Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-04-27, 18:57
  #61
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Fel, ca 100 ukrainska medborgare kommer per verka:
https://www.migrationsverket.se/down...stik_asyl.xlsx

Men det är även många män bland dem. Vilket inte konservativa gillar. Konservativa män ville ha ukrainska invandring enbart för att de vill ha ett harem av snygga kvinnor mellan 20-30. Konservativas vurm för ukrainska flyktingar beror ofta på kåthet och inte på medmänsklighet.

Det är väl en ickefråga jämfört med de 100k invandrare som kom in år 2023 som jag länkade till. Ifall nu 100 kommer per vecka är det 5000 per år, och med tanke på hur många som föyttar tillbaka så slår det kanske ut inflyttningen och därmed syns det inte i statistiken. Ukrainare är en ickefråga för sverige alltså.

SD har misslyckats med att stoppa mena-invandring, till och med 2500 afghaner fortsatte komma in förra året.
Citera
2024-04-27, 19:02
  #62
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är väl en ickefråga jämfört med de 100k invandrare som kom in år 2023 som jag länkade till. Ifall nu 100 kommer per vecka är det 5000 per år, och med tanke på hur många som föyttar tillbaka så slår det kanske ut inflyttningen och därmed syns det inte i statistiken. Ukrainare är en ickefråga för sverige alltså.

SD har misslyckats med att stoppa mena-invandring, till och med 2500 afghaner fortsatte komma in förra året.

Åtminstone så har nettoåtervandring kommit igång för enstaka muslimska grupper.

Nu har ju dessutom regeringen höjt bidragen för ukrainare men inte för andra "flyktingar".

Sedan tror jag fler kommuner kommer följa Staffanstorps exempel att enbart ta emot ukrainska flyktingar och inga andra.

Men shit, 7000 indier invandrade förra året, varför då? Jag har frågat folk inom IT-sektorn om det inte finns svenskar som är kompetenta nog för dessa jobb.

Rickard Sörman på Riks sa att vi behöver utbilda svenskar och inte ta hit kompetens eller professorer.
Citera
2024-04-27, 19:04
  #63
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är väl en ickefråga jämfört med de 100k invandrare som kom in år 2023 som jag länkade till. Ifall nu 100 kommer per vecka är det 5000 per år, och med tanke på hur många som föyttar tillbaka så slår det kanske ut inflyttningen och därmed syns det inte i statistiken. Ukrainare är en ickefråga för sverige alltså.

SD har misslyckats med att stoppa mena-invandring, till och med 2500 afghaner fortsatte komma in förra året.

(FB) Skapa konservativ högborg
Citera
2024-04-27, 19:11
  #64
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
(FB) Skapa konservativ högborg

Koncentrera dig som sagt på de tiotusentals mena som inte minskat med sd. Ingen bryr sig om 5000 osynliga ukrainare. SDs misslyckande i denna fråga hade jag förutspått.
Citera
2024-04-27, 19:14
  #65
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Koncentrera dig som sagt på de tiotusentals mena som inte minskat med sd. Ingen bryr sig om 5090 ukrainare.

Jo, de på Riks är rädda för ukrainsk maffia.

Sedan har det väl kommit minst 40 000 ukrainare sedan kriget bröt ut. Dessa kommer synas i scbs statistik så fort regeringen ger dem personnummer.

Vad tycker du förresten om att importera "kompetens" från Indien när svenskar är ett kompetent folk själva?

Sedan apropå den nettoåtervandring av enstaka muslimska grupper som sker, här är en intressant tråd på flashback:
(FB) Vad hände med alla afghaner?
Citera
2024-04-27, 19:18
  #66
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jo, de på Riks är rädda för ukrainsk maffia.

Sedan har det väl kommit minst 40 000 ukrainare sedan kriget bröt ut. Dessa kommer synas i scbs statistik så fort regeringen ger dem personnummer.

Vad tycker du förresten om att importera "kompetens" från Indien när svenskar är ett kompetent folk själva?

Sedan apropå den nettoåtervandring av enstaka muslimska grupper som sker, här är en intressant tråd på flashback:
(FB) Vad hände med alla afghaner?

Har aldrig hört ukrainsk namn på någon gärningsman som skjuter vilt i våra gator, bryr mig inte om vad riks säger. Få totalstopp på mena invandring istället på att tappa fokus och snöa in er på ukrainare som ändå tycks flytta tillbaka.

Indierna är ett problem tycker jag utan att de skapar kaos och oreda. Det är bara lönedumpning och dåligt för svenska arbetare, bra för rika svenska företagare som moderaterna mer än gärna vill hjälpa....
Citera
2024-04-27, 19:23
  #67
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Har aldrig hört ukrainsk namn på någon gärningsman som skjuter vilt i våra gator, bryr mig inte om vad riks säger. Få totalstopp på mena invandring istället på att tappa fokus och snöa in er på ukrainare som ändå tycks flytta tillbaka.

Tja, du vet varför många konservativa germanska/brittiska män blev exalterade när Ukrainare började fly till våra länder, det är för att de tänkte med kuken.

Citat:
Indierna är ett problem tycker jag utan att de skapar kaos och oreda. Det är bara lönedumpning och dåligt för svenska arbetare, bra för rika svenska företagare som moderaterna mer än gärna vill hjälpa....

Nu tjänar dessa indier ofta bra, men det finns kompetens och ingenjörer bland svenskar också, som vi bö använda istället.

Moderaterna har iaf höjt lönekravet för arbetskraftsinvandring, det vill inte sossarna göra. Sossarna behöver importerat (helst muslimkst) valboskap, det behöver inte M.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback