• 1
  • 2
2024-03-15, 00:18
Medlem
Jag förnekar inte att brott har med stor oreglerad invandring att göra men jag har fler åsikter än så. Jag börjar bli ledsen att vi inte ser var vi är på väg. Här ser jag andra argument istället för bara invandring. Här nämner jag tips och anledning till brott. Vad tycker ni själva?Kom gärna med argument/motargument.

1. Blandningen av amerikansk ghetto, svensk kränkhet och mellanöstern heder har blivit en farlig kombination.

2. Alva Myrdals nedmontering av auktoritära källor så som polis, lärare, präster och annat för ”barnets bästa”. Därför så många barn gangsters.

3. Telefon i hand i kombination men otacksamhet. Barn känner sig inte glada när dem har allt tillgängligt. Finns inget att känpa för. Dem trycks in i sig själva vilket skapar stress.

4. Stress stor påverkan som gör att vi tappar medkänsla och medmänsklighet. Vi måste hinna med allt men ändå hinner vi med ingenting. Illusion…

5. För lite tävling i skolor mot skolor. Det tävlas istället om pengar, makt och droger. Kör idrottstävling istället.

6. Moraliska koder behöver läras ut i skolan. Hur man handlar rätt och gott.

7. Vår frihet behöver gränser för att vi ska bli fria. Nu är vi gränslösa som skapat kaos i samhället.

8. Behöver montera ned byråkrati så vi blir människor igen. Man känner sig låst i många lägen när man kan göra något bra.

9. Släng postmodernismen i papperskorgen. Den skapar inflation i systemet, lagar och beteenden.
Senast redigerad av Signalsanning 2024-03-15 kl. 00:48.
Citera
2024-03-15, 00:39
Medlem
HIAIs avatar
Invandrare är inte genetiskt predisponerade för mer brott än svenskar. Tvärtom finns det en liten övervikt för att européer ska vara mer brottsliga än afrikaner och mena i sina naturliga tillstånd. Det handlar om en dålig och stökig skola i kombination med "fel" eller ingen uppfostran plus film och media.
Citera
2024-03-15, 00:42
Medlem
Kantarellgudens avatar
Jag kan fylla på med ytterligare 100 punkter, men då kommer tråden spåra ur helt, jag antar att det är invandring i relation till kriminalitet som ska diskuteras och inte kriminalitet från ett allmänt perspektiv?

Din trådstart är lite oklar.

Vidare så skriver du även detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Jag förnekar inte att brott har med stor oreglerad invandring att göra

Men din rubrik är: "Har brott verkligen med invandring att göra?"

Du har ju alltså redan svarat på frågan i din rubrik.
Citera
2024-03-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIAI
Invandrare är inte genetiskt predisponerade för mer brott än svenskar. Tvärtom finns det en liten övervikt för att européer ska vara mer brottsliga än afrikaner och mena i sina naturliga tillstånd. Det handlar om en dålig och stökig skola i kombination med "fel" eller ingen uppfostran plus film och media.

Jo, men diskussionen är ofta att invandring är det som ör problemet. Försvinner invandring försvinner också brotten.

Vart har du läst detta med européer?
Låter intressant.
Citera
2024-03-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Jag kan fylla på med ytterligare 100 punkter, men då kommer tråden spåra ur helt, jag antar att det är invandring i relation till kriminalitet som ska diskuteras och inte kriminalitet från ett allmänt perspektiv?

Din trådstart är lite oklar.

Vidare så skriver du även detta:

Men din rubrik är: "Har brott verkligen med invandring att göra?"

Du har ju alltså redan svarat på frågan i din rubrik.

Vill ju höra andras åsikter. För åsikten har sista 10 åren varit att de är invandring i relation till brott det handlar om. Man kan liksom inte se andra saker.

Ge mig dina tre grundpunkter då. Kan behöva dem för framtiden.
Citera
2024-03-15, 00:56
Medlem
S.Jorgens avatar
Intressanta punkter TS nämner. Håller med om mycket där.

De brotten som dominerar idag: sprängningar på allmän plats, skottlossning dygnet runt på gator och torg, rekrytering till olagligheter samt förnedrinsrån började i samband med att Sverige öppnade gränserna för MENA-invandringen 2015.
Dessa brott utgörs till 99,9% av senaste generationen invandrare.
Citera
2024-03-15, 00:56
Medlem
HIAIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Jo, men diskussionen är ofta att invandring är det som ör problemet. Försvinner invandring försvinner också brotten.
Vart har du läst detta med européer? Låter intressant.
På rak arm kommer jag inte ihåg var jag läste vetenskapen men den stämmer annars hade jag inte sagt det. Det är klart att det blir motsättningar på samma sätt som när kristna kommer till Amerika med flera ställen. Invandringen är en dyr historia för Sverige även om vissa har blivit stenrika pga av den.
Vad som kan göras utifrån det läge som faktiskt är är frågan. Jag tror på att ingripa och förflytta stökiga problematiska människor till låt säga Visingsö tills de lär sig vett. Ett högt torn på Visingsö med en sniper och inga diskussioner om saken men det funkar inte i ett rättsäkert civiliserat samhälle. Politikernas uppgift och plikt att lösa...
Citera
2024-03-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Intressanta punkter TS nämner. Håller med om mycket där.

De brotten som dominerar idag: sprängningar på allmän plats, skottlossning dygnet runt på gator och torg, rekrytering till olagligheter samt förnedrinsrån började i samband med att Sverige öppnade gränserna för MENA-invandringen 2015.
Dessa brott utgörs till 99,9% av senaste generationen invandrare.

Fast det vi inte varit med om tidigare är barn som utmanar vuxna i brott. Där sätter jag Alva Myrdal som orsak till nedmontering av auktoriteter.
Citera
2024-03-15, 01:03
Medlem
Kultur och hemhörighet spelar väldigt stor roll.
Finns inga studier alls som visar att ens pigment spelar någon roll.

Dock kollar du araber , dom flyr (ofta) ifrån ett land pga att det ej fungerar av olika orsaker. Sen när dom vill behålla sin kultur istället för assimilerra sig fullt ut, vilket i sin tur medför ett visst utanförskap, och där är bollen i rullning. Tror genuint att problemet är främst 2:a generationen invandrare som inte fattar bättre.

Vill tillägga att det var jag samt 2 brudar i en klass på 30 som var etniska svenskar ( årskurs 1-9).
Citera
2024-03-15, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PitchNRecevie
Kultur och hemhörighet spelar väldigt stor roll.
Finns inga studier alls som visar att ens pigment spelar någon roll.

Dock kollar du araber , dom flyr (ofta) ifrån ett land pga att det ej fungerar av olika orsaker. Sen när dom vill behålla sin kultur istället för assimilerra sig fullt ut, vilket i sin tur medför ett visst utanförskap, och där är bollen i rullning. Tror genuint att problemet är främst 2:a generationen invandrare som inte fattar bättre.

Vill tillägga att det var jag samt 2 brudar i en klass på 30 som var etniska svenskar ( årskurs 1-9).

Det är sjukt hur det kan vara så. Borde var 80 procent minst etniska svenskar i varje klass.

Jag tror också 2:a generationen är problemet. Dem krockar med två kulturer. Blir snurrigt. Har själv den erfarenheten.
Citera
2024-03-15, 01:08
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIAI

Varför måste deras hemländer ha betydligt hårdare straff än Sverige för att hålla nere brottsligheten då?

Varför måste araber täcka sina kvinnor i tält för att inte andra araber ska våldta dem?
Citera
2024-03-15, 01:12
Bannlyst
Det är kopplat till genetik, hudfärg och religös tro

Sverige har historiskt varit ett handelsland med många invandrare.

Men landet spårar ur när vi släpper in sandnegrer och svartskallar som aldrig sett avlopp och vattenledningar tidigare i sitt liv

Som referens, på 60 och 70-talet kom det ca 250 000 finska invandrare i hopp om jobb och möjlighet till ett bättre liv än det dom hade i Finland.

Man ingick avtal med staten och skickades hem om man inte skötte sig, många män gick in i byggbranschen och kvinnor sökte sig till vården.

Helsingforsgatan i Husby är som ett minne från denna tid, detta fungerade och var väldigt lyckat så här i backspegeln, många finnar kunde ungefär hej och nej, men lärde sig ändå språket och krigade, begick du brott utvisades du, en jävla ordning och reda samt ett typexempel på lyckad integration relativt nära i tid.

Vidare har vi även de många juggar på 90-talet som flydde kriget, visst för att en viss juggemaffia uppstod och det var allt annat än rosenskimmer, men majoriteten var skötsamma, startade pizzerior och verksamheter innan dom kunde en mening ordentlig svenska, driv och ändå ett jävla anamma generellt

Kurder, jag har träffat många drivna och ambitiösa kurder, grabbar som flydde från Irak under invasionen 2003, med bra och kristna värderingar rör det sig om människor som levt under förtryck och terror, många vill därför njuta av det ett fritt samhälle kan erbjuda, givetvis finns kurdiska räven och en klick som är skräp

Hopp till sandnegrer, araber och tyghögar som hasar runt utan deodorant i centan, fickorna fulla av bidrag kastar dom mest kvinnor från balkongen och nyligen kunde vi läsa om exempel där en kvinna lyft bidrag i 12 år eller vad det var utan att gå en enda kurs på SFI, rygglägen hade bestämt sig, jag ska vara en parasit, jag ska ha, jag ska skrika rasist, jag ska klaga, jag ska kräva, jag ska gapa

Har du hört en finne gnälla och kalla svenskar rasister? Eller en jugge som flydde kriget, jag har inte stött på en otacksam jugge som inte gjort något annat än och älska Sverige för att man kunde fly kriget och få en möjlighet att bygga ett vettigt liv, likaså många kurder, om än långt ifrån alla

Det är bevisat, det är skillnad på folk och folk och vi vet och har sett det här, människor som kastar kvinnor från balkonger, stenar bögar och bara kräver och kräver, har inte här och göra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in