Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-24, 05:58
  #13
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elegant-man
Hahahahaha vad hände med "free speech" eller Ben Shapiros favoritcitat "facts don't care about your feelings".

Hon kritiserade svarta, bögar, transor, lebbar osv hejvilt, men så fort hon kritiserade Israel/judar så fick hon sparken, LOL.

“To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize,”

Alltså, Daily Wire har ju fått kritik tidigare bland annat då de har kontrakt som gör att deras kommentatorer uppmanas att självcensurera för att inte bli av med intäkterna från de stora plattformarna.

De ska alltså få nyttja sin rätt till total yttrandefrihet samtidigt som de måste anpassa sig för att inte sväva utanför de ramar som sätts av YouTube med flera.

Med det här i åtanke så är det bara bra för Candace Owens om hon, precis som Tucker Carlson, får en mer fri plattform att röra sig på.
Citera
2024-03-24, 06:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag trodde här fanns lite intellektuella på Flashback som hade åsikter om Candace Owens men det verkar vara tomt.
Jag fattar ingenting. Består hela Flashback av några stycken personer med massor med konton som bara har åsikter om Robinson och Ryssland?
Haha! Jovisst finns vi, som brukar titta på henne.
Tycker hon är vass och hård där det behövs. Gillar hennes strävan att rädda kvinnor från slamplivsstilen och hennes sätt att prata om traditionella värden på ett nytt sätt. Hon skrider inte med orden.
Citera
2024-03-24, 12:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Haha! Jovisst finns vi, som brukar titta på henne.
Tycker hon är vass och hård där det behövs. Gillar hennes strävan att rädda kvinnor från slamplivsstilen och hennes sätt att prata om traditionella värden på ett nytt sätt. Hon skrider inte med orden.
Jag tyckte samtalet med rabbin som anklagat henne för att tycka att Hitler var bra och vara värsta antisemiten var väldigt intressant. Det var intressant att höra vad han skrivit att hon sagt och att sedan se vad hon verkligen sade.
Citera
2024-03-24, 13:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag trodde här fanns lite intellektuella på Flashback som hade åsikter om Candace Owens men det verkar vara tomt.
Jag fattar ingenting. Består hela Flashback av några stycken personer med massor med konton som bara har åsikter om Robinson och Ryssland?
Jag tror de flesta lyser med sin frånvaro mest pga att det här är legio. Med andra ord, det är såhär det går till.

Tror Candace att hon har frikort för att hon inte är vithyad eller kan det vara så att hon bara är nyfiken i en strut?
Citera
2024-03-24, 14:32
  #17
Medlem
Tror detta är det bästa för båda parter. Jag gillar Candace Owens och hennes frispråkighet, och jag har också väldigt stor respekt för Ben Shapiro som i mitt tycke är den bästa kommentatorn när det gäller amerikansk politik, men deras samarbete var nog ingen bra idé från början.

Vad gäller Owens "antisemitism" så är jag lite kluven. Jag tror ju inte att hon är antisemitisk i den bemärkelsen som vänstern är det, däremot känns hon inte som någon större Israelvän, och jag skulle vilja förstå lite mer hur hon resonerar.
Citera
2024-03-24, 21:00
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tror detta är det bästa för båda parter. Jag gillar Candace Owens och hennes frispråkighet, och jag har också väldigt stor respekt för Ben Shapiro som i mitt tycke är den bästa kommentatorn när det gäller amerikansk politik, men deras samarbete var nog ingen bra idé från början.

Vad gäller Owens "antisemitism" så är jag lite kluven. Jag tror ju inte att hon är antisemitisk i den bemärkelsen som vänstern är det, däremot känns hon inte som någon större Israelvän, och jag skulle vilja förstå lite mer hur hon resonerar.

Men inte hur rabbinen hon intervjuade resonerar?
Citera
2024-03-25, 07:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Men inte hur rabbinen hon intervjuade resonerar?
Här är en debatt mellan Norman Finkelstein och rabbinen som lovat att ruinera Candace Owens. Jag tycker den är som ett miniflashback. Rabbinen ägnar sig bara åt smutskastning och en massa snack som inte rör ämnet men får massor med tid att hålla på medans Finkelstein försöker vara saklig och mer noggrann med orden.
https://m.youtube.com/watch?v=dx_qCu7jF9U
Jag förstår att Candace Owens tröttnat på denna rabbin som förföljt henne i 2 år.
Citera
2024-03-26, 09:44
  #20
Medlem
I sitt sista program för Daily Wire så pratade hon mycket om Puff Daddy och vad hon misstänkte om honom. Nu har FBI raidat han hus både i LA och Miami.
https://m.youtube.com/watch?v=pSd79UeXO40
Citera
2024-03-31, 14:36
  #21
Medlem
"Christ is king" verkar ha varit droppen som fick bägaren att rinna över. Det är tydligen antisemitiskt att skriva det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback