Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-03-25, 13:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemon-tree
Tack för tips..bor du inom EU eller utanför Europa? Vart mest förvånad för jag rörde mig mellan Spanien och Grekland vilket är inom EU.Hur mycket kostar VPN?Är inte it begåvad .. men det här kan värt det..

Ja VPN är enda lösningen.

Som andra nämner är NordVPN bra om du inte kan så mycket och bara vill det skall funka smidigt.

Sen sätter du Sverige son din plats i VPN programmet som du installerat.

Då ser det ut som du är i Sverige för alla servrar du kommunicerar med.
Citera
2024-03-25, 14:32
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemon-tree
Hej!

Efter resa i Spanien insåg jag att vissa program på SvT play inte är tillgängliga..man har endast tillgång till vissa program...tycker det är fel när man tvings betala public service via skatt sen inte får åtkomst till hela utbudet... oavsett var man är...

Samma med S f anytime...för att kunna se en film som jag köpt ett år tidigare på deras hemsida så måste jag identifiering genom att lägga till ett kreditkortnummer .behövs ej i Sverige..ringde de när de hade it attacker vill inte lämna ut dessa uppgifter...har konto via deras hemsida vilket räcker inom Sverige..har man köpt en film som ligger på ens konto men sen inte får tillgång till.. underligt..bara jag som upplevt detta .

Är detta rimligt?

Det handlar också om rättigheter. Inte allt material som SvT sänder är egenproducerad utan är inköpt.

Vad gäller sf anytime är det förmodligen så att det distributeras av andra företag i andra länder.
Citera
2024-03-25, 15:17
  #27
Medlem
Ok visst inte att det kostar att logga in med BankID, nytt för mig.


Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jo men om man nu lägger några tusen på att åka till Spanien, så kanske man har ytterligare 149 kronor att lägga på en månads VPN om man känner att man måste kolla på svensk TV? Det måste hursomhelst vara bättre än innan SvT Play fanns, för då kunde du ju inte se SvT alls på semestern, oavsett hur mycket du var villig att betala.

Annars tror jag att de flesta VPN-tjänster har någon prova på-period, så man kanske inte behöver betala något alls.

Som du kanske inte känner till så kostar det pengar varje gång du loggar in med Bank-ID, pengar som då SvT (och i förlängningen skattebetalarna) får punga ut med. Jag är inte säker på att jag vill betala ännu mer skatt till SvT för att du skall kunna logga in på SvT Play när du är på semester.
Citera
2024-03-25, 15:19
  #28
Medlem
Tack för tips ska kika
Citat:
Ursprungligen postat av ullebull
jag har denna, mycket nöjd
funkade bra när jag bodde i frankrike
https://www.ovpn.com/sv
Citera
2024-03-25, 15:24
  #29
Medlem
Hehe..inget av just de nämnda..är mest förvånad över att allt inte ingår..känns som man har prenumerera på nått i flera år men inte kännt till kryphålet..eller undantaget..


QUOTE=HMBPTOLEMAJOW|87777562]Svt var min länk till hemlandet under mina år utomlands. Där kunde jag hänga med i Rapport och annat som kan anses nödvändigt/intressant.

Är det Sveriges fetaste katter eller Präst söker fru som inte fungerar?[/quote]
Citera
2024-03-25, 15:28
  #30
Medlem
Men om jag köper en dvd så är den min 150 kr etc jag har köpt en film 180 kronor på sf anytime..så borde kunna se den när jag vill och var..de borde ändra namnet till "sf sometime only within swedish borders"i så fall.. känns vilseledande annars

QUOTE=Nullheap|87779181]Det handlar också om rättigheter. Inte allt material som SvT sänder är egenproducerad utan är inköpt.

Vad gäller sf anytime är det förmodligen så att det distributeras av andra företag i andra länder.[/quote]
Citera
2024-03-25, 15:30
  #31
Medlem
zombie-nations avatar
Det är fel. Så mycket som bank-id används så kan man väl använda det för att bevisa att man är från Sverige. Inför det.
Citera
2024-03-25, 15:59
  #32
Medlem
Tips; Om du går in på SVTplay via mobilens internet (5g eller dyl) så fungerar det fint. Samma sak med SFanytime.

Detta gäller oavsett vilket land du befinner dig i.

Anslut till mobilens internet via datorn, och voila.
Citera
2024-04-03, 07:14
  #33
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Film --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2024-04-03, 23:33
  #34
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är fel. Så mycket som bank-id används så kan man väl använda det för att bevisa att man är från Sverige. Inför det.

Du förstår inte detta. Det finns inget att bevisa. Alla får se på svensk TV, om de är i Sverige. Vilket land man bor i har ingen betydelse.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback