Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-10, 22:50
Medlem
Tre efterlysta flickor hittades skadade i Melleruds kommun natten till söndagen, skriver TV4 Nyheterna.
Enligt uppgifter till kanalen ska flickorna hållits inlåsta under en lång tid.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...a-och-skadade/
Citera
2024-04-10, 22:54
Medlem
Shit vad sjukt. Sexfångar?

Detta ska bli intressant följa.
Citera
2024-04-10, 22:55
Medlem
Citerar lite ur artikeln i TS länk

Citat:
Det var en boende i Mellerud kommun larmade polisen natten till söndagen efter att flickorna knackat på och bett om hjälp, skriver TV4 Nyheterna.

Flickorna ska ha varit nedkylda och skadade.

Enligt uppgifter till kanalen berättade flickorna att de varit inlåsta i ett hus under flera månaders tid där de blivit utsatta för våld.

Alla tre ska ha varit efterlysta sedan de avvikit från ett LVU-boende.
Citera
2024-04-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Shit vad sjukt. Sexfångar?

Detta ska bli intressant följa.
Att de hållits fångna av någon som hjälpt dem avvika/som de avvikit för att träffa känns som en lågoddsare. Att det är en svensk Ariel Castro är väl också en möjlighet men det känns inte så troligt.

Har jag missat att tre flickor försvunnit från ett hem och sedan varit borta i flera månader? Känner inte igen att jag läst om det.
Citera
2024-04-10, 23:11
Medlem
JustTrollings avatar
Sjuk nyhet om det stämmer. Något sånt här hade varit huvudnyhet i media om det var 15-20 år sedan. Idag är det väl ett meh från folk.

Finns flera misstänkta GM, men ingen som är gripen än, enligt samma artikel.
– Det kom in klockan 00.40. Det är tre tjejer, ganska unga, som knackar på anmälarens dörr för att få hjälp...

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna ska de tre flickorna ha uppgett för polisen att de hållits inlåsta i ett hus. De ska enligt samma uppgifter ha utsatts för våld och varit inspärrade i flera månader. Den aktuella natten lyckades flickorna fly.

Alla tre uppges ha varit efterlysta efter att avvikit från boenden som de placerats på med stöd av LVU, lagen om vård av unga.
https://www.tv4.se/artikel/5wyBmGHcD...asta-i-manader
Citera
2024-04-10, 23:15
Medlem
Venators avatar
Enligt Expressen är de minderåriga. Jag undrar hur många som är på rymmen från LVU-hem utan att vi ser några efterlysningar...
– Jag kan bekräfta att det är tre flickor som påträffats och anmält brott. De är minderåriga och har sökt hjälp på platsen. Det ska inte vara några allvarligare skador men jag vet inte om de förts till sjukhus. Mer kan jag inte gå in på i nuläget, säger åklagaren Oscar Johansson till TV4.
Citera
2024-04-10, 23:16
Medlem
Fritzl i Sverige ?
Citera
2024-04-10, 23:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Fritzl i Sverige ?
Ariel Castro
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Sjuk nyhet om det stämmer. Något sånt här hade varit huvudnyhet i media om det var 15-20 år sedan. Idag är det väl ett meh från folk.

– Det kom in klockan 00.40. Det är tre tjejer, ganska unga, som knackar på anmälarens dörr för att få hjälp...

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna ska de tre flickorna ha uppgett för polisen att de hållits inlåsta i ett hus. De ska enligt samma uppgifter ha utsatts för våld och varit inspärrade i flera månader. Den aktuella natten lyckades flickorna fly.

Alla tre uppges ha varit efterlysta efter att avvikit från boenden som de placerats på med stöd av LVU, lagen om vård av unga.

Wow, att rymma från ett behandlinghem till detta låter som en film. Bättre att vara i behandlingshem få god mat och utbildning men samtidigt vara inlåst. Än att bli torterad utan utbildning och vara inlåst. Så tänker jag, ska bli intressant att veta vem/vilka GM/BO är.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling

Samma information hos Expressen och TV4 med skillnaden att TV4 skriver att de avvikit från boenden medan Expressen säger att de avvikit från ett boende.
Citera
2024-04-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Enligt Expressen är de minderåriga. Jag undrar hur många som är på rymmen från LVU-hem utan att vi ser några efterlysningar...
– Jag kan bekräfta att det är tre flickor som påträffats och anmält brott. De är minderåriga och har sökt hjälp på platsen. Det ska inte vara några allvarligare skador men jag vet inte om de förts till sjukhus. Mer kan jag inte gå in på i nuläget, säger åklagaren Oscar Johansson till TV4.

Många! Ofta håller hemmen detta hemligt, ibland till och med för föräldrarna, men ofta när de känner att de måste berätta för föräldrarna (kan ta någon vecka) så rekommenderas man att inte ens kontakta polisen.

Men det är helt fruktansvärt för som här tidigare skrev skulle tre minderåriga som försvunnit varit en stor nyhet och även detta om att de hållits inlåsta. Istället är det en liten notis!
Stackars barn som antagligen nu kommer ha svåra trauman att försöka överleva och bearbeta.
Citera
2024-04-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Wow, att rymma från ett behandlinghem till detta låter som en film. Bättre att vara i behandlingshem få god mat och utbildning men samtidigt vara inlåst. Än att bli torterad utan utbildning och vara inlåst. Så tänker jag, ska bli intressant att veta vem/vilka GM/BO är.

Det kan vara ett helvete på boendena. Otryggt och trakasserier. Självklart trodde väl inte flickorna att det här skulle hända dem! De trodde ju att de rymde till något bättre, men dessa MGM tog ju sin chans…. Hade det varit 3 flickor som försvunnit från sin skola hade många engagerat sig. Nu får vi veta om deras försvinnande i månader först nu. De hade lika gärna kunnat dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in