• 1
  • 2
2024-03-21, 11:05
Medlem
Själv följer jag endast F1 o Nascar Cupserien. Mer jag vill följa men tid finns inte för det just nu. Truckserien funderar jag på att följa igen. Hocevar är nu i Cupserien dock. Älskart iaf.

F3 ska jag börja följa asap är mitt mål......

Shoot, man, shoot!
Senast redigerad av Flashbackwards 2024-03-21 kl. 11:10.
Citera
2024-03-21, 11:14
Medlem
Fartarallts avatar
F1 och Moto GP
Citera
2024-03-21, 15:34
Medlem
BubblesDeVeres avatar
F1!

Men börjat fråga mig varför. Varje race ser ju likadant ut nuförtiden..
Citera
2024-03-21, 16:18
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubblesDeVere
F1!

Börja kolla på IndyCar.

Den enda motorsporten jag slaviskt följer är Formel 1 och IndyCar.

När jag var yngre gillade jag DTM och MotoGP.
Citera
2024-03-21, 17:36
Medlem
F1 MotoGP Indy
Citera
2024-03-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BubblesDeVere
F1!

Tittar mest på F1 pga den enorma circusen kring det. Lite sjukt racandet ska ju vara grejjen...

Nascar är min favoritsport då jag en dag föll pladask för deras typ av ovalracing. Circus som är rolig kring Nascar Cup Series men jävligt långt ifrån F1-circusen.

Detta börjar bli en listtråd. Listtrådar brukar raderas. Motivera därför gärna era val.

Ja jag borde skrivit det i första inlägget. Tänkte inte på det för att citera en viss man i en viss film skapad av en viss regissör vars favoritracing är oklar
Citera
2024-03-21, 22:57
Medlem
Wikitomtes avatar
Jag följer slaviskt NASCAR Cup Series då det är jävligt tight racing som oftast avgörs på sista varven/varvet. Truckserien kan vara ganska kul att titta på ibland med tanke på alla hetlevrade ungtuppar som kör så det ryker. Indy-Car tittar jag på men tycker att det var bättre på 90-talet då Nigel Mansell, Mario Andretti, Al Unser Jr, Emerson Fittipaldi körde och det var turbomatade V8-motorer. F1 är ett skämt, en uppvisningssport med bling-bling och kändisar. De e va ja tycker.
Citera
2024-03-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wikitomte
Jag följer slaviskt NASCAR Cup Series då det är jävligt tight racing som oftast avgörs på sista varven/varvet. Truckserien kan vara ganska kul att titta på ibland med tanke på alla hetlevrade ungtuppar som kör så det ryker. Indy-Car tittar jag på men tycker att det var bättre på 90-talet då Nigel Mansell, Mario Andretti, Al Unser Jr, Emerson Fittipaldi körde och det var turbomatade V8-motorer. F1 är ett skämt, en uppvisningssport med bling-bling och kändisar. De e va ja tycker.

Hetlevrade ungtuppar är underhålliga på racingbanan åtminstonde, helt sant, mycket därför jag tyckte det var roligt att följa för ett par säsonger sedan, ska ge det en chans igen
Citera
2024-03-22, 01:47
Medlem
Niskalaukauss avatar
Tänker försöka hålla koll på Porsche Carrera Cup Benelux för att se vad Kalle Rovanperä kan åstadkomma på bana.
Citera
2024-03-22, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Själv följer jag endast F1 o Nascar Cupserien. Mer jag vill följa men tid finns inte för det just nu. Truckserien funderar jag på att följa igen. Hocevar är nu i Cupserien dock. Älskart iaf.

Shoot, man, shoot!
Jag följer F1 och Indycar, slaviskt. Lite koll på F2/3 mest för att ha koll på framtiden.
Önskar att Indycar kunde öka på antalet race bara. De har ju banor i både Kanada och Mexico.
Citera
2024-03-22, 20:27
Medlem
F1 är väl lite självklart att man följer som motorsportens. Tyvärr är det som andra sagt tidigare att det har blivit ganska ointressant senaste åren.

Har även följt IndyCar sedan svenskarna började köra där. Betydligt mer spänning under loppen där än i F1, förutom årets första lopp som var väldigt likt F1. De flesta bevakade och sparade bränsle 90% av loppet.

Sen går det kanske inte in under racing, men följer WRC ganska nära. Tyvärr har mästerskapet blivit ett skämt senaste åren med kulmen i årets säsong där det är 2-3 förare som har intresse av att vinna VM. Ser fram emot nästa års nya reglemente där privata team kan ge fabriksstallen en match.

Då är SM i rally mer intressant då kvaliteten på de tävlande i år ligger bland de bästa nationella mästerskapen i världen. Och så har jag själv tävlat i SM tidigare så jag är väl lite partisk där..
Citera
2024-03-22, 20:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

Shoot, man, shoot!

LeMans24. Finns inget större. F1 på andra plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in