Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 12:39
  #1
Medlem
Vad för behandling fick ni?
Citera
2024-04-05, 12:50
  #2
Medlem
Varför har du det? Tar du antipsykotisk medicin?
Citera
2024-04-05, 15:24
  #3
Medlem
Jordan Peterson led ju av det där. Här berättar hans dotter om hur de behandlade tillståndet, bland annat hjälpte kostförändring honom (the lion diet). Hoppas du finner något som hjälper dig.

https://liondiet.com/how-we-cured-tr...dal-akathisia/
Citera
2024-04-05, 17:21
  #4
Medlem
Cakewets avatar
Avsluta behandlingen med medicinen som triggade akatisin. Sen försvinner det med tiden, även om det kan ta rätt lång tid så lär det försvinna så småningom.
Citera
2024-04-06, 02:41
  #5
Medlem
Förstår att du är i en desperat sits med tanke på alla dina trådar, jag skulle om jag var du göra en tråd där du förklarar allt från början och inkluderar tidslinjen på de olika besvär som drabbat dig, tror du kan få betydligt bättre svar så.

Även ta upp vad du testat och resultatet, ett litet positivt resultat kan ha betydelse i din resa framåt.

Ge inte upp, jag tror att du behöver tid för att läka från de skador som uppstått. Och denna stress du genomgår gör det inte lättare, dock förståeligt att du känner den.
Citera
2024-04-06, 10:13
  #6
Medlem
fellowvessels avatar
Citat:
Akatisi är en rörelsestörning som kännetecknas av en stark känsla av rastlöshet, obehag, ångest, och oförmåga att sitta stilla.

Diagnosen kopplas framför allt till biverkningar från antipsykotiska läkemedel.

Drabbade kan skruva på sig, trampa fram och tillbaka och ha svårt att hålla ben och fötter stilla.[1] Symtom inkluderar smärta, nervositet, oro, sömnlöshet och panikkänslor. Akatisi kan i allvarliga fall kopplas till aggression, våld och självmord.[2][3][4]

Wow, psyk "medicin" låter ju som en jätte bra grej man bör ge till folk. Och Akattassi är bara 1 i mängden av vad man kan få.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback