Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-31, 03:12
  #1
Medlem
Tja! Måste hitta något coolt att klä ut mej till på Comic con. Första gången jag är där.
Det slog mej i somras att drömtjejen hade varit en cosplayer och för att få en borde jag själv börja.
Jag vill ha nåt coolt som tjejer gillar!

En idé hade varit en casual-spiderman. Att jag köper en Spidermandräkt men att jag över den har på mej ett par trasiga jeansbrallor och en jeansjacka, så man kan skymta dräkten under kläderna.

Annars hade en cowboy varit fräckt men att se autetisk ut hade kostat skjortan.
Citera
2024-03-31, 03:16
  #2
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erretrea
Tja! Måste hitta något coolt att klä ut mej till på Comic con. Första gången jag är där.
Det slog mej i somras att drömtjejen hade varit en cosplayer och för att få en borde jag själv börja.
Jag vill ha nåt coolt som tjejer gillar!

En idé hade varit en casual-spiderman. Att jag köper en Spidermandräkt men att jag över den har på mej ett par trasiga jeansbrallor och en jeansjacka, så man kan skymta dräkten under kläderna.

Annars hade en cowboy varit fräckt men att se autetisk ut hade kostat skjortan.


Finns ju massor. Bara fantasin som begränsar

https://www.pinterest.se/pin/funny-c...7591301813133/
Citera
2024-03-31, 04:03
  #3
Medlem
CookieClickers avatar
Det är väl lättast att kika i DIY cosplay grupper vad som är enkelt. Att någon drar på sig en Spiderman outfit känns väl inte så jätteintressant överlag. Det finns massor man kan klä ut sig till men det gäller ju att det är något du själv skulle vilja bära. Att stå där i full mundering och inte kunna dricka vatten eller äta är ju inte direkt roligt.
Citera
2024-03-31, 10:11
  #4
Medlem
Traveller7s avatar
Superman alt Supergirl.
Eller Super-hen för att vara korrekt.

She-hulk.
Citera
2024-03-31, 13:09
  #5
Medlem
Kalle Anka. Enkelt och bekvämt.
Citera
2024-03-31, 13:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Kalle Anka. Enkelt och bekvämt.

Haha, bra förslag för att väcka det täckta könets intresse! Är ts för pryd att gå all in går det att börja som Tom of Finland så kan man köra KA senare på kvällen.
Citera
2024-03-31, 14:00
  #7
Moderator
Maviels avatar
Köp en trenchcoat och gå som Castiel i Supernatural Mischa Collins ska visst komma dit.

Skämt åsido så är ovanstående en bra lösning om du bara vill ha en enkel utväg - om du vill impa kommer du antagligen inte så långt med en färdigköpt spindelmannendräkt utan det är väl hårt arbete svett och tårar som gäller för att impa.
Citera
2024-04-01, 00:15
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Erretrea
Tja! Måste hitta något coolt att klä ut mej till på Comic con. Första gången jag är där.
Det slog mej i somras att drömtjejen hade varit en cosplayer och för att få en borde jag själv börja.
Jag vill ha nåt coolt som tjejer gillar!

En idé hade varit en casual-spiderman. Att jag köper en Spidermandräkt men att jag över den har på mej ett par trasiga jeansbrallor och en jeansjacka, så man kan skymta dräkten under kläderna.

Annars hade en cowboy varit fräckt men att se autetisk ut hade kostat skjortan.
Deathpool och så får du lära dig några skämt för att impa.
Citera
2024-04-01, 09:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CookieClicker
Det är väl lättast att kika i DIY cosplay grupper vad som är enkelt. Att någon drar på sig en Spiderman outfit känns väl inte så jätteintressant överlag. Det finns massor man kan klä ut sig till men det gäller ju att det är något du själv skulle vilja bära. Att stå där i full mundering och inte kunna dricka vatten eller äta är ju inte direkt roligt.
Ge förslg på vilka grupper.
Men vad skulle du tycka vaar snyggt då. Första gången jag cosplayar och jag kommer inte satsa sådär 10 000 på en DIY-lösning
Citera
2024-04-01, 09:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Superman alt Supergirl.
Eller Super-hen för att vara korrekt.

She-hulk.
Jag är man, jag är mest intresserad av att tjejerna klär ut sej till Supergirl
Citera
2024-04-01, 09:15
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rutand
Kalle Anka. Enkelt och bekvämt.
Känns som ganska låg liggfaktor på det
Citera
2024-04-01, 09:16
  #12
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erretrea
Känns som ganska låg liggfaktor på det
Howard duck är väl Marvel?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback