Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-01, 07:45
  #25
Avstängd
scoremaxs avatar
Det är ju perfekt.
Dels mår du bra av det, dels vet du vad du kan återskapa till viss del.
”Jag mådde bra av långdistanslöpning,så jag tar upp det igen.”

Av det lilla jag sett på forumet(rent sporadiskt, ingen analys) så verkar du vara en laidback typ, som just faktiskt har förmågan att njuta av livet.

Minnen är bra, det är detsamma som erfarenheter, vilket ger dig möjlighet att ta bra val.
Citera
2024-04-01, 07:50
  #26
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KARIIIIIIMMMMM
Är väldigt nostalgisk de senaste dagarna. Är lite över 30 och tittar tillbaka på mitt liv. Ända tillbaka till dagis. Men speciellt tonåren och framåt. Minns exempelvis högstadiet, när man spelade fotboll på rasten, när jag knullade en storbystad klasskamrat. När jag cyklade till sjön med min bror och vi simmade. När jag åkte trimmad cross och bröt mot lagen. När jag ryckte in på värnplikt som jägarsoldat i Arvidsjaur. En väldigt speciell snubbe som jag träffade och vi var med varandra (ultrakonservativ snubbe med extremt traditionella värderingar och könsroller). När jag tog bågen. När vi åt fältransoner.

Vill inte vara för specifik eftersom jag inte vill outa mig men dessa är bara några av jättemånga minnen som dyker upp i huvudet och får mig att längta tillbaka som fan.

Vad gör man? Jag lever att jävligt bra liv just nu. Det är inte det. Utan jag bara blir väldigt nostalgisk.

Jag kan ju inte gå tillbaka i tiden, så vad gör man?

Ta kontakt med några från ditt förflutna som du trivdes med och varför inte boka in en trevlig ölkväll, snacka gamla minnen och allt vad som då var viktigt.

Är väl inget fel med att vara nostalgisk.
Citera
2024-04-01, 08:10
  #27
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ta kontakt med några från ditt förflutna som du trivdes med och varför inte boka in en trevlig ölkväll, snacka gamla minnen och allt vad som då var viktigt.

Är väl inget fel med att vara nostalgisk.

Nä, det är fina grejjor!

Jag går fanimig tillbaks i tiden på många sätt.
Telefoner med nummerskiva är inget jag längtar tillbaka till dock.

Nuförtiden har man glömt vad man ville innan man matat in numret med en sådan 😄
Citera
2024-04-01, 08:13
  #28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nä, det är fina grejjor!

Jag går fanimig tillbaks i tiden på många sätt.
Telefoner med nummerskiva är inget jag längtar tillbaka till dock.

Nuförtiden har man glömt vad man ville innan man matat in numret med en sådan 😄

Bara för att man gillar nostalgi så måste man inte vilja göra om hela sitt liv till en 80-talsfilm utan man kan bara träffas och snacka skit en kväll.
Citera
2024-04-01, 09:41
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KARIIIIIIMMMMM
Är väldigt nostalgisk de senaste dagarna. Är lite över 30 och tittar tillbaka på mitt liv. Ända tillbaka till dagis. Men speciellt tonåren och framåt. Minns exempelvis högstadiet, när man spelade fotboll på rasten, när jag knullade en storbystad klasskamrat. När jag cyklade till sjön med min bror och vi simmade. När jag åkte trimmad cross och bröt mot lagen. När jag ryckte in på värnplikt som jägarsoldat i Arvidsjaur. En väldigt speciell snubbe som jag träffade och vi var med varandra (ultrakonservativ snubbe med extremt traditionella värderingar och könsroller). När jag tog bågen. När vi åt fältransoner.

Vill inte vara för specifik eftersom jag inte vill outa mig men dessa är bara några av jättemånga minnen som dyker upp i huvudet och får mig att längta tillbaka som fan.

Vad gör man? Jag lever att jävligt bra liv just nu. Det är inte det. Utan jag bara blir väldigt nostalgisk.

Jag kan ju inte gå tillbaka i tiden, så vad gör man?

Låter mer som att du är sentimental än nostalgisk.

”Sentimentalitet, från franskans sentiment = "känsla" eller "stämning", innebär främst att man är känslosam, framför allt för gamla minnen från förr i tiden, och ofta även en viss längtan tillbaka dit. Till exempel kan man bli sentimental då man ser någon eller något man inte sett på flera år.”
__________________
Senast redigerad av Riley.B 2024-04-01 kl. 09:56.
Citera
2024-04-01, 10:21
  #30
Medlem
30 år låter lite som ett myggpiss i Atlanten för att grotta ner sig i tillbakablickande.
Plussa på med några decennier till och baka in dig själv i Historiens förlopp så kanske Nostalgi på gott och ont har någon slags bäring, som lärdom om inte annat.
Citera
2024-04-01, 10:38
  #31
Medlem
Svavelbryggas avatar
Man tar en sup.
Citera
2024-04-01, 12:32
  #32
Medlem
Per-Automatiks avatar
Nostalgi är ett gift. Jag är i samma situation. Medelåldern, har det ganska bra men livet har stagnerat. Går konstant runt och tänker på hur det var i mina bästa stunder och hur jag aldrig kommer bli så lycklig igen. Jag har inget råd att ge dig. Jag dövar mina tankar med böcker, öl och tobak men när jag släcker lampan på natten kommer de krypande igen, obevekliga är dem.
Citera
2024-04-01, 12:43
  #33
Medlem
Jag tror att nostalgi är ett sätt för hjärnan att hantera ens nuvarande livssituation.
Jag kan också bli nostalgisk, väldigt nostalgisk. Men problemet är att jag blir det för tider i livet som jag VET inte var någon höjdare, men de kändes tryggare kanske?

Jag tror det mer handlar om att man inte är bekväm eller "lycklig" i ens nuvarande livssituation, och hjärnan försöker få en att längta tillbaka; kanske för att bygga upp något liknande igen? Hursomhelst så är det bara att titta framåt och lämna nostalgin till ålderdomshemmet. Om 20år så kommer denna tiden vara den som du längtar tillbaks till. Sen är man död
Citera
2024-04-01, 13:12
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KARIIIIIIMMMMM
Är väldigt nostalgisk de senaste dagarna. Är lite över 30 och tittar tillbaka på mitt liv. Ända tillbaka till dagis. Men speciellt tonåren och framåt. Minns exempelvis högstadiet, när man spelade fotboll på rasten, när jag knullade en storbystad klasskamrat. När jag cyklade till sjön med min bror och vi simmade. När jag åkte trimmad cross och bröt mot lagen. När jag ryckte in på värnplikt som jägarsoldat i Arvidsjaur. En väldigt speciell snubbe som jag träffade och vi var med varandra (ultrakonservativ snubbe med extremt traditionella värderingar och könsroller). När jag tog bågen. När vi åt fältransoner.

Vill inte vara för specifik eftersom jag inte vill outa mig men dessa är bara några av jättemånga minnen som dyker upp i huvudet och får mig att längta tillbaka som fan.

Vad gör man? Jag lever att jävligt bra liv just nu. Det är inte det. Utan jag bara blir väldigt nostalgisk.

Jag kan ju inte gå tillbaka i tiden, så vad gör man?


Ursäkta? Hade du sex med snubben i lumpen? Kan det kanske vara så att det är just det du saknar? Närheten till en man?
Citera
2024-04-01, 14:55
  #35
Medlem
Du kanske bara har blivit vuxen och känner ett visst vemod över ungdomens sorgfria dagar?😏
Och kanske en rädsla att framtiden inte kan erbjuda nåt som ens kan jämföras med denna glimtar av eufori du kände då?

Långhelger tenderar att väcka bitterljuva minnen, iaf för mig.

Men var lugn, du verkar vara en vettig person och kan säkert skapa en framtid där du kan känna en ny sorts lycka, kanske mer äkta och förankrad i dig själv, just pga dessa minnen du har i bagaget?
Citera
2024-04-01, 15:12
  #36
Medlem
Gosifs avatar
Jag brukar spela tv-spel/datorspel som fanns när jag gick i skolan.. För mig var fram till 2009 peak. Sen gick det utför!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in