Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 09:32
  #2629
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Eller att fler kommer ut ur garderoben i ett samhälle där det inte knackas bög än i ett där det.... knackas bög. Rätt rimligt om du tänker på det.

"Knackas bög", det där är bara en myt ni försöker sprida att våld mot homosexuella brukade vara vardagsmat
Citera
2024-04-19, 09:36
  #2630
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Du har ju bestämt dig för att alla inbillar sig så givetvis tycker du så.

Om man slutar knacka bög så kommer fler våga vara öppna med att de är bögar. Samma gäller andra läggningar, identiteter och häntheter (som vänsterhänthet).

Det knackas inte bög, det är enbart en myt, en fabricerad historie-revisionism ni håller på med
Citera
2024-04-19, 09:44
  #2631
Medlem
Tjabo1973s avatar
Jonas Gardell med en lång text där han är mycket besviken på att andras åsikter uttrycktes i samband med lagändringen:

https://www.expressen.se/kultur/jona...-konsdebatten/

Citat:
"Men att delar av kvinnorörelsen och framträdande socialdemokrater krokade arm med Sverigedemokraterna, med Putin och Irans mullor, med de konservativt kristna i USA, och tillät sig samma oförblommerade hat mot en liten minoritet redan utsatta människor, det är skrämmande."

Det är faktiskt lite roande när människor oavsiktligt avslöjar sin demokratiska inställning. Rätt eller fel så var det i högsta grad legitima yttranden från exempelvis kvinnorörelsen som fördes fram. För Jonas Gardell är dock avvikande åsikter oförblommerat hat.

Om det är något "hat" som blir synliggjort här så är det Jonas Gardells inte särskilt maskerade hat mot åsiktsfrihet.
Citera
2024-04-19, 10:01
  #2632
Medlem
Mycket bra av Åsa Linderborg!

Jag blir genuint glad av att det ännu finns något kvar av den vettiga vänster jag i min ungdom tillhörde.

Så här är det ju!

Citat:
Dels är jag rädd att den ska uppmuntra ännu fler tonåringar som ”bara” plågas av pubertetens alla kval, att genomgå irreversibla behandlingar. Dels är jag förbannad på hur sorglöst kvinnohälsan och mödravården förväntas ersätta ordet kvinna med ”person som har livmoder”.

Citat:
Yttrandefrihetslagstiftningen vore meningslös om det inte fanns människor som hade civilkurage nog att stå för det de tycker. Att avfärdas som nåt slags fob eller ist kan vara förödande.

När Aftonbladet nyligen anställde transpersonen "Signe" så antog jag att den personen i verkligheten skulle ha en dubbel roll. Dels att se till att Aftonbladets bidrag i debatten garanterat skulle vara extrempartisk propaganda, men även att fungera som politisk kommissarie för att se till att t.ex. Åsa Linderborg eller Oisín Cantwell inte skall våga säga högt vad de egentligen tycker.

Jag är glad att se att jag hade fel om detta. Och all respekt till Åsa Linderborg som vågar säga sanningen trots att hon har något att förlora och att hon verkar i ett sammanhang där transaktivister faktiskt har inflytande.
Citera
2024-04-19, 11:23
  #2633
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Därför att det normaliserar något sjukt, vilket inte är bra för någon annan än de som driver igenom lagen.

Exakt så lät det på 1970-talet när homosexualitet togs bort från listan över sjukdomar. Stod du på barrikaderna då med?
Citera
2024-04-19, 11:26
  #2634
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Exakt. Varför ska en promille av en promille få förstöra för alla andra ?

Hur kan det ens komma upp på dagordningen. De styrande representerar alltså inte majoriteten utan en försvinnande minoritet.

Hur förstör detta för alla andra? Du kommer inte påverkas ett jävla skit av denna lag.

Det var en klar majoritet av riksdagens ledamöter som röstade igenom denna lag. Det är så vår demokrati fungerar i Sverige. Missade du den lektionen i högstadiet?
Citera
2024-04-19, 11:28
  #2635
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Varför skall i så fall hela samhället göras om för att behaga "en promille av en promille"?

Varför skall damidrott som uppskattas av miljoner förstöras för att behaga "en promille av en promille"?

Varför skall mängder med tjejer i skolan inte längre kunna använda duschen för att behaga "en promille av en promille"?

Och lägg ner det här med "hatar". Den propagandan funkade en gång i tiden, men bäst före-datumet är passerat med råge.

Visst fanns det mängder med människor som var rädda för att bli kallade "homofober" på 90- och 00-talet. Men absolut ingen är rädd för att bli kallad tramsordet "transofob" på 2020-talet. Tvärtom är det personen som på allvar kallar någon för det som avslöjar sig själv som clown.

Och det är inte de normala människorna som vill rädda förvirrade ungdomar från att bli stympade som hatar. Om något så är det transaktivisterna som verkar hata dem eller snarare sadistiskt njuta av hur de förstör sig själva och bäddar för självmord längre fram.

De politiker som har röstat för dem här lagen har visat att de helt och hållet saknar moral. De hade även röstat för människooffer om ordern hade kommit från Washington eller Bryssel.

Samhället kommer inte göras om. Du kommer inte märka av denna lag över huvud taget. På vilket sätt har samhället gjorts om i våra nordiska grannländer som redan har denna lag?
Citera
2024-04-19, 11:31
  #2636
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
och varför ska en promille ha egna lagar och regler. De kan väl gå i terapi för sin transighet istället, så kanske de också kan blir friska och normala.

Samhället ska främja det friska i människan och inte lyfta fram och bejaka det sjuka och det störda. Helt fel väg att gå, helt fel signaler det sänder ut till medborgarna.

Är man sjuk så är det trist, men det går att bota genom att tänka friska och naturligt hetrosexuella tankar. transigheten har uppkommit genom att de tänkt bögtankar en längre tid. Slutar de upp med det och programmerar om sig så kan de bli friska de med.

Du låter som bakåtsträvarna gjorde på 1970-talet när homosexualitet togs bort på listan över sjukdomar. Newsflash: dessa åsikter har inte åldrats med värdighet sen dess.
Citera
2024-04-19, 12:07
  #2637
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du låter som bakåtsträvarna gjorde på 1970-talet när homosexualitet togs bort på listan över sjukdomar. Newsflash: dessa åsikter har inte åldrats med värdighet sen dess.

Fascinerande att någon som kallar sig "Jeff Davis" anklagar andra för bakåtsträvande åsikter. Sydstaterna 1861-1865, någon?

Jag tror för övrigt att vi är väldigt många som skiter i att somliga har åsikter om "åldern" på andras åsikter. Detta idiotargument är inget argument över huvud taget; vad som är rätt och fel har inget med när åsikterna först torgfördes att göra.

Frågan om inställningen till könsbyte är i grunden en fråga om värderingar där det egentligen inte går att kompromissa. Ni som tycker att värderingar är en fråga som styrs av trender hatar ändå oss som har traditionella värderingar.
Citera
2024-04-19, 12:08
  #2638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du låter som bakåtsträvarna gjorde på 1970-talet när homosexualitet togs bort på listan över sjukdomar. Newsflash: dessa åsikter har inte åldrats med värdighet sen dess.

Ju mer HBTQ-rörelsen försöker koppla ihop synen på homosexuella med synen på transaktivismen, ju mer kommer de homosexuella att förlora på det.

Jonas Gardell framstår för många som en snäll mysgubbe. Men om han vill att brösten skall skäras av på autistiska tonårsflickor, då är han inte så mysig längre.
Citera
2024-04-19, 12:14
  #2639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Samhället kommer inte göras om. Du kommer inte märka av denna lag över huvud taget. På vilket sätt har samhället gjorts om i våra nordiska grannländer som redan har denna lag?

Varför använder du inte google själv?

Finns många exempel främst från USA och Kanada på män som tillåts vinna damidrottstävlingar, flickor som blivit våldtagna inne i flicktoaletten på sin skola när en kille med klänning släppts in, föräldrar som förlorat vårdnaden om sina barn efter att dessa hjärntvättats till att vilja stympa sig av perversa aktivister som söker sig till arbeten i skolmiljö. Liksom verkliga Män Som Hatar Kvinnor som driver rättsprocesser och gör allt för att få kvinnojourer som tar emot kvinnor som blivit misshandlade skall tvingas lägga ner sin verksamhet om de inte även börjar släppa in män till dessa de mest sårbara kvinnorna.

Om du på riktigt är intresserad (vilket jag i och för sig inte tror): googla det. Du kanske blir förvånad över mörkret som finns i transrörelsen. Det blev jag.
Citera
2024-04-19, 12:16
  #2640
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Fascinerande att någon som kallar sig "Jeff Davis" anklagar andra för bakåtsträvande åsikter. Sydstaterna 1861-1865, någon?

Jag tror för övrigt att vi är väldigt många som skiter i att somliga har åsikter om "åldern" på andras åsikter. Detta idiotargument är inget argument över huvud taget; vad som är rätt och fel har inget med när åsikterna först torgfördes att göra.

Frågan om inställningen till könsbyte är i grunden en fråga om värderingar där det egentligen inte går att kompromissa. Ni som tycker att värderingar är en fråga som styrs av trender hatar ändå oss som har traditionella värderingar.

Jag hatar inte folk med så kallade ”traditionella värderingar”. Jag har många polare och familjemedlemmar som har det.

Vad man än tycker om denna lag är den i alla fall på plats nu och om några år kommer många som var emot den känna sig lite dumma som stred om en sån liten skitgrej som inte påverkade deras liv ett jävla skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback