Citat:
Ursprungligen postat av
Congelado
Ni vet väl själva hur fett det var back in the day med grabbarna grabbgäng och vikten av att ha ett det peakde väl där i tonåren början av vuxenlivet men sedan stannar det av folk försvinner till slut står du där 25 år gammal utan några av dessa kvar närvarande i ditt liv. Dom är oftast lika ensamma som du utan vänner att umgås med om vi helt bortser från kanske någon enstaka arbetskollega vilket vi absolut gör eller om dom har sin brud är blir socialt mättade av det och hennes sociala krets.
Ser inte poängen med den manliga ensamheten man får ju förfan hjärnskador av social isolation förutom ångest och en naggande depression.
Som en introverta mannen ditt sociala liv är helt dött om du inte gillar att springa på krogen och dra vita linor med fel folk vilket jag inte pallar mer.
Sitta instängda i sina respektive lägenheter och ruttna när man inte jobbar och dricka öl samtidigt som du kollar sport är detta vad mannen får hänfalla åt i brist på social tillgång och andra nöjen när vanliga saker inte känns kul längre?
Varför slutar män umgås med varandra efter en viss ålder? Det är ett samhällsproblem.
Jag upplever flera orsaker till det.
Man skaffar seriöst förhållande, kanske familj, arbetar mera, ungarna växer och ska på sina träningar och andra aktiviteter, man har en bostad att ta hand om osv.
Men det främsta orsaken är nog att folk plötsligt inte kan planera sin tid och prioritera.
Istället för att styra upp lite så man ska få tid för sina polare orkar man inte.
Och väldigt många blir även tofflar som inte kan/får/vill pga sina partners.
Man växer ihop med sin partner och båda till slut inte har så många vänner så ska det göras något måste den andra också få göra nåt på sitt håll, och då måste de roddas med ungarna och så vart det plötsligt för jobbigt och så stannade man hemma och tittade på Fångarna på fortet eller nåt istället för att slippa gnäll, roddande osv. De kan säkert va sköt på sitt sätt också, och de är säkert lite jobbigt att ta sig iväg men jag tror många missar att dom faktiskt tycker det är kul att träffa polarna ibland och att många varligen skulle må bra av att göra det lite oftare, för att få en paus från allt annat.
Mina polare har blivit exakt så här. Nästan så de bär tjejens handväska, när dom inte står med händerna i disken eller kör ungarna kors och tvärs. Knappt dom har tid att svara på sms längre.
Skittråkigt!