Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-17, 23:40
  #1
Medlem
Varför syns inte fler diskussion om tillväxtmarknader? Indien, Afrika, Kina? Har någon bra tips på fonder? Amerikanska börsen är ju överprisad som in i... med stora skulder.

Någon som har tips på tillväxtfonder som inte har skyköga räntor? Eller aktier kanske? Varför är det bara jag som är intresserad av detta känns det som?
Citera
2024-03-17, 23:42
  #2
Medlem
Jag vill inte investera i Kina och Indien men endast i Europa och USA. Don't feed your enemies!
Citera
2024-03-18, 00:01
  #3
Medlem
Ishares har ETF för Saudi-Arabia, UAE och Qatar men vete fan om man kommer att tjäna nåt där..
India däremot ligger nu i samma sits som Kina gjorde 15-20 år sen och där kan man investera med gott samvete. 1.43 miljarder människor nu och mest folkrikaste land i Världen.
Jupiter India Select fonden har gått upp nästan 60% på ett år
Citera
2024-03-18, 00:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Varför syns inte fler diskussion om tillväxtmarknader? Indien, Afrika, Kina? Har någon bra tips på fonder? Amerikanska börsen är ju överprisad som in i... med stora skulder.

Någon som har tips på tillväxtfonder som inte har skyköga räntor? Eller aktier kanske? Varför är det bara jag som är intresserad av detta känns det som?

Är nog en bra idé av undvika att investera i Kina.
Citera
2024-03-18, 00:14
  #5
Avstängd
Personlingen brukar jag inte investera i nya tillväxtaktiker, dessa brukar genrelllt vara mycket mer osäkra
Citera
2024-03-18, 00:39
  #6
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Amerikanska börsen är ju överprisad som in i... med stora skulder.

Ja, men ändå fortsätter den att växa och de som köpt in sig sitter nöjt med plånboken fullt med stålar.
Citera
2024-03-18, 01:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Ishares har ETF för Saudi-Arabia, UAE och Qatar men vete fan om man kommer att tjäna nåt där..
India däremot ligger nu i samma sits som Kina gjorde 15-20 år sen och där kan man investera med gott samvete. 1.43 miljarder människor nu och mest folkrikaste land i Världen.
Jupiter India Select fonden har gått upp nästan 60% på ett år

Har ca 160 tkr i Jupiter india select. Den har fått bra. Nästa marknad för min del kommer att bli Bangladesh.
Citera
2024-03-18, 07:45
  #8
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4anessa1
Personlingen brukar jag inte investera i nya tillväxtaktiker, dessa brukar genrelllt vara mycket mer osäkra

Tillväxtaktier och tillväxtmarknader är inte samma sak.

Jag skulle vilja påstå att en "tillväxtaktie" noterad i USA är bra mycket säkrare än ett traditionellt värdebolag noterat i Kina där regimen kan göra din investering värdelös över en natt.
Citera
2024-03-18, 10:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Är nog en bra idé av undvika att investera i Kina.
NOVO tror tvärtom och investerar miljarder i Kina..dom expanderar till India och Sydostasien också..den glada fete Buddhan vill gå ner i vikt
Citera
2024-03-18, 16:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
NOVO tror tvärtom och investerar miljarder i Kina..dom expanderar till India och Sydostasien också..den glada fete Buddhan vill gå ner i vikt

Contrarians. Lycka till. Hoppas att de inte investerar i private equity, för sådana pengar går inte att föra ut ur Kina, pga Kinas kapitalrestriktioner.
__________________
Senast redigerad av ViktigSynpunkt 2024-03-18 kl. 16:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback