Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-26, 20:43
  #1
Medlem
Jag är för närvarande arbetslös och börjar efter ett halvår tycka att det är lite långtråkigt. En bekant som jobbar inom Stockholms stad tipsade mig om att det kommer att bli ett ledigt jobb som något slags bovärd på ”ungkarlshotellet” på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm.

Det är ett boende med ett stort antal smålägenheter för personer som har svårt att få bostad på den vanliga bostadsmarknaden. Som jag fattat det är det en salig blandning av missbrukare, invandrare, psyksjuka och en och annan vanlig människa som bor där.

Någon som har koll på hur det är att jobba på ett sådant ställe och vad arbetsuppgifterna består av?
Citera
2024-03-26, 21:07
  #2
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag är för närvarande arbetslös och börjar efter ett halvår tycka att det är lite långtråkigt. En bekant som jobbar inom Stockholms stad tipsade mig om att det kommer att bli ett ledigt jobb som något slags bovärd på ”ungkarlshotellet” på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm.

Det är ett boende med ett stort antal smålägenheter för personer som har svårt att få bostad på den vanliga bostadsmarknaden. Som jag fattat det är det en salig blandning av missbrukare, invandrare, psyksjuka och en och annan vanlig människa som bor där.

Någon som har koll på hur det är att jobba på ett sådant ställe och vad arbetsuppgifterna består av?
Nja, men med tanke på att du fick sparken rejält från ditt förra jobb, så kan nog detta vara ett jobb för dig, som bovärd kommer du fungerar lite som en alltiallo.
Citera
2024-03-26, 21:59
  #3
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Hade en kompis som bodde där, han var en av de vanliga. När man var där på besök så verkade de som jobbade där mest rodda med cafeterian som låg på bottenvåningen samt sitta i någon sorts reception.

Men det här var snart 10 år den så det kanske ser annorlunda ut idag.
Citera
2024-03-26, 22:19
  #4
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag är för närvarande arbetslös och börjar efter ett halvår tycka att det är lite långtråkigt. En bekant som jobbar inom Stockholms stad tipsade mig om att det kommer att bli ett ledigt jobb som något slags bovärd på ”ungkarlshotellet” på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm i Stockholm.

Det är ett boende med ett stort antal smålägenheter för personer som har svårt att få bostad på den vanliga bostadsmarknaden. Som jag fattat det är det en salig blandning av missbrukare, invandrare, psyksjuka och en och annan vanlig människa som bor där.

Någon som har koll på hur det är att jobba på ett sådant ställe och vad arbetsuppgifterna består av?
Det är väl inte ungkarlshotell längre, utan numer lägenheter för socialfall och nyanlända invandrare?
Citera
2024-03-27, 14:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det är väl inte ungkarlshotell längre, utan numer lägenheter för socialfall och nyanlända invandrare?

Det stämmer nog! Kom bara inte på någon bättre benämning.
Citera
2024-04-17, 15:53
  #6
Medlem
Jag ska inom kort på intervju angående detta jobb. Frågan är hur jag ska klä mig?

Jag har gått förbi boendet några gånger för att kolla in de som jobbar där och vilken stil de har. En såg ut som en övervintrad hippie men med iögonenfallande tatureringar, en annan såg ut att vara halvneger med rastaflätor. Den tredje var en kvinna som såg ut som en barsk östtysk häktesvakt.

Jag är ju van att bära kostym på jobbet, men frågan är om det är rätt på denna intervju? Jag vill ju inte framstå som alltför mycket av en främmande fågel.

Intervjun är inte på detta boende utan på bostadsbolagets kontor.
Citera
2024-04-17, 16:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag ska inom kort på intervju angående detta jobb. Frågan är hur jag ska klä mig?

Jag har gått förbi boendet några gånger för att kolla in de som jobbar där och vilken stil de har. En såg ut som en övervintrad hippie men med iögonenfallande tatureringar, en annan såg ut att vara halvneger med rastaflätor. Den tredje var en kvinna som såg ut som en barsk östtysk häktesvakt.

Jag är ju van att bära kostym på jobbet, men frågan är om det är rätt på denna intervju? Jag vill ju inte framstå som alltför mycket av en främmande fågel.

Intervjun är inte på detta boende utan på bostadsbolagets kontor.
Tror ej på kostym nej.
Tröja och brallor?

Generellt kan man ta ut svängarna utseendemässigt ju mer kompetens man har.
Citera
2024-04-17, 16:07
  #8
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Jag ska inom kort på intervju angående detta jobb. Frågan är hur jag ska klä mig?

Jag har gått förbi boendet några gånger för att kolla in de som jobbar där och vilken stil de har. En såg ut som en övervintrad hippie men med iögonenfallande tatureringar, en annan såg ut att vara halvneger med rastaflätor. Den tredje var en kvinna som såg ut som en barsk östtysk häktesvakt.

Jag är ju van att bära kostym på jobbet, men frågan är om det är rätt på denna intervju? Jag vill ju inte framstå som alltför mycket av en främmande fågel.

Intervjun är inte på detta boende utan på bostadsbolagets kontor.
Du klär dig i avslappnat men uppklätt - chinos, kavaj, t-shirt och prydliga dojor. Lämna fracken hemma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback