Citat:
Ursprungligen postat av
Svulstism
Letar efter typ motsvarande Blocket i Thailand där även lokalbefolkningen använder för att hyra/hyra ut.
På bokningssidorna av hotell eller AirBnb är det.... skulle inte kalla det dyrt men 3-400kr/natten kan man få skapligt hemma i Sverige också. Vill komma bort för att leva billigt.
Har hittat en del på Fejjan och ja man får lyxrum jämföreslvis för motsvarande ca 10,000kr/mån - mer av sånt!
Såg en del lägenheter för 4,000B/mån som var typ lyxsvit. Men sen vet jag inte reglerna kring månadsuthyrning där. Kanske 1 månad är för lite jag vet inte. Men tanken är att i så fall åka mars/april, dvs lågsäsong - så kanske går att hitta något tom lgh.
Någon som vet vilken tjänst som thailändarna själva använder till bostadsuthyrning?
Thailändare använder ingen tjänst för att hyra månadsboenden utan dom sätter sig på sin motorcykel och åker runt och kollar rum och boenden. Bättre om du bokar på airbnb några nätter på något hotel och sedan knallar runt tills du ser ett hus du tycker ser bra ut och omgivningen såklart. Sedan är det bara att knalla in och fråga efter lediga rum. Så här är det. Varje hus har ett eget kontor där det sitter någon som hyr ut. Vill du bo billigt som en thai så får du räkna på att det blir några stationer ut med BTS eller Metron om du vill bo i Bangkok. Ett billigt rum med enkla möbler ca 5000Baht och du måste skriva kontrakt på ca 3-6 månader och uppåt och betala deposition på 2 månader. Vil du bara bo en månad så är det bättre att du bokar på airbnb. Att tänka på är att det kan vara knepigt att få tillbaka depositionen ibland. Dom vill ha ett bankkonto att betala tillbaka på.
Här har du ett seriöst företag som har flera centrala boenden att hyra månadsvis.
www.thebestmansion.com
Här är ett annat hus där jag själv har bott många gånger. SK Tower som ligger i Tong Lor, precis vid BTS i Bangkok. Priset sist va 9000Baht per månad. Rummen är små men du bor på en mycket bra plats. Rakt över gatan har du en mycket exklusiv tandvård där jag gått ett par gånger. Dom har ingen egen hemsida men här är en länk
https://www.renthub.in.th/sk-tower
https://maps.app.goo.gl/mfdSr3zVbRjurQXP9