ensam. Så du kan råka rejält illa ut här vilket är varför jag varnar dig. Särskilt att lägga ut detta här, där de typerna faktiskt sitter är att be om att bli swipead. Förr eller senare kontaktas du av dem..

Frågan är varför du vill vara med om detta, vad ligger bakom detta? Har du någon aning? Börja där och lös för fan detta innan du blir ihjälslagen. Du trampar djupt vatten.

Jag tycker inte alls att det är "same shit". En tjej är alltid utsatt på ett helt annat sätt. Och jag letar inte efter nån som kan bryta ner mig psykiskt. Jag gillar bara känslan av en viss typ av våld från vissa människor.

Och jag söker inte efter psykopater. Det var du som tog upp att risken finns att jag utnyttjas av en och jag höll med. Självklart ska jag va försiktig.
Men jag skyltar inte med det här överhuvudtaget. Jag har aldrig pratat om det innan. Förutom med exet som tog upp det.

Jag vet inte vad som kan ligga bakom det här, det var därför jag skrev tråden... "Lös det för fan" haha... tack för rådet. Skitlätt 😄
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in