Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Många skitungar som ägnar sig åt kriminalitet verkar ha åtminstone rudimentära kunskaper i boxning och liknande redan i ung ålder.
Många av de äldre, tyngre gängkriminella tränar uppenbarligen kampsport regelbundet.
Samtidigt pratas det vitt och brett, i media och från kampsportsförbundet osv, om hur kampsport räddar ungdomar från kriminalitet.
Det finns en diskrepans här.
Jag rör mig inte i kampsportskretsar - hur vanligt är det med bruschor och gangsters ute på klubbarna egentligen? Låter klubbarna dräggen hållas? Känns som att man i så fall borde börja gå hårt åt förbundet och klubbarna så de börjar rensa ut de kriminella elementen.
Eller löser kriminella träning på annat vis? Inofficiella klubbar drivna av och för dem själva, eller rent av (åtminstone när de gäller unga kriminella) genom självlärning, typ att de kollar youtubevideos och sen testar sina skills på skolgården?
Det du beskriver ligger dock en bit från verkligheten.
Rötägg finns överallt, det är det ju inga tvivel om. Det som dock brukar hända på de lite mer etablerade klubbarna är att rötäggen försvinner eller shapear upp sig.
Anledningen till det brukar oftast vara att klubbarna vid det här laget har upptäckt att det inte finns plats för diverse gangsters, speciellt inte de klubbar som har barnträningar.
Det är förmodligen heller inte speciellt flashigt att vara gangster bland barn heller. Därför brukar busarna försvinna av sig själva efter ett tag, alt så kastar klubbarna ut dem för att de inte funkar tillsammans med andra.
De som dessutom var busar innan har med allra största sannolikhet lärt sig att slåss redan innan de dök upp i diverse organiserade idrotter, så jag är rätt säker på att de inte blir busar av att träna, de var busar redan innan de började träna.
De klubbar som ställe krav på sina utövare brukar dock bli av med busarna rätt fort som sagt, då de inte vill underkasta sig kraven, alt så shapear de upp sig som sagt när de upptäcker att kraven man ställer inte fungerar med deras övriga livsval för tillfället.