Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-18, 18:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Palestinaaktvister o skrikvänster outar sig själva som Putinryska nyttiga idioter/agenter.
Citera
2024-03-18, 18:38
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Vi röstade fram riksdagsledamöterna som röstade om det. Röstsiffrorna blev 269 ja, 37 nej och 43 ledamöter var frånvarande.
När man röstar till riksdagen kan man inte bara rösta fram ledarmöter pga NATO frågan. Vi liknar allt mer en teknokrati där en utvald ”expertkommitté” ska välja allt åt oss. Fanns ingenting demokratiskt med NATO processen. Men när man får som man vill vågar man oftast inte erkänna vilka knep man tog sig till för att de skulle bli så.

Gillar inte palestinavurmare men här gjorde de faktiskt något vettigt.
Citera
2024-03-18, 18:41
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
När man röstar till riksdagen kan man inte bara rösta fram ledarmöter pga NATO frågan. Vi liknar allt mer en teknokrati där en utvald ”expertkommitté” ska välja allt åt oss. Fanns ingenting demokratiskt med NATO processen. Men när man får som man vill vågar man oftast inte erkänna vilka knep man tog sig till för att de skulle bli så.

Gillar inte palestinavurmare men här gjorde de faktiskt något vettigt.

Jag är inte särskilt positiv till NATO då muslimer är med där.
Citera
2024-03-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Palestinaaktvister o skrikvänster outar sig själva som Putinryska nyttiga idioter/agenter.

Haha shit vad patetisk du är.

Bra att de stör en fest/tillställning där de som kommer va längst ifrån frontlinjen när vi väl hamnar i krig. De åker på fina middagar med andra politiker medan du (helt klart inte du) och jag står hungriga med vapen i högsta hugg i kylan.

Jag är PRO Palestina och vänster.

Varenda politiker i väst önskar de hade sån makt som Putin har. De hade bytt skor alla dagar i veckan.
Citera
2024-03-18, 19:31
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Förstå att man måste rösta på såna partier man inte tror på i övrigt för att visa sitt missnöje med NATO, jag röstar hellre på AFS än V och MP trots att min sambo varken har permanent uppehållstillstånd eller medborgarskap ännu då jag tänker mig att AFS inte är emot alla invandrare som bidrar till samhället istället för att leva på bidrag och bekosta samhället vilket min sambo aldrig har gjort utan hon tycker jag snarare är sjuk i huvudet som inte kan tänka mig att slåss för Sverige längre då hon inte heller förstår sig på det här med NATO heller och tror sig vara berred att gå ut i krig när hon påstår att jag slagit henne så fort man blåst på henne...
Citera
2024-03-18, 19:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Tycker att det är skitbra att de står och gapar och förstör. Tror att allt fler blir irriterade på packet och att de får mindre och mindre stöd. Palestinamupparna som var där och störde våra angelägenheter borde vi slänga ut bums. Vi behöver inte deras konflikter och problem här.

Och alla som tjatar om att NATO-anslutningen inte var demokratiskt behöver fråntas sin rösträtt i allmänna val, till de uppdaterat sig med mellanstadiekunskaperna i SO. Helt otroligt att man kan vara så obildad, eller väljer att leka korkat okunnig för att man inte fått sin vilja igenom.
Citera
2024-03-18, 19:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jo, den ger exakt den rätten. Istället för att skrika invektiv som en snorunge bara för att du är förvirrad och outbildad så bör du som sagt rösta på det parti som vill avskaffa demonstrationsfriheten. Alternativt starta ett eget parti som är din rätt i en demokrati.

Ta reda på fakta innan du kallar andra för utvecklingsstörd när det epitetet stämmer bäst in på dig själv.

Jag håller med den du citerar. Att fredligt demonstrera och att konfrontativt förstöra är inte samma sak.

Fundera på varför de valde just den platsen att skrika och hetsa på, och om inte det var att söka konfrontation. Det är inte så svårt att förstå. T.o.m en utvecklingsstörd borde klara det efter några försök.

Lycka till nästa gång.
Citera
2024-03-18, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag håller med den du citerar. Att fredligt demonstrera och att konfrontativt förstöra är inte samma sak.

Fundera på varför de valde just den platsen att skrika och hetsa på, och om inte det var att söka konfrontation. Det är inte så svårt att förstå. T.o.m en utvecklingsstörd borde klara det efter några försök.

Lycka till nästa gång.

Det är ju sött att du "håller med". Tyvärr för dig och den du "håller med" har vi fortfarande demonstrationsfrihet i Sverige som ger grupper stora friheter att demonstrera på flera olika sätt. Trots att du inte gillar det och "håller med" andra som inte gillar det.

Försök utbilda dig och läs på om vår demonstrationsfrihet.

T.o.m. en utvecklingsstörd borde klara av att lära sig om svensk grundlag efter några försök.

Lycka till nästa gång.
Citera
2024-03-18, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut90
Förstå att man måste rösta på såna partier man inte tror på i övrigt för att visa sitt missnöje med NATO, jag röstar hellre på AFS än V och MP trots att min sambo varken har permanent uppehållstillstånd eller medborgarskap ännu då jag tänker mig att AFS inte är emot alla invandrare som bidrar till samhället istället för att leva på bidrag och bekosta samhället vilket min sambo aldrig har gjort utan hon tycker jag snarare är sjuk i huvudet som inte kan tänka mig att slåss för Sverige längre då hon inte heller förstår sig på det här med NATO heller och tror sig vara berred att gå ut i krig när hon påstår att jag slagit henne så fort man blåst på henne...

Nej, Afs tycker inte om thaitjejer trots att de får jobb som städare.

Rekommenderar SD i ditt fall.
Citera
2024-03-18, 20:11
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nej, Afs tycker inte om thaitjejer trots att de får jobb som städare.

Redan röstat på dom i alla år, är ingen asiat eller afrikan utan sydamerikan, står du fortfarande fast vid ditt påstående?
Citera
2024-03-18, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av Fr3ak0ut90
Redan röstat på dom i alla år, är ingen asiat eller afrikan utan sydamerikan, står du fortfarande fast vid ditt påstående?

Ja. Afs vill inte ha hit sydamerikanska tjejer trots att de får jobb som städkärringar.

Citera
2024-03-18, 20:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
”Demokratisk ceremoni”? Haha kalla det vad du vill, men det var allt annat än demokratiskt. Vi har inte haft någon som helst folkomröstning där de frågat folket om vi vill gå med i denna terrorgrupp.

Glömmer du bort att vi hade riksdagsval hösten 2022?
-Du glömde väl inte att rösta då?

För ska man ändra Sveriges grundlagar, skall man köra två "gånger", en gång före och en gång efter ett val.
Så gjorde man7riksdagen.

Du kunde rösta på riksdagsvalet 2022. Gjorde du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in