2025-01-04, 09:07
Medlem
kitschis avatar
Stackars barn, kommer det någonsin att gå bra för dem i livet, man kan bara hoppas och hålla tummarna. Strongt av de äldre tjejerna att rymma och försöka komma loss.
Sen blir jag så trött på vissa skribenter i tråden som ska klanka på socialtjänsten i alla lägen. Det yttersta ansvaret för barnens väl och ve ligger såklart på föräldrarna.
Jag blir också helt mörkrädd när jag tänker på ved denna familj kostat oss skattebetalare i form av resurser. Förutom alla bidrag som betalats ut, hela socialtjänstapparaten som hållits igång med utredningar och sökande av placering för alla dessa barn. Ett LVU är ingen liten behändig åtgärd om nu någon tror det. Samtidigt som föräldrarna aldrig verkar betalat en krona i skatt

Jag brukar försöka att inte ha fördomar om romer, men det här fallet verkar ju helt galet. Skulle vara intressant att höra lite av de aktivister som som propagerar för romernas utsatthet och diskriminering har att säga om det här familjan.
Citera
2025-01-04, 09:32
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Nu är jag inte direkt jätte förtjust i svenska socialtjänsten hur dom kontrollerar familjer som inte lever enligt den perfekta sosse normen.
Men romer tar väl ändå priset, det är tyvärr mycket sexuella övergrepp och incest inom romsk kultur. Och mycket barn misshandel tyvärr.
Så här ska väl barnen omhändertas helt rätt.
Sedan om dom varit ”vanliga” religiösa som velat leva sina liv i fred är en annan sak. Tyvärr är detta en familj som kantats av kriminalitet, våld, och säkert övergrepp. Då ska barnen tas. Men svenska system när barn placeras är inte bättre den.
Kommer säkert gå bra för 3 av dom 11 barnen efter att dom placerats runt halva Sverige över 15-20 gånger till 18 års dagen. Så ser det ut i svensk LVU vård. Mental misshandel eller fysisk? Moment 22 för dessa barn

Vet du hur svårt det är att hitta bra familjehem som kan ta emot trasiga barn? Vet du hur det är att vara familjehem och försöka hjälpa dessa barn? Jag säger verkligen inte att det är bra att barn får flytta runt, men du verkar ha noll förståelse för hur svårt och komplext det är. Största ansvaret ligger ju såklart på dessa barnproducenter till föräldrar, som verkar kunnat leva i en parallellstruktur och ha noll intresse av att deras barn ska få en fungerande tillvaro i samhället.
Citera
2025-01-04, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Vet du hur svårt det är att hitta bra familjehem som kan ta emot trasiga barn? Vet du hur det är att vara familjehem och försöka hjälpa dessa barn? Jag säger verkligen inte att det är bra att barn får flytta runt, men du verkar ha noll förståelse för hur svårt och komplext det är. Största ansvaret ligger ju såklart på dessa barnproducenter till föräldrar, som verkar kunnat leva i en parallellstruktur och ha noll intresse av att deras barn ska få en fungerande tillvaro i samhället.

Men det är ju precis det jag skriver, att barn omplacerar idag i Sverige minst 10-20 gånger . Detta är MINST… Barn med LVU. Just för att det inte finns tillräckligt bra familjehem. Många fall blandar soc missbrukande ungdomar med 11 åriga barn som har problem hemma.
Sedan ska vi inte snacka om övergreppen som förekommer på dessa fosterhem och hvb hem /sishem som barnen tillslut hamnar på . Det är ett misslyckande.
Ja det finns bra familjer men som du skriver, svårt att hitta en bra familj.
Dessa romska barn måste omhändertas inget snack om saken, men nu kommer nästa kapitel i deras liv. Där dom tror att dom ska bli räddade och få normala liv. Tyvärr inte, som jag skrev, 3 av 11 dessa barn kommer det gå bra för efter att dom runt placerats 20 gånger till 18 års dagen. Moment 22.
Tycker ditt resonemang är konstigt om hur svååååårt det är. Stackars dig,, är du offret nu? Ni familjehem? Stackars er.buhuhu.
Men visst kan förstå att det är svårt då ni familjehem inte får tillräckligt med stöd och uppföljning av socialtjänsten. Utan bara lämnas i skiten. Ja det är beklagligt men då ska man inte ställa upp som familjehem om man känner sig svag, kanske var pengarna som lockade trots allt?

Andra moderna europeiska länder har bättre majoritet och uppföljning från staten med familjehem och där fungerar många trasiga barn bra med tiden. Men Sverige har tyvärr en dålig statistik , inte nog med det, allt skriveri och alla historier. Sedan är det JÄTTE SVÅRT att bara bli placerad på hem i utlandet. I Sverige är det många fungerande barn som blir förstörda av systemet som runt placeras och blir utsatta för övergrepp på hemmen. I utlandet är det enbart barn precis som den här romska familjen som barnen blir omhändertagna. Knappt det, ska ta till ännu MER…
Senast redigerad av Jantelovzzz 2025-01-04 kl. 09:57.
Citera
2025-01-04, 11:02
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
Men det är ju precis det jag skriver, att barn omplacerar idag i Sverige minst 10-20 gånger . Detta är MINST… Barn med LVU. Just för att det inte finns tillräckligt bra familjehem. Många fall blandar soc missbrukande ungdomar med 11 åriga barn som har problem hemma.
Sedan ska vi inte snacka om övergreppen som förekommer på dessa fosterhem och hvb hem /sishem som barnen tillslut hamnar på . Det är ett misslyckande.
Ja det finns bra familjer men som du skriver, svårt att hitta en bra familj.
Dessa romska barn måste omhändertas inget snack om saken, men nu kommer nästa kapitel i deras liv. Där dom tror att dom ska bli räddade och få normala liv. Tyvärr inte, som jag skrev, 3 av 11 dessa barn kommer det gå bra för efter att dom runt placerats 20 gånger till 18 års dagen. Moment 22.
Tycker ditt resonemang är konstigt om hur svååååårt det är. Stackars dig,, är du offret nu? Ni familjehem? Stackars er.buhuhu.
Men visst kan förstå att det är svårt då ni familjehem inte får tillräckligt med stöd och uppföljning av socialtjänsten. Utan bara lämnas i skiten. Ja det är beklagligt men då ska man inte ställa upp som familjehem om man känner sig svag, kanske var pengarna som lockade trots allt?

Andra moderna europeiska länder har bättre majoritet och uppföljning från staten med familjehem och där fungerar många trasiga barn bra med tiden. Men Sverige har tyvärr en dålig statistik , inte nog med det, allt skriveri och alla historier. Sedan är det JÄTTE SVÅRT att bara bli placerad på hem i utlandet. I Sverige är det många fungerande barn som blir förstörda av systemet som runt placeras och blir utsatta för övergrepp på hemmen. I utlandet är det enbart barn precis som den här romska familjen som barnen blir omhändertagna. Knappt det, ska ta till ännu MER…

Jag vet inte varför du tror att jag är familjehem, inte heller varifrån du får dina ideer om hur det funkar i Sverige kontra i utlandet. Antar att du utgår ifrån ”allt skriveri och alla historier” som du nämner, Känns inte så tillförlitligt.
Det går faktiskt väldigt bra för många barn i Sverige som kommer bort från sina trasiga hemförhållanden och får en ny chans i familjehem, men detta pratas det inte så mycket om i dina skriverier och historier. Det är ett dilemma för socialtjänsten att dom aldrig kan försvara och förklara sig på grund av sekretess, och så måste det också vara. Men detta är helt andra frågor än ämnet, och jag hoppas verkligen att man lyckats hitta bra placeringar till de aktuella barnen.

Annars kan väl du ställa upp som familjehem, du vet ju både hur allt ska vara plus att det är enkelt och bra betalt, varför tveka?
Citera
2025-01-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Jag vet inte varför du tror att jag är familjehem, inte heller varifrån du får dina ideer om hur det funkar i Sverige kontra i utlandet. Antar att du utgår ifrån ”allt skriveri och alla historier” som du nämner, Känns inte så tillförlitligt.
Det går faktiskt väldigt bra för många barn i Sverige som kommer bort från sina trasiga hemförhållanden och får en ny chans i familjehem, men detta pratas det inte så mycket om i dina skriverier och historier. Det är ett dilemma för socialtjänsten att dom aldrig kan försvara och förklara sig på grund av sekretess, och så måste det också vara. Men detta är helt andra frågor än ämnet, och jag hoppas verkligen att man lyckats hitta bra placeringar till de aktuella barnen.

Annars kan väl du ställa upp som familjehem, du vet ju både hur allt ska vara plus att det är enkelt och bra betalt, varför tveka?

Jag utgår från statistik med dom moderna europeiska länderna.
Sedan finns det jävligt bra socialtjänster men i Sverige handlar det om vilken kommun och vilken bitter Karin som tar emot dessa.
Du uttryckte dig hur jobbigt och svårt det är för dessa familjehem att handskas med trasiga barn. Då utgick jag ifrån att du har erfarenhet.
Sluta säg emot dig själv.
Nu är det så att i Sverige runt placeras både trasiga barn och fullt normala barn under LVU runt 5-20 gånger MINST tills 18 års dagen för att kommunerna har en dålig uppföljning och stöttande för just familjehemmen. Tillslut hamnar dom flesta på instution. Och då är alla trasiga tillslut.
Sverige måste ta lärdom av sina grannländer och andra europeiska länder som lyckats väl.
Men nu handlar detta om dessa romska barn som blivit behandlade som skit och övergrepp i sina hem. Men min poäng var att nu kommer väl nästa helvete för många av dom 11 barnen, inte alla men många av dom i LVU. Tycker det är synd att man tar hit barn till världen som måste utstå denna skit.
Barnlös och glad! Tacka gudarna för det
Citera
2025-01-04, 13:55
Medlem
Epimetheuss avatar
Att upphöra med tvångssteriliseringen av zigenare var det dummaste man kunde göra.
Det bevisas gång på gång på gång på gång…
Citera
2025-01-04, 14:13
Medlem
BorgeHs avatar
Hoppas alla 11 barn blir tvångsomhändertagna. Då får inte zigge-familjen de 32600 kronorna i barnbidrag. Dessutom måste de betala underhåll för alla barnen. Det är mellan 1673 till 2223 kronor per barn beroende på ålder på barnet!

Hehe…..

Zigge-gubben får lägga in ett extra kol i sina Blocket-bedrägerier! Annars blir det en enormt stor skuld till staten för underhåll.

Allvarligt talat, skall dessa parasiter få fortsätta och knulla och producera ungar? De här zigge-asen har väl aldrig arbetat och betalat skatt i hela sitt liv? Men bidrag skall de ha?

Nej, sterilisera dem eller ge dem långtidsverkande p-medel när de kvitterar ut bidragen. Dessa personer skall inte få uppfostra barn. Ser framför mig en påfyllning med 11 anti-sociala och kriminella ziggisar i samhället om barnen får vara kvar i familjen. Tvångsomhänderta alla barn och sätt dem hos bra familjer!
Citera
2025-01-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De har flyttat mellan 17 adresser i 13 olika kommuner sedan 2007 när första barnet föddes så är knappast sannolikt att det hunnit bli särskilt många ärenden gällande skolplikt om familjen bytt kommun så fort första brev med välkommen till skolan dykt upp .
Ny regler ska göra att det inte ska vara möjligt att byta kommun för att tex slippa undan orosanmälningar eller skolplikt

Tyvärr biter inte de nya reglerna på familjen i fråga. De gör sig icke kontaktbara så socialtjänsten måste avsluta LVU - och förvaltningsrätten måste avskriva målen - med motiveringen att man inte vet något om barnens aktuella situation utan utredningarna ligger sex månader bakåt i tiden. Ett antal sådana beslut finns i länken nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av belsebub1972
Karoli är en av Norges mest kända zigenarsläkt,ingen har någonsin gjort ett ärligt handtag.

Jag funderar om S*fia K. kan lyfta bidrag från Norge parallellt, och om hon kommer att anses ha starka skäl att få stanna i Sverige med tanke på att hennes elva barn bor i landet?

Citat:
Migrationsverket konstaterar att den allmänna situationen i Norge inte utgör grund för att bevilja uppehållstillstånd.

Norge är ett EES land och nordiska medborgare får flytta inom Nordens EU och EES länder så varför skulle SK ha sökt uppehållstillstånd?

Migrationsverkets yttrande och diverse förundersökningsprotokoll:

https://easyupload.io/m/0lavef

Den omvända rasismen verkar vara utbredd. Barnen skriver nedlåtande till varandra om sina respektive familjehem. Dvs när de placeras hos "svenskar" ,som om de själva inte tillhör den gruppen när de är födda här.
Citera
2025-01-04, 22:29
Medlem
FUP om misshandel mot polis som kommer på familjen när de stjäl. Mannen kör medvetet på polisen. Det finns bilder på den misstänkta mannen från polisstationen. Den karln slåss mammorna till de tolv barnen om.

https://easyupload.io/f4c6x6
Citera
2025-01-04, 22:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
FUP om misshandel mot polis som kommer på familjen när de stjäl. Mannen kör medvetet på polisen. Det finns bilder på den misstänkta mannen från polisstationen. Den karln slåss mammorna till de tolv barnen om.

https://easyupload.io/f4c6x6

Luciano helt klart skyldig för han begärde Leif Silbersky som försvarare
Citera
2025-01-05, 02:44
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Ni som försvarar socialtjänsten, gör er själva en tjänst gör barnens skull. Läs dessa två böcker och återkom för diskussion.
Tove Karlsson. Makten över barnen.
https://books.google.se/books?id=JC9...page&q&f=false

Tove karlsson, ystadsfamiljen.
https://books.google.se/books?id=NI1...page&q&f=false

Lyssna på denna och återkom sedan för en diskussion om vad du tycker om mamman.
https://www.adlibris.com/se/ljudbok/...-9789180006125
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in