Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-03-30, 21:57
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TamPongWars
Stockholm. Står nästan varje dag mellan tunnelbanan och Solna Centrum. Oftast en ung kille men mot stängningsdags 3 till 4 unga killar med utländsk påbrå . De är jävligt på och för tankarna till abbonemang-säljare i gallerior. Charmiga som tusan. Bra så. Men några priser har jag inte sett till. Parmesan-ostar som säljs i lösvikt. Öppningsfråga de ställer: Tycker du om ost?


Men vill verkligen folk köpa ost av en blatte?
Det är ju som att be om att få en allvarlig sjukdom av det som mustafa säljer.
Citera
2024-04-20, 18:48
  #62
Medlem
Jag stötte på en sån här nasare för första gången idag.

En neger som började ropa och tjoa så fort han såg mig. Tröttsam försäljningstaktik så jag bara fortsatte framåt.
Citera
2024-04-21, 19:19
  #63
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Har parkerat en på Liljeholmstorget också. Säkert försök till penningtvätt. Köp ost av en grossist kontant och sälj endast mot kort/swishbetalning.

Dock vet jag inte hur bra det går för jag har aldrig ens sett någon vara nyfiken på att köpa.
Citera
2024-04-21, 19:50
  #64
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Jag har sett det en gång vid Vasaparken upp mot Odenplan. Det var en ensam kille som hade satt upp ett litet försäljningsstånd och saluförde Parmesanost för 650:-/kg. Har svårt att tänka mig att han hade alla tillstånd i ordning för detta utan det var kanske en mer tillfällig lösning där han kunde kränga iväg några kg. innan farbror blå kom. Det är många som går arbetslösa, har tidigare sett en annan som sålde jordgubbar vid Götgatan från en en sån där rullvagn i flera plan som blommor brukar säljas från i butiker.


Jordgubbssäljare, unga tjejer och killar är ju klassiker, sommarjobbare...
Ett tält eller så på torg, eller utanför butiker ....
Citera
2024-04-21, 19:57
  #65
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Men vill verkligen folk köpa ost av en blatte?
Det är ju som att be om att få en allvarlig sjukdom av det som mustafa säljer.

Folk som köper sushi från asiater då ?
Citera
2024-04-28, 23:16
  #66
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Reagerade också när jag såg försäljningsståndet på torget utanför t-banan Solna Centrum. Varför just ost av alla grejer?
Det är ett högt kilopris. Det är ju inte en slump att den typiske "langaren" i serietidningar är en gubbe med blottarrock och en massa klockar och smycken med mera i rockfickorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det kan lika gärna vara droger i osten
Varför skulle ostsäljare bjuda på gratis droger till folk som köper ost ovetandes? Droger är oftast dyrare än ost. Det hade varit mer lönsamt att sälja ostbitar med en bit frigolit i mitten i så fall, eftersom frigolit är billigare.
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
de har säkert inget tillstånd varken från polis eller Livsmedelsverket.
Polisen ger inte tillstånd för ostförsäljning, det är i så fall kommunen.

För övrigt hoppas jag att kommunen går ut och jagar bort de här ostsäljarna. Bli vegan och vägra köpa saker som är gjorda av plågade djur!
Citera
2024-04-28, 23:51
  #67
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det på något torg med torghandel i övrigt eller var äger det här rum? På random gata utan övrig handel låter ju jätteskumt, fasad för något annat?


JAg såg det senast vid willys mariatorget, länge upp på gatan mot hornstull
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback