Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-17, 07:07
  #133
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Tro mig, jag räddade en grovt misshandlad katt. Han kommer äta och när jag skriver detta så har antagligen det redan löst sig

Han är väldigt snäll att tvångsmata men han äter inte på egen hand vad jag sett.
Citera
2024-04-17, 08:15
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Han är väldigt snäll att tvångsmata men han äter inte på egen hand vad jag sett.
Jag hade rådfrågat veterinär vid detta laget. Även extremt rädda djur äter när maten är nära och det är tyst ett tag. Kanske din katt är sjuk.
Citera
2024-04-17, 08:20
  #135
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Jag hade rådfrågat veterinär vid detta laget. Även extremt rädda djur äter när maten är nära och det är tyst ett tag. Kanske din katt är sjuk.

Nä, han rör sig normalt, bajsar och kissar. Hade inga problem i gamla hemmet med att äta. Det sitter i skallen. Vissa katter far mer illa än andra att inte få ett lugnt och sansat hem från början. En veterinär tycker jag ska droga honom.
Citera
2024-04-17, 19:12
  #136
Medlem
Veterinärbesök vore nog bra? För att vara på säkra sidan, så kan TS + katt slappna av sen.
Citera
2024-04-17, 23:17
  #137
Medlem
zombie-nations avatar
Han har fått kattbuljong under hela frysperioden. Han har mest varit och gått när jag inte sett, t ex varit på lådan. Annars gömt sig. Tagit en vecka. Nu har det släppt, så nu är han i flyktkänsla. Han springer omkring om han blir rädd. Så det har släppt så han kan äta själv, är man i "frys" kan man nog inte äta. Hoppas han inte kommer in i en attackperiod. Så nu får han göra vad han vill tills han vänjer sig vid att bo här. Han får söka kontakt när han vill.
Citera
2024-04-22, 21:41
  #138
Medlem
Testa Feliway som kanske kan lugna stackars katten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback