Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-01, 06:04
  #1
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag vill gärna förstå mig själv som människa men också förstå hur andra människor tänker för att eventuellt kunna förstå vad är (närmast) normalt. Det kanske inte finns något som är normalt egentligen då människan är en komplex varelse.

För ett tag sedan skrev jag en liknande tråd i Psykologi om hur jag (inte) kände (någonting) kring koranbränningen trots att jag är muslim men moderatorn slängde den. Denna gång tänker jag skriva lite snabbt om hur jag känner om Palestina.

Jag känner faktiskt ingenting att det dör människor. Jag tänker att det dör säkert lika många muslimska människor på andra sätt ändå varje dag så just att de dör pga israelisk aggression gör inte det så unikt. Jag lider inte med människorna mao. Dessutom vet jag att israelerna kommer att betala ett högt pris, om inte här så är det i nästa liv. Den tanken gör mig sååå lugn faktiskt.

Samtidigt är jag inte ett dugg förvånad att väst stöttar Israel och så. Jag har för väldigt länge sedan förstått väst och dess påhittade lögner om demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde. Detta kan vara en aning komplicerat och allt är inte svart eller vitt men i det stora hela är det rena lögner det handlar om.

Det som gör mig lite förbannad är dock att när för många år sedan försökte varna araber om västs korrupta natur fick jag starkt motstånd då man såg upp till väst (om än inte alla gjorde det). Den känslan vet jag inte vad den heter men den känner jag varje gång jag har haft rätt om någonting länge och sen tillslut börja folk förstå det.

Sist men inte minst, i mitt försök att förstå mig själv som människa och människan i stort finns det en tredje grupp jag tänker på och det är vänstern. För mig är det rent av galet att vänstern tänker så som de gör om de flesta frågorna men samtidigt låtsas vara pro människor och så. Alltså att de tänker som de gör kring kön, abort, hbtq osv och sen låtsas bry sig om Palestina. För mig är det där obegripligt och nästan galet. Jag har väldigt svårt att tro att deras känslor är äkta. På något konstigt sätt känner jag att jag ligger närmare de (vita) konservativa även om jag vet att dessa innerst inne hatar mig (det jag står för) minst lika mycket som vänstern och säkerligen mycket mer. Det finns en tråd om nationalisternas syn på islam som jag upptäckte först igår som jag ska läsa lite i och försöka förstå mer om detta.

Hur är mina tankar kring människor? Jag vill inte höra några åsikter om hur mycket du hatar muslimer för jag kommer ändå inte bry mig. Det här är diskussion i socialantropologi som kräver att man är bildad och intelligent för att kunna förstå texten.
__________________
Senast redigerad av TheSamePerson 2024-04-01 kl. 06:15.
Citera
2024-04-01, 06:16
  #2
Avstängd
Full-Retards avatar
Människor bryr sig inte om så mycket så länge de själva inte blir drabbade.
Sen är ju vänsterns grej att säga ”bra saker” så deras anhängare kan fylla sin urholkade självkänsla med något i alla fall.
Citera
2024-04-01, 07:11
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag vill gärna förstå mig själv som människa men också förstå hur andra människor tänker för att eventuellt kunna förstå vad är (närmast) normalt. Det kanske inte finns något som är normalt egentligen då människan är en komplex varelse.

För ett tag sedan skrev jag en liknande tråd i Psykologi om hur jag (inte) kände (någonting) kring koranbränningen trots att jag är muslim men moderatorn slängde den. Denna gång tänker jag skriva lite snabbt om hur jag känner om Palestina.

Jag känner faktiskt ingenting att det dör människor. Jag tänker att det dör säkert lika många muslimska människor på andra sätt ändå varje dag så just att de dör pga israelisk aggression gör inte det så unikt. Jag lider inte med människorna mao. Dessutom vet jag att israelerna kommer att betala ett högt pris, om inte här så är det i nästa liv. Den tanken gör mig sååå lugn faktiskt.

Samtidigt är jag inte ett dugg förvånad att väst stöttar Israel och så. Jag har för väldigt länge sedan förstått väst och dess påhittade lögner om demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde. Detta kan vara en aning komplicerat och allt är inte svart eller vitt men i det stora hela är det rena lögner det handlar om.

Det som gör mig lite förbannad är dock att när för många år sedan försökte varna araber om västs korrupta natur fick jag starkt motstånd då man såg upp till väst (om än inte alla gjorde det). Den känslan vet jag inte vad den heter men den känner jag varje gång jag har haft rätt om någonting länge och sen tillslut börja folk förstå det.

Sist men inte minst, i mitt försök att förstå mig själv som människa och människan i stort finns det en tredje grupp jag tänker på och det är vänstern. För mig är det rent av galet att vänstern tänker så som de gör om de flesta frågorna men samtidigt låtsas vara pro människor och så. Alltså att de tänker som de gör kring kön, abort, hbtq osv och sen låtsas bry sig om Palestina. För mig är det där obegripligt och nästan galet. Jag har väldigt svårt att tro att deras känslor är äkta. På något konstigt sätt känner jag att jag ligger närmare de (vita) konservativa även om jag vet att dessa innerst inne hatar mig (det jag står för) minst lika mycket som vänstern och säkerligen mycket mer. Det finns en tråd om nationalisternas syn på islam som jag upptäckte först igår som jag ska läsa lite i och försöka förstå mer om detta.

Hur är mina tankar kring människor? Jag vill inte höra några åsikter om hur mycket du hatar muslimer för jag kommer ändå inte bry mig. Det här är diskussion i socialantropologi som kräver att man är bildad och intelligent för att kunna förstå texten.

Jag e svensk och förstår att vänster människor är sjuka varelser, dom saknar allt vad logiskt tänkande är.
Dom vill en massa saker och det är alltid någon annan som ska fixa så deras vanföreställningar går i uppfyllelse,
utan någon eftertanke om det är genomförbart.

Sen när det gäller religiösa människor! så är dom det av 99 % sannolikhet för att dom är uppfostrade ifrån barnsben till att just bli religiösa och tro på något specifikt!
Vad det nu må vara.

Med andra ord inget fritt val som du själv bestämt, utan något du blivit lärd att tro tycka och leva efter.

Precis som dom som lever sekulärt,
som dom flesta svenskar gör,
dom är uppväxta och uppfustrade till att tänka självständigt, fatta sina egna beslut
inte att lyssna på någon präst eller imamer, som påstår obekräftade saker som bryter mot allt vad moral och etik är.

Man lever som man blir upplärd, med andra ord man formas av sin omgivning!
efter som man föds som ett tomt blad.

Sen skriver du att västvärlden är kurupt ?
Får du gärna vidareutveckla,
håller med dig i sak, men jag menar att hela världen är kurupt mer eller mindre. Även där du kommer ifrån.

Jag vet inte varför det är så fel med att bemöta andra som man själv vill bli bemöt?
Jag förmodar att dom flesta människor tycker om att bli trevligt bemöt!
Vill man bli illa behandlad? Jag vill påstå att ingen vill det.

Så varför väst tar Israels sida beror på att israel blev angripna först, rent logiskt tänkande.

Att sen kritisera Israel för att dom försvara sig e bara sjukt resonerat.
Det är en konsekvenser av vad hamas starta.
Inte konstigt alls,
Vill man inte åka på spö så mucka inte gräl!
__________________
Senast redigerad av wolfpuff 2024-04-01 kl. 07:13.
Citera
2024-04-01, 07:32
  #4
Avstängd
Ollontjusares avatar
Som europeisk medborgare är det ganska enkelt att räkna upp anledningar till att hata och vara emot Muslimer, det kastas kvinnor från balkonger i Sverige som förtrycks med burka och slöja kryddat med ”heder”.

Vi har hotats, mördats på Drottninggatan och under fotbollsmatchen i Belgien för att vi är svenskar, tacken för att släppt in invällare under decennier är alltså att vi blir skjutna och överkörda.

En jude har aldrig hotat mig eller hotat Sverige vad jag vet.

Därför är ”valet” lika enkelt för mig som när jag väljer mellan Ukraina och Ryssland, precis som att Ryssland är en fiende så är Islam och muslimer det också.

Men ska jag vara ärlig så skiter jag i vad som händer där nere, jag bryr mig egentligen inte, men att tro att man ska kunna utföra terrordåd och möda civila 7:e oktober utan att bli totalt rövknullande av Israel är för mig definitionen av idioti, sen skiter världens rikaste länder som råkar vara grannar och fulla av muslimer helt och hållet i att stötta och hjälpa Palestina?

Ni hatar till och med varandra och har inget problem att bygga en fotbollsarena framför att hjälpa muslimer i nöd?

En jävla soppa jag kan vara utan
Citera
2024-04-01, 07:49
  #5
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Precis som dom som lever sekulärt,
som dom flesta svenskar gör,
dom är uppväxta och uppfustrade till att tänka självständigt, fatta sina egna beslut
inte att lyssna på någon präst eller imamer, som påstår obekräftade saker som bryter mot allt vad moral och etik är.

Det där är ju inte sant utan bara något du tror. I Sverige och väst lär man verkligen inte ut att barn ska tänka själva. I väst lärs en linje ut och om du går utanför den så får du verkliga problem i livet.

Helt befängt påstående av dig att man i Sverige skulle lära ut och uppfostra befolkningen i att tänka själva och självständigt. Det var nog det dummaste jag läst på länge.

Du är också indoktrinerad in i religion precis som muslimer är. Bara det att din religion (med dig syftar jag på vårat samhälle överlag) är något annat. Socialdemokratisk, feministisk religion/ideologi.

Citat:
Man lever som man blir upplärd, med andra ord man formas av sin omgivning!
efter som man föds som ett tomt blad.

Så är det såklart. Något annat vore ju väldigt märkligt.

Citat:
Sen skriver du att västvärlden är kurupt ?
Får du gärna vidareutveckla,
håller med dig i sak, men jag menar att hela världen är kurupt mer eller mindre. Även där du kommer ifrån.


Korruption är mer subtil i västvärlden och existerar samtidigt som makthavare och etablisemang så gärna skryter om hur duktiga, demokratiska och hederliga de är.

Citat:
Så varför väst tar Israels sida beror på att israel blev angripna först, rent logiskt tänkande.

Att sen kritisera Israel för att dom försvara sig e bara sjukt resonerat.
Det är en konsekvenser av vad hamas starta.
Inte konstigt alls,
Vill man inte åka på spö så mucka inte gräl!

Nu tar jag varken ställning för eller emot något här. Precis som TS så känner jag lite likadant. Det här ligger så långt borta och berör inte oss i våra vardagliga liv och det dör människor i konflikter även på andra håll än i Gaza. Självklart vore det bra om kriget upphörde dock så att folk bara fick leva sina liv ifred.

Det här med att försvara sig dock kan ju kanske ha gått lite för långt.

Om det finns en gängkriminell i en av Stockholms orter som har gett sig på någons familj. Då är det kanske inte längre att försvara sig om man spränger sönder hela orten och dödar alla som bor där eftersom att förutom den där gängkriminella så har han ju även några andra vänner i gänget som man vill åt.
Citera
2024-04-01, 08:09
  #6
Medlem
meatrods avatar
Fucking muslimer, glasa hela öknen!
Citera
2024-04-01, 08:24
  #7
Medlem
De flesta har blandade känslor kring Israel och Palestina. Med tanke på vad Hamas gjort och deras,folkliga stöd så är jag betydligt mindre kritisk nu än tidigare.

Ts däremot verkar vara en helt vanlig västhatande islamist eller en trollande "höger"-tomte
Citera
2024-04-01, 08:41
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det där är ju inte sant utan bara något du tror. I Sverige och väst lär man verkligen inte ut att barn ska tänka själva. I väst lärs en linje ut och om du går utanför den så får du verkliga problem i livet.

Helt befängt påstående av dig att man i Sverige skulle lära ut och uppfostra befolkningen i att tänka själva och självständigt. Det var nog det dummaste jag läst på länge.

Du är också indoktrinerad in i religion precis som muslimer är. Bara det att din religion (med dig syftar jag på vårat samhälle överlag) är något annat. Socialdemokratisk, feministisk religion/ideologi.



Så är det såklart. Något annat vore ju väldigt märkligt.



Korruption är mer subtil i västvärlden och existerar samtidigt som makthavare och etablisemang så gärna skryter om hur duktiga, demokratiska och hederliga de är.



Nu tar jag varken ställning för eller emot något här. Precis som TS så känner jag lite likadant. Det här ligger så långt borta och berör inte oss i våra vardagliga liv och det dör människor i konflikter även på andra håll än i Gaza. Självklart vore det bra om kriget upphörde dock så att folk bara fick leva sina liv ifred.

Det här med att försvara sig dock kan ju kanske ha gått lite för långt.

Om det finns en gängkriminell i en av Stockholms orter som har gett sig på någons familj. Då är det kanske inte längre att försvara sig om man spränger sönder hela orten och dödar alla som bor där eftersom att förutom den där gängkriminella så har han ju även några andra vänner i gänget som man vill åt.

Du håller inte med om att vi e fria att välja våra val i livet ?
Och vad skulle det vara för problem som man får i livet om man inte följer den linjen?

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det där med ett tomt blad går lite i hand i hand,

Vi är inte fostrade i kollektift till att hata andra människor för något våra förfäder drabbades av för över 1000 år sedan,

Vi är mer fostrade med egenskapen att vända blad och gå vidare i livet.

Vi e inte fostrade att Sverige ska erövra världen och det är våran sekuläritet som ska gälla i den samma.

Vi e fostrade att vi kan och får göra vilka val vi vill om vi kan,

Vi får klä oss som vi vill! Kvinnor som män,

Vi får jobba med vad vi vill om vi klarar av jobbet,

Vi e fostrade att INTE slåss, bråka, stjäla, mörda, våldta, elda upp andra egendom, osv!
Även om det förekommer, så är det inte någon norm vi följer.

Så ja till viss del har du rätt att vi på så sätt är indoktrinerade till att bete oss siliviserat gentemot våra medmänniskor!

Vilket inte borde vara ett problem,
om dom flesta praktiserade den metoden!

Sen det där med att försvara sig, att det har gått lite långt!
Israelerna har väl tröttnat på att bli angripna i tid o otid.
Sen tycker jag att allt våld är skit från början till slut.
Våld är den primitives vapen att ta till när orden tryter.

Och vi är fostrade att på individ nivå få tänka fritt och att vi får uttrycka oss i både tal och skrift så länge det inte förtalar någon annan på ett klandervärt sätt!

Vilket så klart förekommer ändå!
Även svenskar har brister och vi kan erkänna det oftast,
Ja jag kan erkänna! Kanske inte andra ?
Citera
2024-04-01, 08:45
  #9
Medlem
Sam.Boyds avatar
För de som vill fördjupa sig i hur en svensk Muslim og en svensk Jude resonerar om den pågående konflikten mellan staten Israel o Hamas, rekomenderar jag att lyssna på: https://youtu.be/3-yri8vmO-E?si=iVvW-v2L8i8FI_kC

En lång o plågsam lyssning. Men ack så lärorik.
Citera
2024-04-01, 09:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag vill gärna förstå mig själv som människa men också förstå hur andra människor tänker för att eventuellt kunna förstå vad är (närmast) normalt. Det kanske inte finns något som är normalt egentligen då människan är en komplex varelse.

För ett tag sedan skrev jag en liknande tråd i Psykologi om hur jag (inte) kände (någonting) kring koranbränningen trots att jag är muslim men moderatorn slängde den. Denna gång tänker jag skriva lite snabbt om hur jag känner om Palestina.

Jag känner faktiskt ingenting att det dör människor. Jag tänker att det dör säkert lika många muslimska människor på andra sätt ändå varje dag så just att de dör pga israelisk aggression gör inte det så unikt. Jag lider inte med människorna mao. Dessutom vet jag att israelerna kommer att betala ett högt pris, om inte här så är det i nästa liv. Den tanken gör mig sååå lugn faktiskt.

Samtidigt är jag inte ett dugg förvånad att väst stöttar Israel och så. Jag har för väldigt länge sedan förstått väst och dess påhittade lögner om demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde. Detta kan vara en aning komplicerat och allt är inte svart eller vitt men i det stora hela är det rena lögner det handlar om.

Det som gör mig lite förbannad är dock att när för många år sedan försökte varna araber om västs korrupta natur fick jag starkt motstånd då man såg upp till väst (om än inte alla gjorde det). Den känslan vet jag inte vad den heter men den känner jag varje gång jag har haft rätt om någonting länge och sen tillslut börja folk förstå det.

Sist men inte minst, i mitt försök att förstå mig själv som människa och människan i stort finns det en tredje grupp jag tänker på och det är vänstern. För mig är det rent av galet att vänstern tänker så som de gör om de flesta frågorna men samtidigt låtsas vara pro människor och så. Alltså att de tänker som de gör kring kön, abort, hbtq osv och sen låtsas bry sig om Palestina. För mig är det där obegripligt och nästan galet. Jag har väldigt svårt att tro att deras känslor är äkta. På något konstigt sätt känner jag att jag ligger närmare de (vita) konservativa även om jag vet att dessa innerst inne hatar mig (det jag står för) minst lika mycket som vänstern och säkerligen mycket mer. Det finns en tråd om nationalisternas syn på islam som jag upptäckte först igår som jag ska läsa lite i och försöka förstå mer om detta.

Hur är mina tankar kring människor? Jag vill inte höra några åsikter om hur mycket du hatar muslimer för jag kommer ändå inte bry mig. Det här är diskussion i socialantropologi som kräver att man är bildad och intelligent för att kunna förstå texten.

De är väl inte så konstigt, muslimer bryr sig sällan om andra muslimer och religionen är ju gediget omoralisk. Muhammed tvångsgifte en 6-åring och våldtog henne när hon var 9 år. Man behöver inte veta mer.

Du hör inte hemma i väst. Ni muslimer kommer aldrig höra hemma i väst och aldrig bli accepterade av andra. Flytta.
Citera
2024-04-01, 09:18
  #11
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag vill gärna förstå mig själv som människa men också förstå hur andra människor tänker för att eventuellt kunna förstå vad är (närmast) normalt. Det kanske inte finns något som är normalt egentligen då människan är en komplex varelse.

För ett tag sedan skrev jag en liknande tråd i Psykologi om hur jag (inte) kände (någonting) kring koranbränningen trots att jag är muslim men moderatorn slängde den. Denna gång tänker jag skriva lite snabbt om hur jag känner om Palestina.

Jag känner faktiskt ingenting att det dör människor. Jag tänker att det dör säkert lika många muslimska människor på andra sätt ändå varje dag så just att de dör pga israelisk aggression gör inte det så unikt. Jag lider inte med människorna mao. Dessutom vet jag att israelerna kommer att betala ett högt pris, om inte här så är det i nästa liv. Den tanken gör mig sååå lugn faktiskt.

Samtidigt är jag inte ett dugg förvånad att väst stöttar Israel och så. Jag har för väldigt länge sedan förstått väst och dess påhittade lögner om demokrati, mänskliga rättigheter och allas lika värde. Detta kan vara en aning komplicerat och allt är inte svart eller vitt men i det stora hela är det rena lögner det handlar om.

Det som gör mig lite förbannad är dock att när för många år sedan försökte varna araber om västs korrupta natur fick jag starkt motstånd då man såg upp till väst (om än inte alla gjorde det). Den känslan vet jag inte vad den heter men den känner jag varje gång jag har haft rätt om någonting länge och sen tillslut börja folk förstå det.

Sist men inte minst, i mitt försök att förstå mig själv som människa och människan i stort finns det en tredje grupp jag tänker på och det är vänstern. För mig är det rent av galet att vänstern tänker så som de gör om de flesta frågorna men samtidigt låtsas vara pro människor och så. Alltså att de tänker som de gör kring kön, abort, hbtq osv och sen låtsas bry sig om Palestina. För mig är det där obegripligt och nästan galet. Jag har väldigt svårt att tro att deras känslor är äkta. På något konstigt sätt känner jag att jag ligger närmare de (vita) konservativa även om jag vet att dessa innerst inne hatar mig (det jag står för) minst lika mycket som vänstern och säkerligen mycket mer. Det finns en tråd om nationalisternas syn på islam som jag upptäckte först igår som jag ska läsa lite i och försöka förstå mer om detta.

Hur är mina tankar kring människor? Jag vill inte höra några åsikter om hur mycket du hatar muslimer för jag kommer ändå inte bry mig. Det här är diskussion i socialantropologi som kräver att man är bildad och intelligent för att kunna förstå texten.

Dina tankar om vänstern och dess hbtq, abort, kön är väldigt dåligt beskriven. Du skriver knappt alls om det, men bara att det är moraliskt förfall och inte ärliga känslor.

Jag kan beskriva mina tankar om det där i stället.

Alla människor är helt uppenbarligen inte lika mycket värda. Det finns gott om riktiga rövhål där ute. De ska bekämpas, man ska ges en andra chans, men inte inte ges en tredje och fjärde chans. Eller 71a chans som är hur det är i Sverige idag.

Jag skiter också fullständigt i om koranen eldas eller inte. Jag tycker att det ska vara så också, och alla som har någonting alls innanför pannbenet kommer inte bry sig ett jävla skit om det eldas någon bok eller inte.

De som upprörs över sådant eldande är däremot farliga människor. Genom att stå där och skrika sig hesa visar de tydligt för alla att de är islamister som vill ha och i många fall aktivt förespråkar sin muslimska form av diktatur. De har heller inte alls förstått att i Sverige så råder det Svenska lagar, och det är inte ett islamskt land.

Vad gäller abort och bögars och flators rättigheter så kan de väl få hålla på. Det är helt okej att göra abort, och så ska det fortsättningsvis vara. Det är okej att bögarna bögar sig. De har sina rättigheter att göra vad de vill med sina kroppar, och vanliga människor som kan få barn genom samlag ska sedan få lov att göra abort. Syftet med aborten är att det inte ska bli en massa sliriga ungar som hamnar utanför, föds till idiotiska föräldrar, att föräldrar slipper ha downies eller gravt handikappadr barn i onödan.

Men jag hatar hbtq och pride är de försöker tvinga igenom sina utökade rättigheter att påverka majoritetssamhällets språkbruk, våra stadgar, eller så. Det är inte normalt att vara transexuell eller gay, så därför ska det heller inte normaliseras.

Det är okej att vara onormal, men att tvinga på det o-normala på majoritetssamhället är inte okej.

Muslimerna flyttade hit för att Sverige är ett tillåtande och rikt land. Det är rikt och tillåtande för att det INTE är en religös diktatur, som det är i era hemländer. Om muslimerna får som de vill kommer Sverige att bli samma skithål som era hemländer är. Men det fattar inte ni. Ni vill göra om samma misstag igen, för ni fattar inte att det är er religion det är som är grunden till varför ni ville lämna och flytta till ett fritt och tillåtande land från första början.

Jag håller med dig om att vänstern är mentalsjuk och falsk. De är godhetsknarkare, som vill känna att de kämpar för goda saker, men sällan tänker igenom sina åsikter. Världen är mer komplex än vad dessa människor tror, och deras vilja till godhet tar ofta formen av att inskränka det allmännas rättigheter. Det blir ett godhetsknarkandes tyrrani, när man tvingar på försök till assimiliering, transrättigheter, religion på den stora massan. Ofta är vänstern rika människor, som tappat sina ursprungliga värderingar, eller bara har väldigt vaga föreställningar om någon sorts "klasskamp" som de inte ens är en del av. De lägger vad som helst i sitt påskägg till klasskamp idag, allt möjligt krimskrams förutom just arbetarnas bästa.
__________________
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-04-01 kl. 09:55.
Citera
2024-04-01, 09:24
  #12
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Jag vill gärna förstå mig själv som människa men också förstå hur andra människor tänker för att eventuellt kunna förstå vad är (närmast) normalt. Det kanske inte finns något som är normalt egentligen då människan är en komplex varelse.

För ett tag sedan skrev jag en liknande tråd i Psykologi om hur jag (inte) kände (någonting) kring koranbränningen trots att jag är muslim men moderatorn slängde den. Denna gång tänker jag skriva lite snabbt om hur jag känner om Palestina.

Jag känner faktiskt ingenting att det dör människor. Jag tänker att det dör säkert lika många muslimska människor på andra sätt ändå varje dag så just att de dör pga israelisk aggression gör inte det så unikt. Jag lider inte med människorna mao. Dessutom vet jag att israelerna kommer att betala ett högt pris, om inte här så är det i nästa liv. Den tanken gör mig sååå lugn faktiskt.


Det är ju en styrka i sig att inte känna sig direkt berörd av Gaza-konflikten eller koranbränningar,trots dina rötter. Det är någonting fler borde demonstrera öppet. Det krävs självinsikt och mod att tänka rationellt. Förstå bådas sidor i grunden fast inte ta parti och delta i den infekterade överdramatiseringen.
Man accepterar det som händer utan att bli komplett likgiltig. Det är styrka och ett sätt att ge andra styrka,speciellt de som är fullständigt konsumerade av sitt eget katastroftänkande som antingen utlöser hat och hämndkänslor eller bli uppgiven och deprimerat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback