Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-20, 19:08
  #1
Medlem
Hej jag har nu gått igenom mina utgifter och kommit fram till att jag bränt 13000 på en veckas semester i Spanien då åt vi gott och bodde bra. Inklusive flyg. Vad tycker ni är rimligt? Vad brukar ni spendera på era semestrar? Jag tycker det var värt varenda krona! Är bara nyfiken.
Citera
2024-03-20, 19:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Hej jag har nu gått igenom mina utgifter och kommit fram till att jag bränt 13000 på en veckas semester i Spanien då åt vi gott och bodde bra. Inklusive flyg. Vad tycker ni är rimligt? Vad brukar ni spendera på era semestrar? Jag tycker det var värt varenda krona! Är bara nyfiken.
Allt är ju relativt beroende på hur mycket man tjänar. Men jag tycker det är okej att ta på spenderarBrallorna när man får permis några veckor om året från kneget. När man ligger på dödsbädden så är det enda man har kvar sina minnen.
Citera
2024-03-20, 19:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Är bara nyfiken.
Om det är inklusive resa och boende, så känns det rimligt. Handlar det endast om ren konsumtion på plats så låter det för mycket för en man med min lön.

Edit, Ser att du skriver inklusive flyg. Så jag antar att även boende ingår.

Edit igen, Jag förutsätter att kostnaden avser en person. Som dock bokat rum tillsammans.
__________________
Senast redigerad av Pillerarm 2024-03-20 kl. 19:35.
Citera
2024-03-20, 19:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om det är inklusive resa och boende, så känns det rimligt. Handlar det endast om ren konsumtion på plats så låter det för mycket för en man med min lön.

Edit, Ser att du skriver inklusive flyg. Så jag antar att även boende ingår.

Jo jag tycker också det är rimligt. Det var i princip alla mina utgifter. 🙂
Citera
2024-03-20, 19:28
  #5
Medlem
DipsMedSlipss avatar
13k är verkligen ingenting, speciellt om man bor lite bättre.

Min pappa betalade 70k för en familjeresa till Grekland två veckor, visserligen var han höginkomsttagare.
Citera
2024-03-20, 19:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Jo jag tycker också det är rimligt. Det var i princip alla mina utgifter. 🙂
Åker man ensam hamnar en vecka med hotell och flyg ungefär där, och då tillkommer allt man konsumerar på plats.
Citera
2024-03-20, 19:32
  #7
Medlem
Glostrups avatar
Ärligt talat låter 13000 extremt billigt för två personer i en vecka i Spanien. Jag hade förmodligen spenderat minst det bara på hotellet, och troligen lika mycket på mat. Resan är bara transport, så den hade jag tagit ett billigt direktflyg, men det hade väl ändå gått på 3-4 tusen.

Så jag hade nog budgeterat åtminstone mellan 35 och 40 tusen totalt för en vecka (6 nätter) för två i exempelvis Barcelona. Men bra jobbat TS, att bo och äta (och dricka) gott på den summan kan inte ha varit helt enkelt. Kanske har vi olika syn på vad äta gott och bo bra innebär?

Skulle du kunna bryta ner din resebudget för mig, bara för min nyfikenhets skull? Hur mycket för flyg, hotell, mat och dryck? Gärna också var i Spanien (solkusten eller storstad räcker).
Citera
2024-03-20, 20:07
  #8
Medlem
Permafloxs avatar
Tyckte jag lät dyrt. Men jag plannerar även mycket grundligt vart man kan få tag på billiga flygruter, hotell, mat ja hela biten.. Hade aldrig kommit upp i 13k om jag ens försökte.
Citera
2024-03-20, 20:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ärligt talat låter 13000 extremt billigt för två personer i en vecka i Spanien. Jag hade förmodligen spenderat minst det bara på hotellet, och troligen lika mycket på mat. Resan är bara transport, så den hade jag tagit ett billigt direktflyg, men det hade väl ändå gått på 3-4 tusen.

Så jag hade nog budgeterat åtminstone mellan 35 och 40 tusen totalt för en vecka (6 nätter) för två i exempelvis Barcelona. Men bra jobbat TS, att bo och äta (och dricka) gott på den summan kan inte ha varit helt enkelt. Kanske har vi olika syn på vad äta gott och bo bra innebär?

Skulle du kunna bryta ner din resebudget för mig, bara för min nyfikenhets skull? Hur mycket för flyg, hotell, mat och dryck? Gärna också var i Spanien (solkusten eller storstad räcker).

Det var faktiskt enklare än vad man tror allt var billigt t.ex tre rätters för 12 euro och hotell för 400 kr natten i låg säsong sen bodde vi i van det var super coolt och billigt. Ett tips res när det är låg säsong.
Citera
2024-03-20, 20:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ärligt talat låter 13000 extremt billigt för två personer i en vecka i Spanien. Jag hade förmodligen spenderat minst det bara på hotellet, och troligen lika mycket på mat. Resan är bara transport, så den hade jag tagit ett billigt direktflyg, men det hade väl ändå gått på 3-4 tusen.

Så jag hade nog budgeterat åtminstone mellan 35 och 40 tusen totalt för en vecka (6 nätter) för två i exempelvis Barcelona. Men bra jobbat TS, att bo och äta (och dricka) gott på den summan kan inte ha varit helt enkelt. Kanske har vi olika syn på vad äta gott och bo bra innebär?

Skulle du kunna bryta ner din resebudget för mig, bara för min nyfikenhets skull? Hur mycket för flyg, hotell, mat och dryck? Gärna också var i Spanien (solkusten eller storstad räcker).

Flyg till Alicante 3000.

Hotell fem nätter 4000.

Van 2 nätter 1800 vi var 2 pers men man hade lika gärna kunnat bo 4 pers.

Övrigt 4000.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3595840

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback