Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-09, 18:30
  #1
Medlem
Var med om en konkurs(AB) slutet på 80 början på 90-talet. Har tyvärr inte kvar några papper & har glömt namnet på bolaget.

Någon som vet hur kan man kan få tag på uppgifter kring detta?
Citera
2024-04-09, 18:42
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Var med om en konkurs(AB) slutet på 80 början på 90-talet. Har tyvärr inte kvar några papper & har glömt namnet på bolaget.

Någon som vet hur kan man kan få tag på uppgifter kring detta?

Allabolag.se så borde du kunna filtrera lite så borde du kunna få ner antalet möjliga företag lite.
Du bör veta stad och hur många anställda kanske eller om du minns ägarens namn eller annat.
Vet ej hur länge information ligger kvar på allabolag men borde finnas där. Jag testade på ett företag som jag vet gick i putten i slutet av 90-talet men hittade inget så kanske går det inte att söka på gamla företag.
Citera
2024-04-09, 19:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Allabolag.se så borde du kunna filtrera lite så borde du kunna få ner antalet möjliga företag lite.
Du bör veta stad och hur många anställda kanske eller om du minns ägarens namn eller annat.
Vet ej hur länge information ligger kvar på allabolag men borde finnas där. Jag testade på ett företag som jag vet gick i putten i slutet av 90-talet men hittade inget så kanske går det inte att söka på gamla företag.


Bolaget var mitt, får inte upp något sökresultat på allabolag.se
Citera
2024-04-09, 19:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Bolaget var mitt, får inte upp något sökresultat på allabolag.se
Kontakta Bolagsverket, borde vara lämpligaste stället. Du har väl organisationsnumret på företaget?
Citera
2024-04-09, 20:25
  #5
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Kontakta Bolagsverket, borde vara lämpligaste stället. Du har väl organisationsnumret på företaget?

Han kommer ju inte ens ihåg vad företaget hette.
Citera
2024-04-09, 23:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Han kommer ju inte ens ihåg vad företaget hette.
Så var det ja, dock mycket märkligt.
Lär väl inte vara meningsfullt att be ts ta kontakt med konkursförvaltaren heller...
__________________
Senast redigerad av Nordiad 2024-04-09 kl. 23:26.
Citera
2024-04-10, 06:51
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSx
Var med om en konkurs(AB) slutet på 80 början på 90-talet. Har tyvärr inte kvar några papper & har glömt namnet på bolaget.

Någon som vet hur kan man kan få tag på uppgifter kring detta?
Du har glömt namnet på dit bolag och jag gissar på att du inte heller känner till orgnumret på ditt konkade bolag.

I sådana fall får du väl kontakta bolagsverket och begära ut handlingar på alla bolag som konkade under 80 och 90-talen, sen är det bara att sätta igång att leta?
Citera
2024-04-10, 06:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Du har glömt namnet på dit bolag och jag gissar på att du inte heller känner till orgnumret på ditt konkade bolag.

I sådana fall får du väl kontakta bolagsverket och begära ut handlingar på alla bolag som konkade under 80 och 90-talen, sen är det bara att sätta igång att leta?
Eller något lättare, bolag där ts ingick i styrelsen.
Citera
2024-04-11, 07:27
  #9
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Eller något lättare, bolag där ts ingick i styrelsen.
Ja det borde ju begränsa urvalet något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback