• 1
  • 2
2024-04-03, 09:38
Medlem
Nu när EU gjorde sina korrigeringar gällande drivmedel så fick biogasen inte vara mer än 5 % bilgare än bensin. Detta pga att det inte får vara en ojämn konkurrens eller något åt det hållet. Men att göra på det viset visar bara att EU inte gör något för klimatet eller miljön utan bara för pengar (som så mycket annat i samhället). Är det inte dags att kliva ur denna lekstuga?
Citera
2024-04-03, 10:02
Medlem
Rebiselles avatar
Korruption, svågerpolitik å tystnadskultur.

Har aldrig handlat om civilas väl å ve. Det enda dom tänker på är dom själva. Follow the money.. med det sagt.. Tror du att det blir lätt att kliva ur denna lekstuga å att dom kommer göra det självmant..

Det som skulle hjälpa är väl ett ww3 för att krossa systemet som är nu.
Citera
2024-04-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thermoskydd
Nu när EU gjorde sina korrigeringar gällande drivmedel så fick biogasen inte vara mer än 5 % bilgare än bensin. Detta pga att det inte får vara en ojämn konkurrens eller något åt det hållet. Men att göra på det viset visar bara att EU inte gör något för klimatet eller miljön utan bara för pengar (som så mycket annat i samhället). Är det inte dags att kliva ur denna lekstuga?

Har du någon källa på det?
Citera
2024-04-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
Har du någon källa på det?
på vad? biogasen eller. Har du inte följt med i media?
Citera
2024-04-03, 14:57
Medlem
Citat:
på vad? biogasen eller. Har du inte följt med i media?
På att biogas endast får vara 5% billigare än bensin.

Följer nog med mycket, men det har jag missat
Citera
2024-04-04, 07:22
Medlem
Citat:
På att biogas endast får vara 5% billigare än bensin.

Följer nog med mycket, men det har jag missat

innan årskiftert var biogasen 20 % billigare , och nu när bensinen går upp så följer biogasen med uppåt. Det kommer påsikt att bli lika dyrt som bensin och klimat/miljö vänliga bränslen kommer inte att vara prio 1 längre
Citera
2024-04-04, 07:27
Medlem
Citat:
innan årskiftert var biogasen 20 % billigare , och nu när bensinen går upp så följer biogasen med uppåt. Det kommer påsikt att bli lika dyrt som bensin och klimat/miljö vänliga bränslen kommer inte att vara prio 1 längre

Fortfarande ingen källa tilll ditt första påstående.
Här där jag bor så kostar Biogas likadant nu som ifjol 0% skillnad.
Citera
2024-04-04, 09:53
Medlem
Citat:
Fortfarande ingen källa tilll ditt första påstående.
Här där jag bor så kostar Biogas likadant nu som ifjol 0% skillnad.

iom att duinte är läskunig och inte följer med i diss så finns det ingen orsak till att forsätta med dig
Citera
2024-04-04, 09:56
Medlem
Citat:
iom att duinte är läskunig och inte följer med i diss så finns det ingen orsak till att forsätta med dig
Här har du, forsätter inte att vara pappa till dig mer
Den svenska skattebefrielsen för biogas och biogasol är ogiltig efter en dom i EU-tribunalen. Biogas och biogasol beskattas nu som naturgas respektive gasol. Kommissionen har nu, den 30 januari 2024, beslutat att inleda en fördjupad granskning av ärendet.28 feb. 2024

Skattebefrielsen för biogas och biogasol - Landwärmedomen
Energigas Sverige
Citera
2024-04-04, 10:45
Medlem
Citat:

Citat:
Här har du, forsätter inte att vara pappa till dig mer
Den svenska skattebefrielsen för biogas och biogasol är ogiltig efter en dom i EU-tribunalen. Biogas och biogasol beskattas nu som naturgas respektive gasol. Kommissionen har nu, den 30 januari 2024, beslutat att inleda en fördjupad granskning av ärendet.28 feb. 2024

Skattebefrielsen för biogas och biogasol - Landwärmedomen
Energigas Sverige

Men det har ju inget med ditt första påstående att göra.. Sen om Sverige Biogasföretag inte vill konkurera är upp till dem..

Du kan sluta vara spydig, kan hända att du tror brösthåret och kuken växer för det, men den blir inte större för det.

Sen att jag tycker att Eu tribunalen tänker fel är en annan sak, men det har inget att göra mitt ditt påstående om 5% fortfarande
Citera
2024-04-04, 14:06
Medlem
Citat:
Men det har ju inget med ditt första påstående att göra.. Sen om Sverige Biogasföretag inte vill konkurera är upp till dem..

Du kan sluta vara spydig, kan hända att du tror brösthåret och kuken växer för det, men den blir inte större för det.

Sen att jag tycker att Eu tribunalen tänker fel är en annan sak, men det har inget att göra mitt ditt påstående om 5% fortfarande

tog run 1 sek att få¨svar på din idotiska fråga/uttalande. googla själv nästa ggr.
På pumpen eller mackens skyltning ser det ut som att gas är dyrare än bensin eller diesel, men det är tvärtom billigare - ofta runt 1-2 kr lägre, eller mer, än motsvarande bensinpris. Förklaringen till siffran är att gas säljs i kilo och att ett kilo gas motsvarar 1,5 liter bensin.
Citera
2024-04-04, 15:32
Medlem
Citat:
tog run 1 sek att få¨svar på din idotiska fråga/uttalande. googla själv nästa ggr.
På pumpen eller mackens skyltning ser det ut som att gas är dyrare än bensin eller diesel, men det är tvärtom billigare - ofta runt 1-2 kr lägre, eller mer, än motsvarande bensinpris. Förklaringen till siffran är att gas säljs i kilo och att ett kilo gas motsvarar 1,5 liter bensin.

Vad har det mitt svar att göra? Lite mer än inget.

Vet mycket väl att biogas tankas i kg och bensin i liter.
Kör själv en gasbil.
Och gasen är ungefär 3kr billigare för 1 kg än vad en 1 liter benson kostar

Edit: jävlar vad gasen är dyr i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in