• 1
  • 2
2024-03-23, 15:46
Medlem
MrMarios avatar
Det här med blödighet har nästan börjat bli ett problem för mig.
Häromdagen när jag av nostalgiska skäl strötittade på klassiska Bröderna Lejonhjärta med en kompis, ja vad händer då?

Jag känner hur tårarna vill strömma redan vid första scenen när Jonathan offrar sig för sin lillebror skorpan och hoppar från den brinnande kåken. Jag kan inte minnas att jag blev nämnvärt berörd av den scenen när jag såg Lejonhjärta som barn, men nu som vuxen så får jag stirra upp i taket och kämpa för kung & fosterland för att inte sitta och snyfta inför min kompis, vilket skulle vara väldigt pinsamt.

Någon annan som blivit rent orimligt blödig vid vuxen ålder? Jag kan i praktiken inte titta eller läsa nått om barn som far illa på något sätt längre utan att bli gråtfärdig. Är det ens normalt för en vuxen man? Vad jag kan minnas så var i alla fall min egen far mest bara vrång och oförlåtande när han var i min ålder och jag var liten, inte en millimeter blödig...
Citera
2024-03-23, 15:55
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Jag kan känna igen mig i det du skriver. Det var nog runt 30-strecket som jag själv började bli så där blödig. Det kommer och går lite numera, ibland så kan en gammal oskyldig melodi leda till att jag behöver ursäkta mig, men vissa dagar känner jag mig mest trött och cynisk. Det har kanske med det sjunkande testosteronet att göra?
Citera
2024-03-23, 15:58
Medlem
Storstark68s avatar
Högst normalt och djupt mänskligt beteende även om jag inte snyftar åt diverse hittepåsagor. Däremot orkar jag inte se när barn eller djur plågas fysiskt eller mentalt, i synnerhet barn som lever i anständiga demokratier. I många skräpländer är ju detta inget konstigt utan helt orsakade av vedervärdiga ledarskikt som inte har existensberättigande. Men en hittepåfilm fällde jag några tårar till, gladiatorn Maximus som "mötte" sin mördade fru och barn. Snyyyft...
Citera
2024-03-23, 15:59
Medlem
zombie-nations avatar
Hade en period i den åldern då jag var sådan. Var tuffare innan och efter. Njut medan den varar. Nu kan jag kolla på vad som helst utan att det spelar någon roll.
Citera
2024-03-23, 16:01
Du kanske har blivit gay?
Är flera som kommer ut efter 30 då dom vet helt säkert att dom gillar samma kön.

Vad har det att göra med blödighet?

Jo många omfamnar sin kvinnliga sida när dom bestämt sig för att komma ut.

Allt det som legat i det undermedvetna tar sig nu till ytan.

(Endast en teori)
Citera
2024-03-23, 16:18
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Nej, det skulle jag inte kalla normalt.

Eller normalt och normalt… Du är ju som du är. Men känner inte igen mig. Har aldirg varit blödig oavsett ålder
Citera
2024-03-23, 16:59
Medlem
GertBennys avatar
En del mäns testosteron börjar dala redan efter 25 - 30 år, kanske är därför?
Citera
2024-03-23, 17:03
Medlem
DifusLuss avatar
Mogen kallas det.
Exempelvis lämnar vapentrådarna och intresserar sig av kärlekstrådar eller annat som tillför något bra här i världen

”ÖÖÖ fast vapen är braa om man ska behålla fred också ööö o om man skjuter en apelsin så tränar man sina logiska ööö prickskyttesinnen öööö och aaaaaa det är då inte viktig att vara blödig och svag för då ööö förlorar man en duel”

-jag svarade mig åt er så ni slipper /mvh nice guy
Senast redigerad av DifusLus 2024-03-23 kl. 17:08.
Citera
2024-03-23, 17:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Så är det att bli äldre. Man blir blödigare.
Och tur är väl det. Hur fan skulle världen se ut annars?
Själv är jag så löjlig att jag kan sitta på fyllan och lyssna på musik från min uppväxt eller kolla på gamla filmer och böla ibland.
Citera
2024-03-23, 17:33
Medlem
Pillar43s avatar
Jag tror inte det har med åldern i sig att göra men att man vid den åldern har levt länge nog för att ackumulerat nog med livserfarenhet och nostalgi för att bli lite blödigare. Sen tror jag att ett potentiellt samhällsskifte under ens livstid kan förstärka det hela - man tänker tillbaka på en tid som man uppfattade annorlunda och kanske också mycket bättre. Och det har ju hänt en hel del om man t ex är 40 idag. Vet inte om det kommer vara samma för de som växer upp idag när de blir 40.
Citera
2024-03-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det här med blödighet har nästan börjat bli ett problem för mig.
Häromdagen när jag av nostalgiska skäl strötittade på klassiska Bröderna Lejonhjärta med en kompis, ja vad händer då?

Jag känner hur tårarna vill strömma redan vid första scenen när Jonathan offrar sig för sin lillebror skorpan och hoppar från den brinnande kåken. Jag kan inte minnas att jag blev nämnvärt berörd av den scenen när jag såg Lejonhjärta som barn, men nu som vuxen så får jag stirra upp i taket och kämpa för kung & fosterland för att inte sitta och snyfta inför min kompis, vilket skulle vara väldigt pinsamt.

Någon annan som blivit rent orimligt blödig vid vuxen ålder? Jag kan i praktiken inte titta eller läsa nått om barn som far illa på något sätt längre utan att bli gråtfärdig. Är det ens normalt för en vuxen man? Vad jag kan minnas så var i alla fall min egen far mest bara vrång och oförlåtande när han var i min ålder och jag var liten, inte en millimeter blödig...

Har du blivit pappa på senaste tiden?
Det var då jag blev sån.
Citera
2024-03-23, 18:26
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Skönt att bli blödig.
Man känner mer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera