Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-03-28, 07:10
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Vad säger man som lärare om man ber en person hjälpa en annan person till exempel. Kan du hjälpa hen? Det låter ju inte klokt. Får man använda namn? Kan du hjälpa Anna? Eller anses det också kränkande?

Jag skulle bli kränkt om nån kallade mig hen i skolan. Kan man få skadestånd då också? Kanske är dags att börja plugga igen.

150 000 är för övrigt mer än anhöriga får i skadestånd vid mord. Sjukt är bara förnamnet.

Det är sjukt.

Det handlar om vänsterextremism som vill skapa konflikter och förtrycka människor på ett totalitärt sätt.

De tycker inte att det är fel att säga Anna eller att använda han eller hon.

Men de tycker att just "kön" ska man få bestämma själv vilket man inte får göra om någonting annat. Så om en person inte vill bli kallad för han eller hon så blir logiken att man ska säga "hen" (d.v.s ett ord som inte fanns ens för ganska nyligen sen och många Svenskar fortfarande inte accepterar som ett ord).

Så om en elev vill bli kallad för "Gud" så är det inte "hat" om man vägrar men "hen" = "hat" trots att det är lika absurt, skadligt för barnet att vika ner sig i båda fallen.

Det finns alltså en "ologisk logik" i det hela. En religion som följer vissa dogmer och regler som är absurda för alla som inte tror på religionen/"budorden".
__________________
Senast redigerad av 1ulvius9 2024-03-28 kl. 07:14.
Citera
2024-03-28, 09:06
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Det är så med massor av ämnen inom vänstern. Man uppnår målen, och vägen fram till målen var BRA. Men det är en kultur byggd runt ABF-studiecirklar som bara spinner vidare, runt runt. Aktivister som hittat meningen med livet i aktivism, som inte förstår när aktivismen uppnåt målen. Som inte kan sluta för då förlorar de sin livs mening. Ideologi som blir identitet. Så det bara fortsätter, och fortsätter. Miljö, feminism, bögars och flators rättigheter att göra sin grej som nu spårat ur och handlar om att man ska få lov att vara en jävla katt... eller vad som helst man identifierar sig som.

Det är bara att hålla med.

Vad händer med en politisk rörelse som uppnår alla sina mål? Man kan tänka sig att de håller en stor fest, firar att de vann, och sedan upplöser sig själv.

Men så går det ju aldrig till. Feministerna uppnådde jämlikhet i Sverige. Men de är ändå inte nöjda. De vill fortsätta kämpa. Så nu letar de överallt efter minsta lilla detalj som på någon millimeter avviker från hur de vill ha det. Som den feministen som satt och räknade hur många djur det var av han- respektive honkön i Kalle Ankas Jul för att ha något att gnälla på. De gör sig till åtlöje.

Och HBTQ-folket uppnådde mer än vad de någonsin kunnat drömma om. Nu får de gifta sig och adoptera barn osv osv. Men de ville fortsätta kriga de med. Så de gick till angrepp mot de två platser i samhället där de trodde/hoppades få möta lite motstånd. Kyrkan och barnen. Kyrkan vek närmast masochistiskt ner sig direkt och klädde bönelokalerna i regnbågsflaggor. Så nu är det bara barnen kvar, och där kommer de nog alltid möta ett visst motstånd. Särskilt när de nu aktivt driver att barnen som säger att de är "trans" skall tas från sina föräldrar, få könsorganen avskurna och liknande vidrigheter.
Citera
2024-03-28, 09:48
  #111
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du kan sitta i din källare och tänka på detta hur mycket du vill men det är uppenbart att du och många andra i denna tråd aldrig haft någon kontakt med barn i denna situation. Skulle ni haft det skulle ni inte sett så svartvitt på saken.
Jag har ingen svartvit syn på det hela. Jag har visst förståelse för dem. Men jag ser dem som människor och barn, inte objekt för någon ideologi, där man ska utnyttja dem för att visa att man kan byta kön, eller att man är vilket kön man känner sig som. Vilket förstås är omöjligt.

För det är vad det handlar om menar jag. Jag menar att det är du som inte ser dem som människor, utan ideologiska objekt för en påhittad åsikt om kön. Jag menar även att sånt här hjälper dem inte. De blir inte friska av att man tvingar på andra deras villfarelser. Det är som att tro att en anorexier blir botad, av att man gör dem feta, så verkligheten stämmer med deras felaktiga självbild.. För man botar ingen. De blir inte friska. De mår likadant ändå.

Att faktiskt försöka bota dem från deras felaktiga självbild eller lära dem att leva med den, finns det inga ansatser alls till, istället ska den tvingas på andra. Man skär i dem och medicinerar dem för att förstärka den felaktiga självbilden, men inte det heller botar dem. Man ser dem inte som människor, utan objekt.

Det är som de apatiska barnen tidigare. En medicinsk skandal som drabbade tusentals barn. Var stod du i den frågan? Ansåg du att det var sant och vettigt. Slogs du för föräldrarnas rätt att tvinga sina barn att spela apatiska? Hoppade du på de som sa att det här är inte sant?

Slogs du för invandringen och hoppade på alla som protesterade mot den, men som fick rätt i slutändan.

Är det så, måste du väl fundera över varför alla sånt här blir skit i slutändan. Anledning är att man inte förstår hur människan är. Dogmerna trumfar verkligheten. Man ska precis som kommunisterna, skapa drömsamhället, men även det blev bara skit. Allt som skapats ur de marxistiska idéerna blir skit, för de är skapad utifrån teorier och påhitt, inte verkligheten. Ett samhälle måste byggas utifrån hur människan är, inte utifrån hur man vill att hon ska vara. Gör man inte det, blir det skit av allt i slutändan.
__________________
Senast redigerad av EnCarte 2024-03-28 kl. 09:51.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback