Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 22:08
  #13
Medlem
Mjälls avatar
Det kan lika gärna vara droger i osten
Citera
2024-03-29, 22:13
  #14
Medlem
De säljer ofta parmesanost. Dessa försäljare brukar ha bättre kvalitet på osten än den man hittar i en vanlig ICA eller COOP.

Jag har köpt riktigt finna 36 månaders ostar från denna typ av försäljare. Men har man tur så kan man hitta ännu längre lagrad parmesan hos dem.

Men man ska komma ihåg att parmesan som är lagrad så länge har väl utvecklade kristaller och passar bättre på ostbrickan än i matlagning.
Citera
2024-03-29, 22:14
  #15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har de någon form av kyllösning i sina tält då? Skulle hålla mig borta från att köpa ost på gatan som inte är i kyl.
Citera
2024-03-29, 22:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har de någon form av kyllösning i sina tält då? Skulle hålla mig borta från att köpa ost på gatan som inte är i kyl.

Just den här tiden på året är det ju typ kylskåpstemperatur ute.
Citera
2024-03-29, 23:04
  #17
Medlem
Finns en i Täby som säljer exklusiv ost. Står på olika platser, men ofta utanför Bolaget i Arninge. Tror den killen/firman är helt ok och verkligen vet vad dom håller på med.

Fromargeriet. https://fromageriet.se/

Men som alltid dyker det upp copy-cats.
Citera
2024-03-30, 01:03
  #18
Medlem
De i Stockholm är väl marknadsföring av nåt Parmesanmärke? De säljer väl inte olika sorters ost?
Jag har bara kört förbi med bil på Sveavägen.
Citera
2024-03-30, 01:09
  #19
Medlem
kodapans avatar
Jag var på väg att köpa ost av en sån filur som stod med ett tält och bord tills han nämnde att jag borde köpa åt min fru.

Jag blev fly förbannad, hur vågar pojkvaskern föreslå att jag skulle slösa pengar på en kärring?
Citera
2024-03-30, 01:25
  #20
Avstängd
Ollontjusares avatar
Att köpa ”gatuost” känns jävligt ofräscht, kan inte vara rusning till någon sleten ”herrgård” som jäst ute i det fria hela dagen, usch!
Citera
2024-03-30, 02:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det kan lika gärna vara droger i osten

Eller listeria...
Citera
2024-03-30, 02:56
  #22
Medlem
Brukar stå vid Vintertullstorget på söder…
Citera
2024-03-30, 03:01
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Finns en i Täby som säljer exklusiv ost. Står på olika platser, men ofta utanför Bolaget i Arninge. Tror den killen/firman är helt ok och verkligen vet vad dom håller på med.

Fromargeriet. https://fromageriet.se/

Men som alltid dyker det upp copy-cats.

Synd att fysiska butiken i Hötorgshallen är stängd… Har köpt olivoljan, mandlar och några ostar från bilen utanför bolaget i Täby. Riktigt gott om man vill spendera lite extra på produkter med kvalitet…
Citera
2024-03-30, 04:30
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har de någon form av kyllösning i sina tält då? Skulle hålla mig borta från att köpa ost på gatan som inte är i kyl.


Parmesan lagras vid 18 grader
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback