Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-23, 22:39
  #1
Medlem
Craiggs avatar
Jag är kattmänniska men jag tycker katter ser bäst ut när de är renrasiga, dvs inte blandraser. Jag undrar dock om detta gör mig till rasist? Vad hade vänstern sagt om detta?
Citera
2024-03-23, 22:39
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag är kattmänniska men jag tycker katter ser bäst ut när de är renrasiga, dvs inte blandraser. Jag undrar dock om detta gör mig till rasist? Vad hade vänstern sagt om detta?
De hade inte yttrat sig ett skit. Däremot om du sa att du ville ha en hane så hade de sagt ”BLABLABLABLABKABLABLABLABLABLABLABLABLABLA”
Citera
2024-03-23, 22:42
  #3
Medlem
IRMEs avatar
Du är absolut en rasist, det är väl definitionen?
Citera
2024-03-23, 22:47
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Du är absolut en rasist, det är väl definitionen?
Nej det är det inte.
Citera
2024-03-23, 22:51
  #5
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Nej det är det inte.

Att föredra en ren ras över en blandad är inte rasistiskt? Du är galen.


Jag har iaf en som är 3/4 ragdoll och 1/4 maine coon. Men jag gillar henne ändå.

Sen har jag en rödfräsarbondkatt också men henne tog vi bara för att det var så synd om henne. Hon är lite speciell (som alla sådana katter är).
Citera
2024-03-23, 22:56
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Att föredra en ren ras över en blandad är inte rasistiskt? Du är galen.


Jag har iaf en som är 3/4 ragdoll och 1/4 maine coon. Men jag gillar henne ändå.

Sen har jag en rödfräsarbondkatt också men henne tog vi bara för att det var så synd om henne. Hon är lite speciell (som alla sådana katter är).
Varför har du en honkatt och inte en hankatt?

Nej det är inte rasistiskt och speciellt inte när det gäller djur din byfåne.
Citera
2024-03-23, 22:56
  #7
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Jag förstår inte varför det skulle vara rasistiskt att välja vilka familjemedlemmar man vill ha oavsett om det gäller katter eller människor. Inte ens vänstern lär klaga om du som vit man/kvinna väljer en vit partner. Det kanske dock blir nästa projekt för tokvänstern att ägna sig åt...
Citera
2024-03-23, 23:16
  #8
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Varför har du en honkatt och inte en hankatt?

Just nu är det två honkatter ja. Men min "favorit" (berätta inte för mina andra katter) var en hankatt jag hade tidigare. Nu känner jag mig sentimental så du får historien om honom, den fantastiska katten.

Bästa katten någonsin. I hans ungdom så utmanade han dock mig som alfa och försökte allvarligt skada mig, han attackerade mig och rev mig blodig några gånger. Riktig vild jäkel. Men efter vi rett ut det (jag brukade alltid bita tillbaka om han bet mig osv.) så hittade vi våra roller. Han kom jämt när jag skulle sova eller när jag kallade på honom genom att knäppa med fingrarna (varje gång). Brukade alltid trycka sin panna emot min eller mot min näsa, dock kanske lite hårt men det var väldigt speciellt. Riktig kärlek.

Han var också en jägare. Han brukade jaga både den andra katten, och vår hund. Hunden var av en mindre sort, (schipperke). Vi hade en lång korridor, och en dag såg jag hunden springa förbi och katten red på honom med tassarna runt halsen. Hunden sprang fram och tillbaka i lite panik. Katten fortfarande på hans rygg med tassarna runt halsen. Jobbigt för hunden iofs, men vilken syn det var.

Katten drack också bara rinnande vatten. Det var en del meck, men han förtjänade det.

Med andra ord, en jäkla katt. En ära att få ha fått leva med honom. Tyvärr blev han bara 7 år.

Han dog på grund av en genetisk defekt enl. veterinärerna som gjorde obduktion. Han fick något akut hjärtproblem. Den dagen sökte han upp mig och jamade. Sen krälade upp i min famn, och efter ett tag skrek han till och dog. Helt ofattbart hemskt faktiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av KB9cr7
Nej det är inte rasistiskt och speciellt inte när det gäller djur din byfåne.


Att föredra viss ras över annan är ju såklart rasistiskt.
__________________
Senast redigerad av IRME 2024-03-23 kl. 23:19.
Citera
2024-03-23, 23:19
  #9
Medlem
Kantarellgudens avatar
Ja, du är rasist

Men då det gäller katter så är det ok
Citera
2024-03-23, 23:28
  #10
Medlem
Det får kattrådet svara på
Citera
2024-03-23, 23:28
  #11
Avstängd
30DagarsKorts avatar
Rasblandning bland olika djurarter kan röra upp känslor, det kan ställa till det lika my let bland katter som människor.

Antagligen kommer det komma 10 debattinlägg och tas upp i 5 st poddar om hur kattrasisten står för det moraliska förfallet i samhället, du kommer antagligen få sparken från jobbet när detta när HR.
Citera
2024-03-23, 23:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag är kattmänniska men jag tycker katter ser bäst ut när de är renrasiga, dvs inte blandraser. Jag undrar dock om detta gör mig till rasist? Vad hade vänstern sagt om detta?

Tycker du vissa kattraser är överlägsna andra? Eller att raskatter är överlägsna andra katter, även om man bortser från utseende?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback