Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-13, 21:38
  #1
Medlem
Congelados avatar
Jag funderar på att jag inte vill arbeta mer men man är ju illa tvungen vill då göra en kompromiss med att eventuellt finna ett yrke där arbetsinsatsen är ganska låg egentligen och man har möjlighet att lägga upp sitt schema lite hur man vill. Det här börja vid 08:00 sluta 8 timmar senare fem dar jag hatar skiten.

Ej något fysiskt vill snarare kunna sitta hemma med en laptop i knät och "jobba" jävligt slappt om jag inkasserar pengar är det också en bonus men antar jag konkurrerar med många andra om dessa tjänster.
__________________
Senast redigerad av Congelado 2024-04-13 kl. 21:41.
Citera
2024-04-13, 22:03
  #2
Medlem
laxen69s avatar
Visst finns det sådana jobb.
Men du kommer aldrig hitta en arbetsgivare som vill betala dig för att softa framför datorn hemma ett par timmar om dagen.

Du får bli egenföretagare, och bli youtuber, poddare, eller något annat som folk är villiga att betala dig för. Kom på något unikt upplägg som folk vill sponsra. Inte lätt, men inte omöjligt.
Citera
2024-04-13, 22:03
  #3
Medlem
Borasare1980s avatar
Statsminister kanske. Eller förresten, den rollen Fredrik Reinfeld har över svensk fotboll verkar kanon, ta hans jobb!
Citera
2024-04-13, 22:07
  #4
Medlem
Offentliganställd tjänsteman, politiker
Citera
2024-04-13, 22:14
  #5
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Visst finns det sådana jobb.
Men du kommer aldrig hitta en arbetsgivare som vill betala dig för att softa framför datorn hemma ett par timmar om dagen.

Du får bli egenföretagare, och bli youtuber, poddare, eller något annat som folk är villiga att betala dig för. Kom på något unikt upplägg som folk vill sponsra. Inte lätt, men inte omöjligt.
Fel. Jag jobbar hemifrån 40 timmar i veckan på pappret men jobbar aktivt kanske 10.
Citera
2024-04-13, 22:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag funderar på att jag inte vill arbeta mer men man är ju illa tvungen vill då göra en kompromiss med att eventuellt finna ett yrke där arbetsinsatsen är ganska låg egentligen och man har möjlighet att lägga upp sitt schema lite hur man vill. Det här börja vid 08:00 sluta 8 timmar senare fem dar jag hatar skiten.

Ej något fysiskt vill snarare kunna sitta hemma med en laptop i knät och "jobba" jävligt slappt om jag inkasserar pengar är det också en bonus men antar jag konkurrerar med många andra om dessa tjänster.

Det går om man vill tänka annorlunda, utanför boxen och kan tänka sig att offra vissa bekvämligheter i sitt liv.

En idé är att flytta ut i skogen och leva av naturen.

Kanske bo i kollektiv där ni är självförsörjande.

Ni arbetar för de andra i gruppen med jordbruk och sådant men inte ens i närheten av den stressnivå som finns idag i samhället.

Till exempel skulle ni ju kunna bo väldigt många på liten yta i en väldig stor och lyxig lägenhet mitt inne i stan.

Kostar nästan ingenting om ni är många och så lever ni i en lyxlägenhet…

Ja sådana saker.

En annan idé är att jobba extremt hårt säg 10, 20, 30 år och spara säg 10, 20 eller 30.000 kr i månaden.

Sätt in alla pengarna i en indexfond utan avgifter.

Om ca 30 år är du mångmiljonär och kan dra dig tillbaka

Lycka till
Citera
2024-04-13, 22:51
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Har svårt att komma på yrken, men visst är det inte passande för alla att jobba regelbundet. En del är inte gjorda för det. De som jobbar hemifrån är sådana som hade kontorsarbete och fick bli hemma vid covid. De flesta jobbar ofta minst 4 dagar på kontoret ändå numera, för de älskar att gå upp halv sju och sitta exakt samma timmar varje dag. Det är nog svårt att få ett sådant jobb.

Extrajobb finns, men inte för en hel lön. Sifo kan man t ex jobba på och ringa hemifrån, gärna då tider då folk är hemma.
Citera
2024-04-13, 22:55
  #8
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Fel. Jag jobbar hemifrån 40 timmar i veckan på pappret men jobbar aktivt kanske 10.

Ok ... du vet vad följdfrågan är: spill it! Vad jobbar du med, finns det öppningar där du jobbar och vem sugar jag av för att få jobbet?
Citera
2024-04-13, 23:01
  #9
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ok ... du vet vad följdfrågan är: spill it! Vad jobbar du med, finns det öppningar där du jobbar och vem sugar jag av för att få jobbet?
Suger av? Jag jobbar på ett oerhört stort fiberföretag.
Citera
2024-04-13, 23:07
  #10
Medlem
Skulle aldrig vilja gå till ett 7-16 jobb igen (om det inte handlar om ett extrajobb). Jobbar numera natt, jobbet är väldigt lugnt och som mest så har vi 10 boende.
Jobbar 13-15 nätter i månaden, 9h nätter och har en vecka ledigt på raken varje månad. Får ut mellan 26-27k efter skatt på 86,xx% jobb vilket jag tycker är helt ok.

Nätterna består mest av att glo på serier/film och det effektiva arbetet ligger på som mest 2h. Jag trivs med detta och skulle aldrig vilja börja jobba dag, dag/kväll igen.

Går av nu på måndag morgon och har sen en vecka ledigt. Skall fan njuta av denna vecka.
Citera
2024-04-13, 23:10
  #11
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Suger av? Jag jobbar på ett oerhört stort fiberföretag.

Oooof ok jag börjar ana vilket... jag drar tillbaka min ansökan om att suga av för att få ett jobb. Eller vänta det beror på... kan man som en del i jobbet bli avsugen av arbetssökande? I så fall är jag på igen!
Citera
2024-04-13, 23:26
  #12
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag funderar på att jag inte vill arbeta mer men man är ju illa tvungen vill då göra en kompromiss med att eventuellt finna ett yrke där arbetsinsatsen är ganska låg egentligen och man har möjlighet att lägga upp sitt schema lite hur man vill. Det här börja vid 08:00 sluta 8 timmar senare fem dar jag hatar skiten.

Ej något fysiskt vill snarare kunna sitta hemma med en laptop i knät och "jobba" jävligt slappt om jag inkasserar pengar är det också en bonus men antar jag konkurrerar med många andra om dessa tjänster.
de få som har sådana arbeten är djävligt skickliga och har ett arbete som understiger deras kompetens.
Ett liv utan utmaningar.
vad skall du göra om du inte arbetar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback