• 1
  • 2
2024-03-31, 17:11
Medlem
mitt.liv-Fiaskots avatar
Hej ungdomar

När jag var yngre så fanns det alltid i myndigheternas brochyrer om faran med cannabis bilder på hasch i tändsticksaskar

En annan grej som ofta var med : chillum

Dvs en pipa som är en strut av trä. Som man måste hålla uppåt med händerna ihopflätade

Någon här som gillar chillums och kan beskriva varför det är så härligt och bra?
Citera
2024-03-31, 17:17
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt.liv-Fiaskot
Hej ungdomar

När jag var yngre så fanns det alltid i myndigheternas brochyrer om faran med cannabis bilder på hasch i tändsticksaskar

En annan grej som ofta var med : chillum

Dvs en pipa som är en strut av trä. Som man måste hålla uppåt med händerna ihopflätade

Någon här som gillar chillums och kan beskriva varför det är så härligt och bra?

Indisk skit pipa 2 händer är för att undvika hepatit fins en anledning till att chillumen aldrig slagit igenom i väst
Citera
2024-03-31, 17:32
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Jävla trams.
Jag tuggar i mig haschet med kaffet.
Citera
2024-03-31, 17:35
Medlem
Aldrig hört talas om
Citera
2024-03-31, 17:39
Medlem
ruttenfimps avatar
Chillum är väl de som används när man gör sitt egna rökdon så snabbt och effektivt som möjligt annars är det ett dåligt rökdon.
Citera
2024-03-31, 17:52
Medlem
StonedMonkeys avatar
Har rökt en hel del men inte fastnat för just chillum, tycker pipa är mycket smidigare.
Citera
2024-03-31, 18:59
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Skall man vara petig så är en bättre chillum oftare av sten eller keramik, och så skall man ha en keramisk sten i den. Riktiga indiska chillum-fantaster använder även en fuktig duk som filter.

För att svara på tråden äger jag ingen längre, och då chillum passar bäst till indiskt hash (som inte finns där jag är) så har det inte blivit skaffat nån ny.

Men tråden gör en ju rätt sugen på en riktig gammaldags hippie-cirkel med chillum och indiskt eller nepalesiskt hash.
Citera
2024-03-31, 19:33
Medlem
mitt.liv-Fiaskots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
och då chillum passar bäst till indiskt hash (som inte finns där jag är) så har det inte blivit skaffat nån ny.

Jag gissar att de där omkringvandrande leriga hindu-tokarna , brahmaner eller vad de kallas, brukar chilla med en chillum ?

Du säger att indiskt hasch passar bra. Röker de rent hasch i en sån eller hur går det till? Eller på en bädd av gräs? Jag gissar att de inte sitter och meckar en torr bit stenhård brunt och pulvriserar över en marlboro light
Citera
2024-03-31, 19:38
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitt.liv-Fiaskot
Jag gissar att de där omkringvandrande leriga hindu-tokarna , brahmaner eller vad de kallas, brukar chilla med en chillum ?

Du säger att indiskt hasch passar bra. Röker de rent hasch i en sån eller hur går det till? Eller på en bädd av gräs? Jag gissar att de inte sitter och meckar en torr bit stenhård brunt och pulvriserar över en marlboro light

Jag har blivit bjuden på hash utblandat i blomma. Det slår rätt bra. Men tobak är visst också vanligt.
Citera
2024-03-31, 20:03
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jävla trams.
Jag tuggar i mig haschet med kaffet.

"Om du inte stoppar det under förhuden är du inte en riktigt haschrökare" som Bob Marley en gång skaldade.
Citera
2024-03-31, 20:07
Avstängd
Ägt en och annan liten pipa eller one hitter men en hederlig gammal spliff gör ju jobbet alldeles utmärkt.

Chillum verkar omständigt och inte så effektivt.
Citera
2024-03-31, 20:21
Medlem
Sådant används väl där tillgången är fri och ingen tittar snett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in