Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-16, 21:44
  #13
Medlem
Adelaides avatar
Södertälje har 60% invandrare, alltså är svenskarna i minoritet där redan.

Landskrona hade 35% invandrare 2016. Skulle tro att siffran ligger nära 50% idag.
Citera
2024-04-16, 22:20
  #14
Medlem
Linköping och Norrköping är helt packat med invandrare.
Citera
2024-04-17, 10:45
  #15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Malmö och Södertälje ?

Som nyinflytttad till Malmö kan jag konstatera att visst finns det många ickesvenskar här men mitt intryck är att det varierar väldigt mycket beroende på var man är. Där jag bor är det väldigt få ickesvenskar jag har hört en siffra på ca 5 %. Vet inte om den stämmer men den förefaller rimlig
Malmö som helhet ska knappt 50% med utländsk bakgrund https://sv.wikipedia.org/wiki/Social...m%C3%B6_kommun
Citera
2024-04-25, 12:30
  #16
Medlem
Flummigheters avatar
Motfråga; Var i Sverige bör man bo för att, i högsta möjliga mån, slippa se, höra och möta araber/afrikaner/dylikt? Toppstugan på dundret? Eller finns det någon reell kommun där de inte syns ute i samhället?

För man blir som provocerad av att se dem på öppen gata. Jag, iaf.
__________________
Senast redigerad av Flummigheter 2024-04-25 kl. 12:35.
Citera
2024-04-25, 12:31
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Malmö och Södertälje ?

+1 på den
Citera
2024-04-25, 12:35
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
Motfråga; Var i Sverige bör man bo för att, i högsta möjliga mån, slippa se, höra och möta araber/afrikaner/dylikt?

För man blir som provocerad av att se dem på öppen gata. Jag, iaf.

Norrlands inlands småorter, Lycksele, Åsele, Dorotea, Vilhelmina, Storuman,
Junsele, Ramsele, Näsåker osv

Undantag finns, tex Strömsund i Jämtland som har sveriges största befolkningsgrupp av Uzbeker.
Be mej inte förklara, har ingen aning.
Citera
2024-04-25, 16:20
  #19
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flummigheter
Motfråga; Var i Sverige bör man bo för att, i högsta möjliga mån, slippa se, höra och möta araber/afrikaner/dylikt? Toppstugan på dundret? Eller finns det någon reell kommun där de inte syns ute i samhället?

För man blir som provocerad av att se dem på öppen gata. Jag, iaf.

Överklassförorter till storstäderna, Gotland och Öland, Torekov, Smögen och liknande ställen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback