Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-05, 21:36
  #1
Medlem
Jag ska omplacera en hund men jag börjar ärligt dra åt mig öronen.

1 folk ska ha gratis
2 folk vill ha levererat
3 folk vill ha med mat
4 folk vill ha med utrustning

Hunden var inte gratis då jag köpte den och den är frisk tränad och rumsren och väluppfostrad försäkrad och aldrig utnyttjad försäkring vaccinerad efter alla konstens regler

Jag är intresserad av utställning och avel men hunden kommer inte passa till detta så därför kommer jag placera om den

Alltså sälja vidare

Vad anser du att en hund som omplaceras skall betinga för pris och varför vill inte folk betala???
Citera
2024-04-05, 21:43
  #2
Medlem
Så du ska omplacera hunden, därför att du inte kan tjäna pengar på den? Och du förmodligen säljer den på Blocket till okända människor??? Om du får tag på en riktigt bra köpare i ett kärleksfullt hem, så kan du ge bort hunden. Allting handlar inte om pengar som det verkar göra för dig. Stackars hund!
Citera
2024-04-05, 21:55
  #3
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag ska omplacera en hund men jag börjar ärligt dra åt mig öronen.

1 folk ska ha gratis
2 folk vill ha levererat
3 folk vill ha med mat
4 folk vill ha med utrustning

Hunden var inte gratis då jag köpte den och den är frisk tränad och rumsren och väluppfostrad försäkrad och aldrig utnyttjad försäkring vaccinerad efter alla konstens regler

Jag är intresserad av utställning och avel men hunden kommer inte passa till detta så därför kommer jag placera om den

Alltså sälja vidare

Vad anser du att en hund som omplaceras skall betinga för pris och varför vill inte folk betala???
Du verkar helt lost?
Att du fick köpa hunden från början verkar vara ett stort misstag om du köpt den från en seriös säljare?
Tråkigt att det finns hunägare som du!
Hoppas din hund får ett bättre liv..
Citera
2024-04-05, 21:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Vad anser du att en hund som omplaceras skall betinga för pris och varför vill inte folk betala???

Ska man gissa priser, åh jag älskar att gissa, så man vet inte ålder, ras, kön, eller så mycket mer.Hmmmm

Tja kan den sitta fint i knät och bli klappad utan att bitas, gissar jag den är värd 4000:-
Citera
2024-04-05, 22:01
  #5
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Omplaceraingshund =problem hund eller problem familj dvs priset går mot noll...

Men vist är en kombination av låg betalningsvillkor för potentiella problem och önskan om blocketfynd.
Citera
2024-04-05, 22:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Vad anser du att en hund som omplaceras skall betinga för pris och varför vill inte folk betala???
Jag vill veta svaret, vilket pris satte du ut den för ?. Gissade jag närmast ?
Citera
2024-04-05, 22:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du verkar helt lost?
Att du fick köpa hunden från början verkar vara ett stort misstag om du köpt den från en seriös säljare?
Tråkigt att det finns hunägare som du!
Hoppas din hund får ett bättre liv..

Ja då är alla hunduppfödare i hela världen helt lost
Citera
2024-04-05, 22:23
  #8
Medlem
supremanics avatar
"Omplacera" tolkas utav många som bortskänkes med mål att se till att djuret kan omhändertas av nån annan.
I ditt fall är hunden en produkt som du ej är nöjd med. Vill du ha pengar för den så får du sätta ut en säljes-annons och inte jamsa runt med några omskrivningar som att du vill omplacera den eller liknande.
Citera
2024-04-05, 22:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Så du ska omplacera hunden, därför att du inte kan tjäna pengar på den? Och du förmodligen säljer den på Blocket till okända människor??? Om du får tag på en riktigt bra köpare i ett kärleksfullt hem, så kan du ge bort hunden. Allting handlar inte om pengar som det verkar göra för dig. Stackars hund!

Hur som helst så kostar hunduppfödning och deltagandet på utställning väldigt mycket pengar
Räknar du också med att få din bil gratis????
Citera
2024-04-05, 22:25
  #10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Ja då är alla hunduppfödare i hela världen helt lost
Hur tänkte du nu?
Citera
2024-04-05, 22:25
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
"Omplacera" tolkas utav många som bortskänkes med mål att se till att djuret kan omhändertas av nån annan.
I ditt fall är hunden en produkt som du ej är nöjd med. Vill du ha pengar för den så får du sätta ut en säljes-annons och inte jamsa runt med några omskrivningar som att du vill omplacera den eller liknande.
Det gör jag inte heller
Men tiggarna kommer alltid
Citera
2024-04-05, 22:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av their
Jag vill veta svaret, vilket pris satte du ut den för ?. Gissade jag närmast ?
Rasen kostar som 8 veckor valp 25 000 kr
Denna är runt året och jag satte ut den till priset 10 000 kr
Egentligen borde den ju betinga mer pris som 1 år hund
Då den är
Rumsren
Frisk
Vaccinerad
Bits inte
Gått på diverse kurser träningar och utställningar

Ja den kan sitta i knät och inte bitas

Den kan springa lös och kommer då man ropar
Den kan sitt ligg stå
Den kan sitta fint

Den ör snäll mot andra djur och människor

Varför ska jag skänka bort den

Hur ska jag veta att den kommer få ett bra liv om man inte ens kan betala
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback